Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutti pois-->paremmat yöunet?

09.12.2005 |

Siinäpä se kysymys sitten tulikin, eli: oletteko huomanneet, että kun tutista on päästy eroon, ovat myös yöunet parantuneet? Meillä poika 1,5v., syö tuttia vain uniaikaan. Yöllä herää pari-4kertaa. Rauhottuu yleensä sillä, että käyn pistämässä tutin suuhun ja silitän hieman. Joskus on öitä, ettei herää kuin kerran :) Yhdet päiväunet nukkuu, n.tunnin mittaiset.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö jätti itse tutinsyömisen 1 v 2 kk ikäisenä. Siihen asti heräsi useita kertoja yössä ja rauhoittui vasta kun käytiin laittamassa tutti suuhun. Ei jostain syystä osannut unissaan itse ottaa tuttia ja laittaa suuhunsa, vaikka olisi sen löytänytkin. Kun tutti jäi pois, niin ei heräillyt pitkiin aikoihin enää ollenkaan yöllä, sitten alkoi painajaiset ja hampaat yms, mikä herätti yöllä kyllä. Alkuun tahtoi kyllä tutin sijaan parina yönä pienen huikan maitoa, mutta annoimme vettä, joten se vinkulointikin loppui lyhyeen sillä.

Vierailija
2/2 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tutti jätettiin yöunilta pois juuri tuossa 1,5v iässä. Yritettiin kyllä tuttia kokonaan pois, mutta päiväunille se sitten vielä jäi.

Ongelmana meilläkin oli, että yöt olivat itse kullakin kovin katkonaisia, kun sitä tuttia piti etsiä yökaudet pitkin sänkyä useampaan otteeseen. Jostakin syystä poitsu unohti etsimistaidon ;) Ja kun loppujen lopuksi olin huomannut ettei edes todellisuudessa pidä sitä tuttia kauaa suussaan, lähinnä oli siis vain sellainen " unilelu" , jota enemmänkin pyöritteli kädessään kuin todella piti suussaan. Yöunilta tutin pois jättäminen sujui lopulta helposti, kun oli illalla jo täysin sippi kun ei ollut päiväunet onnistuneet ilman tuttia. Päiväuniaika meni täysin kiukutteluun! Lopulta siis tutti palautettiiin päikkäriajaksi ja sitten siltäkin ajalta se jäi pois noin kaksivuotiaana, tällöin jo huomattavasti helpommin.

Yöunet siis olivat täydellisen rauhallisia siitä lähtien kun tutti jäi pois =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla