Kipeytyykö muilla herkästi lonkkaseutu nukkuessa? vinkki
Vasta puolessa välissä ja alkanut jokaöinen piina, koko lonkkaseutu kipeytyy (ilm. luun vääntyilevät) niin että nukkuminen on hankalaa ja päivällä käveleminen tuskaista. Esikoisesta tuli loppuraskaudessa ja olin todella kipeä lopussa.
Kovempi patja pahentaa asiaa, samoin kovalla tuolilla istuminen ja siis samassa asennossa oleminen.
Oma sänky pehmeä (kipeydyn normaalistikin kovalla patjalla), koostuu runkopatjasta ja PAKSUSTA petarista. Miehellä oli samanlainen, mutta ei voinut nukkua niin paksun petarin kanssa. Haettiin eilen varastosta tämä hänen petari ja laitettiin se kaiken kukkuraksi vielä omieni päälle ja mikä AUTUUS. Lonkat ei ole ollenkaan samalla tavalla kipeitä, enkä oikeen kärsinyt missään vaiheessa yöllä. Ei ollut samalla tavalla vastapainoa, kun antoi paremmin myöden.
Mulla ilm. toi lonkkaseutu löystyy tosi herkästi. Harmi, kun esikoisesta en tajunnut kokeilla superpehmeää (silloinen sänky oli vielä kovempi). Jos olis ollut edes jotakin apua.
Toisillahan (erit. miehillä, jotka painaa enemmän ja on myös eri mallisia) pehmeä tekee pahaa, mutta ei näköjään mulle :)
Kommentit (3)
Minulla raskausviikkoja tällä hetkellä 8, ja jo nyt lonkat tulevat yöllä niin kipeiksi, että kävelen päivän kuin ankka! Esikoiselta nämä kivut alkoivat paaaaaljon myöhemmin. Pitänee laittaa myös lisäpetari. Mulla ei nimittäin tuo tyyny jalkojen välissä auta.
t. millimu
Lisäksi on tyynyt molemmin puolin, joihin voin tarvittaessa nojata. Nämä avut eivät riittäneet tämän pidemmälle, mutta ilman niitä olis vielä pahempi. Synnytyksen jälkeen meni myös jonkun aikaa ennen kuin voi luopua tyynyistä. Luut eivät heti tietenkään palaudu.
Joustavista luista oli kyllä sen verran hyötyä, että lapsi tuli rivakaasti ulos. Valuin niin nopeasti, että sydänäänet hävisivät vyön alta ja vyötä piti koko ajan siirtää. Eli pienentää varmaan myös sitä todennäköisyyttä, että jumittuu synnytyskanavaan.
Raskauden aikana nukun aina kyljelläni ja laita pitkän pitkulaisen tyynyn polvieni/reisieni väliin! Ja jos pystyy raskaana ollessa nukkumaan selällään, niin tyyny polvien alle!