Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Touko-kesäkuisten kuulumiset!

09.12.2005 |

Hei kaikille pitkästä aikaa,

en löytänyt enään touko-kesäkuisten pinoa, joten ajattelin aloittaa uuden pinon. Mitäs kuuluu ja miten raskaus on mennyt?

Itselläni on menossa 16+4 ja en tunne vielä liikkeitä. Tai sitten en vaan tunnista niitä. Maha on kasvanut valtavasti - ulkopuolisille ei jää enään arvailun aiheeksi olenko lihonut vai raskaana :-) Painoa ei ole tullut kuitenkaan kuin +2 kg. Pahoinvointi on lakannut onneksi kokonaan, joten olotila on ihan hyvä.

Kovasti odottelen rakenneultraa, joka on 23.12. Ensi viikolla on vielä neuvola, jossa saa taas kuunnella sydänääniä :-)

Oletteko tehneet mitään vauvahankintoja? Me ei vielä, mutta olen yrittänyt tehdä listaa hankinnoista. Meillä on kyseessä esikoinen, joten kaikki on uutta ja outoa.

Hyvää viikonloppua - laittakaahan kuulumisianne!

t. Tuulia

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi kesäkuinen! Sydän äänet kuultiin tällä kertaa neuvolassa :-) (RV 12+0 keskiviikkona) Maanantaina mennään niskapoimua metsästämään ja toivotaan tietty ettei mitään löytyisi. Tuttu närästys on taas alkanut ja neuvolasta tällä kertaa ehdotettiin manteleiden syömistä. Pahin väsymys on jo ohi ja kovin pahaa oloa ei tällä kertaa ole ollutkaan... Joulua odotellessa ja tulkaahan muutkin ulos koloistanne :-)

Vierailija
2/27 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moi! Tosiaan se vanha pino on varmaan jo jäänyt tuonne viestien pimentoon, kiitos Tuulia kun alotit uuden pinoutumisen!

Mulla on menossa rv 16+0 ja maha on nyt kunnolla pullahtanut esiin. Ihanaa=) Mulla oli toissa päivänä selkeesti mahan kasvupäivä, sellasta vihlontaa nivusiin päin ja mahaan sattui ja sit seuraavana päivänä huomas ihan selvästi, että maha on virunut isommaks. Mulla tuntuu kohdun yläreuna jo navan korkeudella asti ja maha on ihan uuden mallinen (oon aina ollut vyötärön seudusta hoikka eli muutoksen huomaa heti). Paino ei kyllä oo noussu kuin n.kilon.

Meillä on rakenneultra joulun välipäivinä. Kivaa nähdä kaveri taas, me tavataankin sit jo kolmatta kertaa!

Seerumiseulassa kävin alkuviikosta, tulosten pitäis tulla sit ens viikolla. Se kyllä vähän pelottaa, seula on niin tiheä, että kuulema yllättävän moni sit saa kutsun jatkotutkimuksiin eli lapsivesipunktioon. Olen kauheasti pohtinut, mitä sitten teen, jos seulaan jään. Haluanko tosiaan mennä punktioon (keskenmenoriski), koska vaikka siitä saisikin puhtaat paperit, niin ei kukaan takaa tervettä lasta??Ja ennen kaikkea mitä sitten, jos punktiossa löytyy jotain poikkeavaa?Raskauden keskeyttäminen on ihan mahdoton ajatus. Olisiko sittenkin pitänyt olla menemättä seulontoihin? Hermoilisiko sitä sitten vähemmän vai kahta enemmän?Ja kun nyt pitäis olla stressaamatta=)

Me kerrotaan huomenna vanhemmillemme raskaudesta...Jännä nähdä miten ne suhtautuu. Siis positiivisesti varmasti, mutta mitä ne saa suustaan siinä tilanteessa =) Muu " ympäristö" sitten aika lailla jo tietääkin siis kaverit ja työkaverit, koska ne on nähneet paljastavan mahan ja muut merkit toisin kuin porukat, jotka asuu kaukana.

Vaavihankintoja on tehty hyvin maltillisesti. Body ja haalariasu sekä mobile on hankittuina=)

Mutta pirteää pakkasviikonloppua ja onnellista mahankasvatusta! Ja tosiaan, kaivautukaahan muutkin esiin!

Terv. Lempsu ja nuppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama erittäin huono päivä ja soitin jo Kättärillekin, että mitä teen. Nyt kuitenkin taas vähän paremmin. Tai huonoa oloa on , mutta jatkuvaa oksentelua ei ole enää.

Maha rupesi kasvamaan viime viikolla yht äkkiä ja nyt se on tällä viikolla kasvanut ihan selkeäksi vauvamahaksi ja housut on ruvennu kiristämään. Kyllähän tommoset matalalantioiset housut vielä menee, kun maha jää siihen päälle " roikkumaan" , mutta itse huomaan ilman vaatteita ainakin profiilissa jo selvän muutoksen. Välillä tuntuu jotain pikku pistelyjä tai venymisen tapaisia tms mahassa.

Mulle ei oo tullut vieläkään aikaa siihen niskapoimu-ultraan ja se pitäis tehdä ennen joulua viimeistään. Toisaalta en tiedä, että aionko mennä siihen. Jos täällä on edelleen kaksi, niin otan joka tapauksessa vastaan sen mitä tulee enkä lähde edes siihen lapsivesipunktioonkaan. Eli jos vaikka toinen olisi down-lapsi, niin en minä kuitenkaan mitään osa-aborttia saa enkä tietysti haluaisikaan. KUn on itsensä " väkisin" saanut raskaaksi ja ne sitten on tulollaan, niin sieltä sitten tulee se mikä on tullakseen.

Vierailija
4/27 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea teidän muidenkin kuulumisia taas pitkästä aikaa! Tänne kuuluu hyvin samanlaista kuin teille muillekin. Maha pullahti esiin joskus viime viikolla ja ei kyllä jätä yhtään epäselväksi kenellekään että vauvahan siellä on. Mammahousut on olleen käytössä ja yksi toppatakkikaan ei enää meinaa mahtua kunnolla päälle. Painoa on tullut 2-3kg. Niin ja viikot on 16+4 nyt. Pahoinvointi on helpottanut, mullahan se oli niin rankkaa alussa että olin sairaslomalla yhteensä 6 viikkoa rv:lle 12 asti ja tiputuksessakin välillä. Mutta nyt on ilmeisesti seesteinen keskiraskaus menossa ja energiaa riittää, tosin kyllä välillä väsyttääkin.

Mitään hankintoja ei vauvalle olla tehty eikä oikeestaan edes katottu. Haluan oottaa raskauden puoliväliin ja rakenneultraan viikolle 22. Tosin vaikka vauvassa jotain rakenneultrassa näkyisikin niin tuskin hänestä enää voisimme luopua. Se saa tulla mikä on tullakseen.

Iloista Joulun odotusta teille kaikille!

Loviisa & " Aatos"

Vierailija
5/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että olen vielä täällä raskautuneiden puolella (5 keskenmenoa takana). Viikkoja 12+3. Huomenna pitäisi mennä taas Naistenklinikalle ja niskapoimu-ultraan. Mua ei jännitä itseasiassa tuo ultra, vaan lähinnä se, että näkyykö syke enää ja mikä tilanne. Niin monta kertaa saanut katsoa sitä tyhjää ruutua, niin on aika kova paikka. En viime yönäkään oikein saanut nukutuksi kunnolla, ku ajatukset pyörii vaan tuossa sikiössä.

Mulla on ihan sairaan suuri maha, eikä mitkään vaatteet enää mahdu päälle. Sekin jo kummastuttaa. Kiloista en tiedä.

Mulla on ihan mielettömät kivut ja säryt. Lähinnä tuntuu vihlontaa kyljissä. Viime yönä heräsin ihan älyttömään vihlontaan, mutta onneksi se meni ohi.

Sitte en tiiä, että mitä tää tällaiset " ilmakuplan" tapaiset tuntumukset on mahassa ? Veikkaan, että olisi supistuksia, koska eihän nämä vielä mitään liikkeitä voi olla. Niin herkkävatsainen en varmaan voi olla ?

Onko muilla muita oireita ku lihominen ? Joku ainakin laittoi, että on myös vihlontaa.

Kiva, että Bambikin on noussut jo vessanpöntöltä ylös !

ET

Vierailija
6/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kiva kuulla teidän kuulumisia!=)

Aikast samoissa näyteteeä menevän Tuuli73 sekä Loviisa76 kanssa. Odotatteko ensimmäistä?

Mulla ei vatsaa vielä niinkään, eli ulkopuolinen jos ei tiedä, niin ei huomaa. Liikkeitä olen epätoivoisena jo odottanut, mutta en tiedä...ehkä tunnen välillä jonkin myllerryksen, mutta kun jään odottelee ja tarkkailee, ei mitään. Se kyllä hermostuttaa. No, toisaalta esikoisesta tunsin vasta viikolla19. Neuvola perjantaina, onneksi, niin pääsee kuulemaan sydänäänet=)

Lempi-Kukka: Mä menin jo ikänikin puolesta (35 v raskauden aikana täyttyy) siihen seerumiseulontaan ja sitä sen kummemmin silloin ajattelematta. Sillä jos nyt pitäis päättää en menis edes siihen. Se kuinka paljon siitä tulee ihan vääriä tuloksia on prosenteissa todella suuri. No, meillä se sitten näytti 1/183 kun normaali 1/250. Mutta kun np-ultra oli täysin normaali (1,5mm) niin loppujen lopuksi, kamalan pähkäilyn ja unettoman yön päätteeksi päätimme ettemme mene lapsivesitutkimukseen, juuri sen keskenmeno riskin vuoksi. Juttelin lapsettomuus lääkärimme kanssa, joka sitten sanoi, että kohdallani on suurempi prosentti mahdollisuus saada keskenmeno tutkimuksessa, kuin se että saamme down lapsen. Joten se jäi. Mutta jokainen tietysti tekee niin kuin parhaaksi näkee ja onhan keskenmenon riski kuitenkin aika pieni, 0,5-1%. Mutta toivotaan, jotta kohdallanne ei edes mietittävää verikokeen tuloksesta johtuen tule.

No, mutta kaikille onnellista odotusta ja ihanaa joulun aikaa. Kuullaan taas!

H-R rv 17+0

Vierailija
7/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin moikkaamaan teitä ja huomasin, että meille on tehty oikeen uusi pinokin! Meillä alkaa talviloma ja lähdemme huomena mökille ja vietämme siellä myös joulun. Myös vanhemmat ja sisarukset tulevat sinne, mutta vasta jouluksi. Meillä on sitten aikaa olla ihan vaan rauhassa ja kahdestaan (tai kolmistaan; masuvauvan ja kissan kanssa) melkein kaksi viikkoa. Mukavaa saada rauhottua oikein kunnolla.

Mites LEMPI-KUKALLA meni ilo-uutisten kertominen? Mikä oli vastaanotto? On nämä vaan niin iloisia ja onnellisia asioita kertoa! Eikös se ollut niin, että teidän vanhemmista tuleekin nyt sitten ihan ensi kertaa isovanhempia?

Rakenneultra on mulla vasta tammikuun ekalla viikolla, samoin 3. neuvolakäynti. Maha on kasvanut aivan vauvamasun muotoon ja norm. paidoista on loppunut pituus kesken. Mamma T-paidat siis käytössä, ja mammafarkkujen lisäksi olen hankkinut toiset mammahousut. Aika huonosti ja vähän mammavaatteita muuten tarjolla noissa edullisissa kaupoissa, H&M:llä ja Lindexillä. Tuntuu, ettei ainakaan H&M:n mallisto juurikaan vaihdu ja jäljellä on vain hajakokoja hujan hajan epäjärjestyksessä. Lindexillä taas myöskin aika pienet valikoimat. Tuntuu, ettei tarpeeksi kivannäköisiä vaatteita ole tarjolla... :(. Ehkäpä tässä kun viikkoja on saatu lisää kasaan, pitää mennä oikein katselemaan erikoisliikkeisiin, niissä pikkuliikkeissä luultavasti parempi valikoimakin. Varmuudeksi tilasin jo netistä masutuubinkin ja otin ensin S-koon, koska olen luonnostaan aika hoikka, mutta nythän tämä vauvamasu jo selkeästi pullahtanut, joten jouduinkin vaihtamaan M-kokoon. Kyllähän se S-koko mahtui, mutta ajatellen sitä, että masutuubille tässä myöh. varmasti enemmän käyttöä, niin hyvä olisi mennä silloinkin päälle :). Onhan se toki venyvää, mutta jamäkkää kangasta, jotta tukeekin. Oman vaa' an mukaan painoa on tullut melkein 2kg lisää lähtöpainoon.

Eilen illalla tunsin ensi liikkeetkin, ja pyysin miestäkin kokeilemaan, mutta eihän hän vielä niitä tuntenut :). Varmaan meneekin muutama viikko ennen kuin mies ne tuntee.

Koska olen nyt nettipimennossa tässä hyvän aikaa,

toivottelen kaikille jo OIKEIN ILOISTA JA RAUHALLISTA JOULUN AIKAA :)!

Kuullaan taas,

Liinakko ja tasan 16 vkoa.

Vierailija
8/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla taas kuulumisianne! Ja onneksi kaikilla on asiat hyvin ja raskaudet edenneet mallikkaasti.

LIINAKKO: Tosiaan kerrotiin nyt porukoille...Mun äiti alko itkeä, kun se liikuttu niin kauheesti =) Ja muutkin olivat kyllä aika muikeina. Tämä masuasukkimme on tosiaan mun vanhempien eka lapsenlapsi ja myös heille kovasti odotettu sellainen. Mun vanhoja vaunuja aletaan kuulema seuraavaks kaivaan aitasta esiiin, niin saadaan niillä sitten huristella kun mennään mummulaan käymään =)

H-R: Mä ajattelin kans puhua hoidot tehneen lääkärin kanssa sit, jos seulaan jään, että mitä kannattaa tehdä. Myös meillä niskapoimu oli normaali (kahdesti mitattuna 1,6) ja tuo seerumiseulan virhesuuruus kyllä hieman arveluttaa. Osallistuin np-mittaukseen ja seerumiseulaan oikeastaan siksi, että ne on niitä harvoja asioita, joita neuvolamme tarjoaa. Rakenneultra ja synnytys/perhevalmennus on säästösyistä lopetettu kokonaan. (On siinäkin paikka säästää!!Mur!)

ETUOMINEN: Kiva, kun olet mukana edelleen (ja olet toki loppuun asti!) Sulla on ollut aika pelottava menneisyys raskauksien suhteen, kyllä nyt on sitä paremmalla syyllä kaiken mentävä hyvin.

Miten muuten teillä muilla, tarjoaako neuvolanne jonkinlaista valmennusta ennen synnytystä? Meillä ei sitten ole muuta kuin synnytyssairaalan järjestämä iltapäivän mittainen synnytysvalmennus. Onkohan mitään yksityisesti ostettavia synnytysvalmennuspalveluja olemassa? Me kyllä haluttais johonkin mennä, tämä on esikoisemme ja moni asia kuitenkin mietityttää eikä ihan kaikkeen löydy netistäkään apua. Ja onhan se ihan eri asia kuulla ja jutella asioista kasvotusten.

Nyt pitää olla vielä hetki tekevinään töitä =) Hauskaa pikkujouluaikaa kaikille, tuokaahan taas terveisiänne!

Terveisin Lempi-Kukka ja nuppu rv 16+3

Vierailija
9/27 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali tulos ja ainakin toisessa kädessä kaikki viisi sormea. On se vaan hurjaa, miten nopeasti vauva kasvaa...

3 viikon päästä mennään lapsivesipunktioon... (3 kerta meillä) Tällä kertaa kuitenkin hermostuttaa varmaan enemmän kun kahdella edellisellä kerralla, kun viimeksi tuli keskenmeno muista syistä pari päivää punktion jälkeen... mut urheesti vaan eteenpäin ....

Kaikki hyvin täällä terveisin tähti

Vierailija
10/27 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vielä hätäilin siitä koetuloksestani...No eilen tulikin sitten Taysista oikein symppis kirje, että seerumiseulan tulos oli normaali ja voimme olla rauhallisin mielin =) Kyllä kivi vierähti pois sydämeltä, niin paljon olin tuota kuitenkin pelännyt.

Jos nyt haluaa asialla vielä spekuloida, niin kyllä kuitenkin kannatti testeihin mennä (ainakin nyt tuntuu siltä, kun kaikki ok), koska itseni tuntien olisin pelännyt enemmän sitä tietämättömyyttä ja olisin kehitellyt kaikkia kauheita diagnooseja =) Mutta toki kaikki tekevät itse päätöksensä sen mukaan mikä oikealta tuntuu.

Terv. *Rauhoittunut Lempsu nuppuineen*

Vierailija
11/27 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia Lempi-Kukka!! Kiva, jotta asiat ratkesivat eikä tarvitse asiaa enää sen kummemmin miettiä! Meillä sitten taitaa olla sama synnytyssairaalakin, jos Tays:iin olet menossa=)

Juu kyllä toi säästäminen menee toisissa paikoissa hieman liian pitkälle!! Meillä pienen pieni kunta, mutta tarjoaa kyllä niin np- kuin rakenne ultrankin, sekä sitten ihan perhevalmennus kuuluu kuvioihin ja vielä loppusuoralla tutustuminen synnytys sairaalaan. Eli taitaa ihan hyvin olla meillä pullat uunissa sillä saralla. Itselläni tietysti ihan hyvin, kun pääsin hoitojen puolesta, jo ennen ensimmäistä neuvola käyntiä kolmeen kertaan ultraan lapsettomuusklinikalle, joten vaavia ollaan nähty=)

Loppu viikkoa kaikille!

H-R rv 17+1

Vierailija
12/27 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa pinoamme hiukan ylös, kun oli jo tippunut kakkossivulle.

Mitään erikoisempaa ei tänne kuuluu :-) Viime viikolla oli neuvola ja hemppa oli tippunut lokakuun 130:sta alle 100:aan. Sain rautakuurin, joka on pistänyt vatsan hiukan sekaisin. Neuvolan täti jo ihmetteli, että enkö ole tuntenut väsymystä ollenkaan, kun arvot olivat noin huonot.

Itse asiassa olen ihan rättiväsynyt, koska olen koko raskausajan kärsinyt unettomuudesta (nyt on monta sellaista yötä takana, että olen nukkunut 3-4 tuntia yössä). Neuvolassa mitattiin myös ensimmäistä kertaa sf-mitta, joka oli 15. Millaisia lukemia te olette saaneet?

Lempi-Kukalla oli hienoja uutisia. Hyvä, että seerumiseulan tulokset olivat normaalit.

Lämmintä joulumieltä kaikille, jos en nyt satu tällä viikolla enää tulemaan palstalle. Voi olla, että kirjoitan pikaiset kuulumiset perjantaina rakenneultran jälkeen. Voikaa hyvin!

Tuulia 18+1

Vierailija
13/27 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se vaan käy joulu ovelle kolkuttelee kovinkin pian, ihanaa=) Pääsee anoppilaan kolmeksi päiväksi passattavaksi ja mummu vielä pyyteli lupaa josko esikoisemme voisi nukkua heidän kanssaan samassa huoneessa! Sopii vallan mainiosti, ainakin äidille=) Vihdoinkin saa NUKKUA=)

Omassa navassa ei ihmeitä. Neuvola oli perjantaina ja hienosti kuului sydänäänet. Sf-mittaa ei vielä mittailtu, mutta rakenne ultra varattiin 11.1. sinne asti tässä nyt siis malttamattomana kärvistellään....Mahtaisko siitä nähdä jo sukupuolta=;) Ei millään malttais odottaa keväälle, vaikka toisaalta se on sitten niin kiva ylläri. Painoa oli jälleen tullut roppakaupalla lisää (900g per vko)=( Vaan tasan tarkkaan samoilla melkeest grammoilla mennään kuin esikoista odottaessa. Vaan mitä näyttääkään tammikuun neuvola...huh,huh...kinkut ja suklaat massussa vauvan kera=;)

Mutta kaikille ihanaa rauhaisaa ja lämmintä joulumieltä!!

H-R rv 18+1

Vierailija
14/27 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos kaikille koetulosten pelossa myötäeläneille! Taidan olla joukon ainoa hysteerikko=) Ei mutta nyt olen oikeasti ollut ihan iisisti =)

Joululoma alkaa tunnin kuluttua, ihanaa. Vielä sukulaislasten lahjat hankkimatta ja muutamat jouluruoat tekemättä, mutta onhan tässä vielä pari päivää aikaa.

Hyvää joulua ja kirjoitellaan taas kuulumisia.

terveisin Lempi-Kukka ja nuppuliini rv 17+4

Vierailija
15/27 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari päivää pitäisi painaa töissä ja sitten alkaa kaivattu joululoma! Olo on ok, tietenkin väsyttää, mutta siihenkin yhtenä osana on varmaan tämä pimeä aika. Välillä pelko meinaa hiipiä mieleen, että onko masussa kaikki ok, kun varmaksi tulkittavia liikkeitä en ole vielä tuntenut. Jotain pientä ehkä jonka voisi liikkeiksi tulkita, mutta ei mitään varmaa. Viikot on nyt 18 tasan. Neuvolassa sanoivat kuitenkin viimeksi, että keskimäärin ensisynnyttäjä tuntee liikkeet vasta viikolla 20, joten kaipa sitä sinne pitäisi mennä rauhallisin mielin. Seuraava etappi on rakenneultra ja se on meillä samoin kuin (H-R):llä on 11.1.!

Rauhaisaa ja rentouttavaa joulua Kaikille!

Loviisa & " Aatos" rv 18

Vierailija
16/27 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli np-ultra tänään ja kaikki ok. Kätilö vielä lähetti mut kaksosuuden takia Veli-Matti Ulanderin tsekattavaksi, koska hän sattui olemaan paikalla. Raskauden kesto alkioitten siirron mukaan on tänään 13+0 , mutta koko vastasi 13+5. Yleensähän laskettu aika muutetaan tän ultran mukaan, mutta Ulander sanoi,että IVF-raskauksissa on parempi pitää alkuperäinen siirtopäivän mukainen laskettu aika . ASiaa on kuulemma tutkittu ja alkioitten ikä yms ei ole oleellista vaan siirtopäivä on määräävämpi. Alkioiden ikä huomioiden raskaus olis nyt 13+2 maksimissaan, mutta silti kumpikin sikiö oli 13+5 kooltaan kun vielä pari viikkoa sitten olivat päivää jäljessä aikataulusta.

No, joka tapauksessa näin tämä homma meni. Ihanaa ku niskaturvotusta ei ollut kummallakaan juuri paljoa mitään. Esikoisella mulla oli relusti yli 1 se arvo.

Pahoinvointi on vähentynyt huomattavasti viimeisen viikon aikana. Ihanaa!!!!!

t. bambi ja toivonhiput rv 13+0

Vierailija
17/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu ohi ja herkut herkuteltu :). Tällä viikolla oikein havahduin miettimään, että ollaanpas tässä raskaudessa jo pitkällä. Ei ole puoliväliinkään enää pitkä matka! En tiedä johtuuko vain joulukiireistä, mutta hitaasti mateleva viikkojen lasku vaihtuikin nopeasti eteneviin viikkojen kerääntymisiin. Voi toisin olla sitäkin, että nyt kun maha on jo näkyvä ja kasvaa kokoajan, raskaudesta on tullut konkreettisempaa. Liikkeitä olen jo tunnistanut parin viikon ajan, etenkin iltaisin.

Mites, oletteko vielä tehneet hankintoja tulevaa pikkuista varten? Täällä on osteltu jo pikkuisia vaatteita, mutta maltillisesti vielä kuitenkin :). Sukupuolenkin olemme jo saaneet tietää (yksityisellä), että pikkuinen poika siellä liikuskelisi vilkkaasti, mutta en nyt kuitenkaan siihen luota 100%:sti, vaikkakin mulla on ollut jo pitkään ihan " poika-tunne" :).

Hyviä vointeja kaikille,

nautitaanhan raskaudestamme!

Onnea toivotellen jo vuodelle 2006,

Liinakko 18+2

Vierailija
18/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat täällä että juuri havahduin, että jestas se puoliväli on pian takana päin=) Niin ne viikot todella vinhaa vauhtia menee. Huolikin massuasukista on pienemmällä, kun liikkeet tuntuu tunneittain ja Joulupäivänä tuntui potku jo vatsan päältä tunnustelemalle. Nyt vain ajatukset jo kovasti kiirii kohti kevättä=)

Hankintoja ei olla tehty, sillä esikois tyttö juuri 2 vuotias, joten jos tyttö osuu kohdalle, niin samoilla mennään. Ainut että yhdistelmävaunut on hankittava seisomalaudalla ja niitä tässä olenkin nyt joulun jälkeen hieman katsellut, jotta mistäs niitä suht edullisesti saisi.

Saas nähdä näkyykö rakenneultrassa 11.1. mitään kumpi on. Kysyä ei saa, sen kieltää mies=:) No, selvinneehän tuo sitten keväällä viimeistään.

Oikein ihanaa ja jännittävää alkavaa vuotta 2006!

H-R rv 19+2

Vierailija
19/27 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan kaivatut liikkeet on alkaneet tuntua! Tai nyt ehkä olen hoksanut että niitä ne kutinat, kuplat ja pulputukset on. Mä tunnen liikkeet parhaiten istuen. Masun päältä niitä ei kyllä vielä tunnu. Maha on kasvanut kovasti. Alkaa jo talvitakistakin näkyä että ei ole joulukinkun ahminnan tulosta tuo kumpu!

Tarvikkeita ei ole vielä ostettu mitään. Haluan katsoa vielä rakkenultran ja sitten sukeltaa sinne ihanien pikkuisten nuttujen ja housujen maailmaan! Ja yrittää selvittää vaunujen, turvaistuinten jne. ihmeelistä koodikieltä! Vielä olen keskittynyt vain mammavaatteisiin, ei ole edes kovaa hinkua ollut tuonne vauvatavaroihin.

Ilmeisesti mulla on menossa se energinen keskiraskaus. Tarmoa on kuin pienessä kylässä. Meinasin pyhinä jo kyllästyä kotona olemiseen. Mies parka haluaisi levätä ja minä olen tarmoa täynnä! Ulkoilu on erityisen mieluista. Jos olis kesä niin kykkisin varmaan pihalla pää kukkapenkissä koko ajan! Raskaimmat lumityöt olen kyllä ihan varmuuden vuoksi jo jättänyt miehelle.

Hyvää loppu vuotta kaikille! Ja vauvantuoksuista tulevaa vuotta 2006!

Loviisa & " Aatos" 19+1

Vierailija
20/27 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se vuosikin vaihtuu, ja viimeinkin hyvällä fiiliksellä voi odottaa tulevaa vuotta:)

Masu on ihanan pyöreä jo, osaksi ehkä myös reippaasta syömisestä... ja erityisen iloinen olen siitä, että se pahoinvointi loppui ennen jouluherkkuja :) Olen armoton jouluruokafani.

Meillä oli tällä viikolla rakenneultra ja uskomattoman hyvin siitä ultrasta näkyi kaikki elimet ja sormet rystysineen! Vaavi istuskeli lootusasennossa ja imeskeli peukkuaan :) Sukupuolta ei lääkäri lähtenyt arvailemaan mutta mun mielestä yhdessä kuvakulmassa näkyi ihan selvästi jalkovälissä miehekäs pieni uloke :)

Sain passituksen sielä 28-30 viikolla tsekkausultraan, koska istukka oli tällä hetkellä jokseenkin kohdunsuun lähistöllä. Se kuulema voi siitä hyvinkin " nousta" mutta kaiken varalta hyvä tarkistaa tilanne kuitenkin vielä.

Meillä ei ole hankintoja tehty, paitsi muutama 50-56- senttinen vaate ja joululahjaksi saatu pehmonalle. Vaavin huone pitäisi kyllä raivata turhasta rojusta, mutta se on sen kokoluokan projekti, että motivaatio on vielä vähän hakusessa:) Niin ja onhan se autokin vaihdettava isompaan. Ittelleni mun ois kyllä kattottava isompia housuja...

Rauhallista vuoden vaihdetta ja ihanaa odotuksen vuotta 2006!

Terveisin Lempsu ja nuppu rv 19+1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi