Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lantiopohjalihasten jumppaaminen sektioo odotellessa?

09.12.2005 |

Muutenhan lantiopohjan lihaksia ei saisi enää raskauden loppuvaiheessa jumpata, mutta te muut sektioon menijät, jumppaatteko? Itse ajattelisin että siitä olisi hyötyä kun vaan muistaisi, mutta kuitenkaan jumppaaminen ei oikeen onnistu kun paikat on jotenkin niin oudot.

Kannattaisko tämä vai ei? Kyllähän pelkkä raskauskin löystyttää paikkoja vaikka ei alakautta synnytäkkään?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysyttää lantionpohjaa meillä sektioäideilläkin. Olen yrittänyt muistaa tehdä säännöllisesti harjoituksia, ihan lopussakin. Ja mahdollisimman pian heti sektion jälkeen.

Mandi 21+1 ja 5 sektiota tehty

Vierailija
2/2 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvolassa jaetaan jumppa-ohjetta rv 22 ja kehotetaan jumppaamaan. Itse en ole kuullutkaan että jumppa tulisi lopettaa. Tosin eipä loppuraskaudessa niitä jaksa tehdä kuin muutaman kerran viikossa. Hormoonit löystyttää ja lapsi painaa rakkoa, pissa kyllä lirisisi reittä pitkin esim. aivastaessa jos jumpat lopettaisin. Lihaksillahan ja supistuksillahan se lapsikin ulos alatiesynnytyksessä autetaan. Ja toisaalta petipuuhathan jumppaa myös noita lihaksia, onko loppuraskaudessa seksi kielletty?? :-D

Itsellä 1 alatiesynnytystakana ja toinen alatiesynnytys (toivottavasti) siis tulossa. Molemmissa olen jumpannut ja tulen jumppaamaan. Esikoisestakin harrastettiin tuota vällyjen välissä tapahtuvaa jumppaa kyllästymiseen asti. ;-) No saatiin tyttö syntymään su-iltana, ti olisi ollut käynnistyspäivä.

Siispä sanoisinkin että jumppaa ihmeessä jos vointi sen sallii eikä ala supistella. :-)

Lila75 rv 28+1 ja Sini 1v 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla