synnytyksen jälkeen ei enää ole halua harrastaa seksiä.
onko muilla samankaltaista ongelmaa:
Mulla oli ennen synnytystä vahvasti sellainen kuva, että alapää menee
pilalle kun lapsi runnoo sieltä ulos.
Olin tosi kipeä todella pitkään synnytyksen jälkeen ja jonkinasteinen itse diagnosoitu emättimen laskeuma havaittavissa.
Kuntoutin itseäni todella ahkerasti mutta pelko " värkin piloille menemisestä" on syöpynyt alitajuntaan ja osittainhan se onkin pilalla.
En uskaltanut harrastaa seksiä kun vasta 10 kuukautta synnytyksen jälkeen ja jotenkin tuntuu, että yhdyntä " vahingoittaa" emätintä.
Mies puhuu, ettei se mihinkään ole muuttunut mutta en usko häntä, vaikka lihakset tuntuvat yhdenkin sormen ympärillä silti tuntuu, että emätin on vain ammottava onkalo.
En nykyään enää halua enkä pysty harrastamaan seksiä, seksuaalisuus on ikäänkuin kuollut minusta enkä edes tietyllä tapaa kaipaa sitä enää elämään.
Miehen kanssa asumme eri osoiteissa ja olenkin käskenyt häntä hankkimaan uuden naisen itselleen, kun minua ei vain kiinnosta enkä halua häntäkään sitoa seksittömään suhteeseen.
Olen tottunut jo ajatukseen olla loppuelämä ilman seksiä ja kumppania eikä se tunnu edes katkeralta.
Kommentit (3)
Mulla kyllä oli halut kunnossa heti synnytyksen jälkeen. Eikä paikat ole pilalle menny enkä usko että sullakaan on menny.
Psykologistahan tuon täytyy olla. Seksuaaliterapeutti voisi ehkä auttaa?
Meillä ainakin esikoisen syntymän jälkeen oli monta seikkaa, jotka vaikuttivat siihen että seksihaluja ei ollut. Mulla oli imukuppisynnytys ja alapää oli pitkään kipeä. Vasta vuoden päästä synnytyksestä yhdyntä ei enää sattunut, sitä ennen ei kokeiltukaan kuin pari kertaa. Lapsemme oli erittäin huono nukkumaan, ja väsyneenä tein todellakin mieluummin jotain muuta kuin harrastin seksiä. Lapsi nukkui seinän takana ja sekin rajoitti seksihaluja.
Vasta nyt, kun esikoinen on jo 3v ja kuopuksemme 1,5v voin sanoa että seksielämämme on palautunut ennalleen. Tai ei oikeastaan ennalleen vaan pikemminkin paremmaksi. Emättimen löysyydestä en tiedä, meilläkin mies sanoo että ei ole löysempi. Mielestäni on, vaikka mullakin lihakset tuntuvat yhden sormen ympärillä ihan tiukasti. Oli tai ei, mieluummin ihanat lapset kuin tiukka värkki. Myös alapääni on rumempi kuin ennen, tuli peräpukamat ja muuta, mutta ne eivät haittaa seksielämäämme tippaakaan.
Meidän suhteen pelastus oli ehkä se, että mieheni oli tosi ymmärtäväinen sekä ei mikään panomies, joka olisi koko ajan vonkaamassa seksiä. Toivon teille kaikesta huolimatta onnellista tulevaisuutta, ehkä jokin pariterapia saattaisi auttaa. Muista että olet paljon enemmän kuin mitä emättimesi on, tähän elämään kuuluu se, että emme ole samannäköisiä mistää kohtaa koko ikäämme.
toi ei ole normaalia. siis ainakaan tuossa määrin. itse harrastin seksiä 5viikon päästä synnytyksestä ja usko pois, ei se värkki siitä enempää pilalle mene...