Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*PCO-joulukuun pino*

09.12.2005 |

Hei!

Missäs kaikki on? Ajattelin tässä riipustella muutaman rivin tekstiä.. Mutta ketään ei hetkeen ole näkynyt, joten laitoin pinon tapaisen, jotta saataisiin taas jutustelua aikaan..

Missäs vaiheessa te muut meette? Meillä on just kolmas clomi kierto takana ja pitäis kuulema vielä yksi yrittää kotikonstein ja sit inssiin pelkillä clomeilla pari kertaa..

Joulun odotus terveisin Sallura

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan ollut pco-plikoissa hiljaista. Oma tilanne on se, että toinen inssi meneillään ja piina puolessa välissä. Vaikka nyt en ole jaksanut ihmeemmin piinaillakaan eikä ole tullut täälläkään käytyä. Meillä molemmat inssit tehty clomi+pregnyl-yhdistelmällä. Jos ei meille sitä joululahjaa nyt sitten tule, niin vuodenvaihteen jälkeen vielä yksi inssi ja seuraava askel on IVF. Toivottavasti muutkin tulevat kertomaan kuulumisiaan! Hyvää joulun odotusta kaikille!

Vierailija
2/9 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulisin uutena joukkoon mukaan. Minulla on siis myös PCO. Tällä hetkellä on menossa viides Clomifen kierto ja näissä kahdessa viimeisessä on mukana ollut Pregnyl irroituspiikkinä. Jos nyt ei tärppää niin edessä olisi puolen vuoden tauko. Toiveet ovat siis tosi korkella! Tauon jälkeen olisi sitten ohjelmassa järeämmät hoidot, mutta toivotaan että niitä ei tarvita. Ennestään minulla on yksi lapsi, joka on saanut alkunsa neljännestä Clomifen kierrosta. Toiveita siis on meilläkin PCO:sta kärsivillä!!! Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia, meitä kuitenkin tuntuu olevan aikas paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon mukaan.. Täällä on viime aikoina vaan ollut kovin hiljaista.. Joulu varmaan myös vaikuttaa.. Mun pitäis varmaan kohta pitää kanssa palstataukoa, ku tuntuu, että lapsen saanti pyörii koko ajan mielessä ja sit sitä stressaa koko ajan..

Se on aina kiva kuulla, että pco:laisilla on toivoa.. Kyllähän täältäkin on jo moni plussannu..

-Sallura

Vierailija
4/9 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

terppa ja hyviä joulun jatkoja vaan kaikille.

Mulla on nyt sitten eka tero/clomi kierto takana ja siten myöskin eka ovisultra. Ennen gynelle menoa olin kovinkin toiveikas ja mukamas kovin ovuloivan oloinen. Noh. Kun se setä sitten tunki sen ultratikun sisuksiin, niin hyvät olot lopahti kuin seinään.

Ensinnäkin tällä ekalla hormonikierrolla ei nähtävästi ollut mitään tehoa. Limakalvo oli kovin ohut eikä munasolun irtoamisesta ollut merkkiäkään. Rakkuloita oli kyllä ihan reippaasti taas nähtävillä. Se oli jo sinänsä ihan tarpeeksi ikävä uutinen. No siihen ei kai muu auta kuin tuplata klomit seuraavaan kiertoon ja toivoa parasta.

Mutta ikävin näkymä löytyi oikean munasarjan vierestä: sellanen kohdun kokoinen kysta. Aivan tolkuton (mun näkökulmasta). Onneksi -kuulemma- se on sarjan vieressä niin, että se ultratikku meni sarjan ja kystan välistä. Mutta mutta... Näin jälkeenpäin ajatellen kun kerroin gyne-sedälle alavatsakivuista ennen ultraa, niin se vähän ihmetteli. Löytyipä sillekin sitten selitys. Sille ei kuulemma kannata tehdä mitään, mutta mua se ainakin häiritsee. Miksi se sitten on sinne kasvanut, ei edes gyne osannut selittää. Sillä sen mukaan hormonien ei pitäisi edesauttaa niiden muodostumista.

No nyt sitten jatketaan taas teroilla kierto alkuun ja sitten tupla clomit. Oikein hyvää uutta vuotta vaan kaikille.

Vierailija
5/9 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täällä ollut tosi hiljaista joo-o.

mulla tilanne on nyt sellainen, että kolmas inssi ei tuottanut tulosta. plääh, kp3 tänään.

parin viikon päästä alkaa koulutus, johon pääsin, ja sen tähden ollaan päätetty pitää vuoden tauko hoidoissa, ja keskittyä välillä muuhunkin elämään. mulla ainakin on viimeisen 13-14kk ollut taas nää vauvattomuusasiat mielessä päällimmäisenä.. ihan liikaa.

onneksi meillä on jo yksi 1v6kk poika. =)

silti olo on haikea kun tietää ettei vuoteen ainakaan ala odottaa toista lasta, mutta tulevaisuuden työllistymisen kannalta koulutus on tässä pitäjässä asuvalle aika tärkeä mahdollisuus.. jos saisin minäkin töitä, pystyisimme jollain ilveellä rahoittamaan sen ivf:n sitten vuoden päästä..

kyllä käyn täällä taustalla lukemassa teidän kuulumisia, vaikkakin olen nyt enemmän pyörinyt haahujen pinossa. älkää ainakaan ihan vielä poistako mua listalta..

ensi syksynä aloittelen metformiinin uudestaan(sikäli, jos en ole onnistunut pudottamaan painoa vajaat 10kg), palailen sitten kuvioihin.

toivottavasti siihen mennessä suuri osa teistä on painellut odotuspuolelle!

hyvää jatkoa!

-ennis-

Vierailija
6/9 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on minun uusimmat kuulumiset, eli testin tein aamulla ja negaa näytti. Tänään kiertopäivä 29/30-32. Tein Agonin testin eli ainakin haamu olis jo pitänyt näkyä. Joten tätiä siis odotellaan masentunein mielin. Nyt jään siis hoitotauolle Clomeista ja yritän pudottaa painoa ja popsin metformiiniä nassuun. Minäkin olen enemmän kuin onnellinen että meillä on jo tuo yksi lapsi, muuten en tiedä kuinka tätä rumbaa jaksaisinkaan. Meillä on muuten suunnilleen samanikäiset pojat Ennis! Mut käyn lukemassa aina teidän kuulumisianne ja ilmoittelen itsestäni, jos jotain uutta tulee! Hyvää alkavaa vuotta kaikille ja paljon plussasäteitä meille kaikille!!!!!

Vierailija
7/9 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ovisaika vissiin tuloillaan, kipuiluista päätellen..

KM:sta (11.10) on toivuttu kohtalaisen hyvin, ainoastaan ikävä iskee sillon tällön.

Takana on kahdet luomumenkat (hurraa) vaikka aikaisemmin oon tarvinnu terolutteja ja kierrotkin on ollu sopivia, eka km jälkeen oli 35 ja toinen 36. Pitkiähän nuo olivat, mut kun raskaaksi tulin kesäkuussa oli ovulaatio silloinkin vasta kp18 vaikka clomit oli käytössä ja inssi tehtiin silloin kp18. Plussaa sain sitten pp12 ekan kerran aconin kympillä :)

Lapsettomuuspolilla vierailtiin 13.12 kuulemassa keskenmenosta raporttia ja syitä, muita ei ollut kuin se vaikea-asteinen gastroskiisi eli ei mitään periytyvää tms. joten meillä oli vain huonoa onnea. Sovittiin tuolla käynnillä että ens vuoden puolelle luomuillaan ja jos sitten ei uutta raskautta kuulu niin tammikuussa soittelen aikaa. Meillä ei tutkimuksia enää tehdä vaan päästään suoraa sitten clomi+inssi yhistelmän kimppuun kun se kerran on jo onnistunut ja raskaus sujui loistavasti siihen saakka kunnes vauva menehtyi. :(

Raskauden aikana mun paino putos ja olo oli kertakaikkiaan loistava, kunpa vaan se ois kestäny helmikuulle asti...

Mutta siis näin.. tiedetäänpähän ainakin mitä tehdään uuden vuoden aattona ;) Jospas meidän EnkeliEllamme vaikka sisaruksen saisi ensi syksynä, toive on kova!!

Trus ja kp 10

Vierailija
8/9 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen yksi vanhoista pco-plikoista ja silloin tällöin vilkuilen tänne pinoon. Itselläni on vuoden ikäinen poika, sai alkunsa ekasta clomi-kierrosta.

Mutta asiaan. Mun gyne sanoi aikoinaan, että clomit saattaa aiheuttaa kystia! Sen mielestä ultraaminen clomi-kiertojen aikana oli tärkeätä just siksi, että nähdään onko sinne ilmestynyt mitään ylimääräistä...

Että niin ne lääkäreitten mielipiteet sitten poikkeavat toisistaan..?

Mutta toivottavasti clomit tuovat vielä sinulle jotain hyvääkin! ++++

-Tua

Vierailija
9/9 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai +++++ kaikille muillekin pco-plikoille!!!!!

Ja oikein spesiaali+++++ Trustille, muistan sinut parin vuoden takaa! Voimia sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme