Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon otatte alkohlia aattona?

Vierailija
09.12.2005 |

me otamme ruoan kanssa punaviiniä, jälkiruoaksi likööriä ja illalla konjakit.

Nautimme hyvistä ja laadukkaista juomista tilanteen halliten.

Absolutistit älkööt vaivautuko tähän ketjuun tuomitsemaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi saunaolut ja illalla lasten mentyä nukkumaan kenties lisää viintä tai olutta. Kun olin lapsi; isäni tuppasi örveltämään kännissä ja pidän tarkasti huolen etten lasten nähden ota paljoakaan. Yleensä vain sen saunaoluen. Mutta joulussa on minulle miltei parasta se hyvin suunniteltu joulupöytä, ja mielestäni viini kuuluu hyvälle aterialle. Örveltämään en ala edes silloin illalla lasten nukahdettua.

Vierailija
22/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutaman kylmän joulusiiderin joulusaunan päälle. :)

Muistakaahan syödä hyvin niin ei viinakset kihahda niin helposti hattuun! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ensimmäinen joulu ihan vain oman perheen kesken kotona, joten en osaa vielä sanoa miten toimitaan. Luulisin, että päivällä käymme mummulassa glögillä ja sitten joulupöydässä kalan kanssa valkoviiniä ja kinkun kanssa punkkua. Mutta koska itse imetän, niin mulla jää maistamiseen ja miehellä niihin lasillisiin. Enkä usko tämän häiritsevän kyllä lasten juhlaa lainkaan!!

Lasten mentyä nukkumaan voimme mieheni kanssa juoda avatuista viinipulloista toisetkin lasilliset (jos jaksamme valvoa).

Vierailija
24/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juodaan ruoan kanssa punaviiniä,olutta ja saatetaanpa ottaa snapsitkin!

HUI!!

Illlalla glögiä,viiniä,olutta,likööriä-mitä kuka nyt sitten haluaakaan.

Eikä olla Humalassa!

Turha teidän kaikkien jeesusten on täällä päteä...

Vierailija
25/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hyvaa viinia ostetaan ruuan kanssa ja siina se...minusta myos hyvat ruokajuoma komplimentoi aterian

Vierailija
26/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei kuulu jouluun.

Vierailija
27/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu, lähtisitkö noiden juomien jälkeen auton rattiin? Jos et, niin olet humalassa.

Vierailija:

juodaan ruoan kanssa punaviiniä,olutta ja saatetaanpa ottaa snapsitkin!

HUI!!

Illlalla glögiä,viiniä,olutta,likööriä-mitä kuka nyt sitten haluaakaan.

Eikä olla Humalassa!

Turha teidän kaikkien jeesusten on täällä päteä...

Vierailija
28/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlavaan ateriaan kuuluu lasi viiniä ja kahvin kanssa likööri/konjakki. Meillä syödään yleensä monta tuntia ja nautitaan hyvästä ruoasta ja tunnelmasta.

Vierailija
29/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kaikki mitään jeesustele! Useat ikäisemme ovat vaan nähneet ne joulut, joissa isä (tai äiti) on ihan silmällään eikä halua sitä samaa siirtää omille lapsilleen. Mieheni perheessä isä on sammunut joka joulu (ja vuoden muutkin illat) sohvalle tai millon minnekkin. Oma isäni on kuollut viinaan minun ja veljeni ollessa ihan pieniä.

Viina ei oo silti meille mikään paha mörkö ja opetammekin pienestä asti lapsillemme, että sillä voi juhlistaa hyvää ateriaa ilman että ollaan räkäposkella humalassa.

Vierailija
30/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotetaan heti aamusta " joulukalenterilla" eli korillisella nelosta, iltapäivällä pitää siirtyä vähän tiukempaam tavaraan ettei ala hyytymään, kun lapsetkin pitää hoitaa, joten avataan eurokossu ja blandikseksi vaikka sitten sitä glögiä. Kakarat nukkumaan heti lahjojen jaon jälkeen ja sitten jatkuu kossumäyräkoiran tuhoaminen.

Lapsille kannataa ostaa paljon videoita ja ulkoleikkikaluja lahjaksi niin seuraava päivä menee niiden kanssa leikkiessä ja vanhemmat saa nukkua rauhassa. Ruokakin on valmiina, sen kun lämmittää mikrossa kinkkua ja laatikoita. :)

Vierailija
31/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan erityisemmin maistu, en pistä vastaan kun mies oluen pari juo ruuan kanssa ja illalla yhden viskin. Ihan ok käyttöä.

Vierailija
32/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kuule totisinta totta toisissa perheissä, enkä laskis sillä yhtään leikkiä. Mietipä niitä lapsia ja niiden odotuksia tuonlaisissa perheissä, joita ikävä kyllä riitää!

Vierailija
33/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella aloituksella ei voi muuta tulla kuin pientä riitaa. Sitä saa mitä tilaa.

No, minä vaivaudun vaikka olenkin absolutisti. Kuinka voit olettaa, että kaikki absolutistit tuomitsevat toisten juomisen? Tai kaikki absolutistit eivät osaa hallita juomisiaan ja siksi eivät juo??

Minäpä kerron sinulle:

Tuo sinun jouluaaton juomasuunnitelma kuulostaa minusta ihan hyvältä, jos määrät kerralla ei ole hirveän suuria. Eikä noista nyt kännissä riehu, jos ei pullotolkulla kietaise...

Itse en juo alkoholia ollenkaan, koska en pidä sen masuat. En tykkää edes humalassa olla, joten miksi ihmeessä vetäisin hampaat irvessä viunaa? Onpa tuota nuorempana sekin puoli tullut koettua. Mutta näin " vanhana" (27v) tiedän jo, mitä asioita pidän nautintona ja mitä en. Alkoholi ei minulle ole nautinto, mutta jos se sitä on sinulle, hyvä niin.

Löysää tonttulakin resoria, ap :D

Vierailija
34/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus taas en mitään.

Isäpuoli on silloin tällöin ollu ihan koomat jouluaattona, ja se on pilannu koko illan..=(

Vierailija
35/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatamme aaton mittaan ottaa muutaman lasin punaviiniä, mutta emme enempää. Sitten illalla aukaisemme lahjapullon, mutta lapset ovat jo nukkumassa.

Vierailija
36/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

otamme vain muutaman lasin rentoutuaksemme. Lapsetkin tykkää kun isi ja äiti on hyvällä tuulella ja jaksaa touhuta.

Vierailija
37/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen absolutisti, mutta en tuomitse, kyllä joulunakin voi esim. kaljan ottaa ruuan kanssa/saunan jälkeen. Kännejä en kyllä ymmärrä, varsinkaan jos on lapsia talossa

Vierailija
38/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nyt vaan ei kuulu jouluun että otetaan alkoholia. Alkoholi ja perhejuhla ei minun päässäni sovi yhteen =)

Mutta tapoja on monia.

Vierailija
39/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan juonut jouluna, mutta saattaisinpa viiniä ottaa lasillisen tai kaksi ruuan kanssa, mikäli sitä olisi tarjolla. Tuskin muuta, koska en pidä konjakista tai oluesta.

Vierailija
40/41 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoalla pullon tai kaksi. Syöjiä kolme.

Illalla sitten saunaolutta jos tekee mieli ja viiniä lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan