Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulumuistamiset päiväkotiin???

09.12.2005 |

Eli milloin viedään joululahjat päiväkodin tädeille ja onko tapana ostaa ryhmän jokaiselle hoitajalle jotain? Ideoita? Viedäänkö lahjat jo joulujuhlaan, vai vikana päivänä ennen joulua? Tyttö ekaa syksyä päiväkodissa, joten ei aavistustakaan tavoista:)

T: Yniäinen

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen vienyt yhteisen lahjan koko henkilökunnalle. Se on ollut suklaata, marmeladia, erikoiskahvia tms. Jos veisin jokaiselle erikseen, pitäisi etsiä lahja 8 henkilölle (3 hoitajaa kahdessa ryhmässä, keittäjä ja siivooja), ja se on työlästä. Niinpä vien yhteisen joulutervehdyksen viimeistään joulukuun puolivälissä, että henkilökunta ei ole vielä ehtinyt lähteä lomille.

Pakkohan ei tietenkään ole viedä mitään, hyvää joulua voi toivottaa ilman lahjaakin.

Vierailija
2/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhantätinä ollessani saatiin joiltain iso yhteinen suklaa rasia ennen joulua ja niitä kahvitauoilla tuhottiin.Osa toi sitten joulujuhlaan esim.kynttilän,kukan,suklaata...Mitäänhän ei ole pakko viedä!

Me on viety pojan ryhmän jokaiselle hoitajalle just suklaata tai kynttilä joulujuhlassa.Vikana päivänä ei enää välttämättä kaikkia nää ni kivempi antaa juhlassa..

Kerran sain sellasen puisen kuusenkoristeen,se on kiva ja ei haittaa vaik on vaa sellanen yksittäinen...ja jotain pikkunalleja on tullu,mitkä on päätyny lapsille ;-)

Tai jos jaksat väkertää esim.sellaset piparikoristeet..

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotiinko teillä muulle henkilökunnalle lahjoja? Esikoisen ryhmässä olen paljon nähnyt toista tarhan laitoshuoltajaa, mutta muusta henkilökunnasta ei ole mitään tietoa. Hoitajia ryhmässä on 4.

Mietin noita kynttilöitä, tai sitten joku hyasintti tai muu " halpa" joulukukka. Piparikoristekin vois olla ok, kun tarkotus ois kuitenkin väsätä piparitalo ja sille valmistaikinasta alusta. Siinähän samalla tulis niitä pipareitakin joita vois koristella.

Vierailija
4/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on vaa hoitajat lahjottu,muu henkilökunta ei edes ole ollu juhlissa..sekä pojan tarhassa,sekä mis oon ollu töissä.

Vierailija
5/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo aikaisemmin vastailla mutta Lilli tuli ja buuttasi koneen kesken kirjoittamiseni...

Minusta on aina ollut kiva antaa (ja saada) mahdolliset joulumuistamiset joulujuhlassa, siinä on erityinen tunnelma... Toisaalta, tänä vuonna keskimmäisen joulujuhla oli niin aikaisin etten ehtinyt siihen mennessä edes ajatella koko asiaa. Joulujuhlassa sitä paitsi on kaikki aikuiset paikalla, muuten joutuu kyselemään että milloin kukakin jää lomalle.

Joulumuistamiset on " meidän talossa" ollut tapana antaa oman ryhmän kaikille aikuisille (lastetarhanopettaja, lastenhoitaja, avustaja, pk-apulainen). Jotkut super-allergiset tai muuten erityistä huomiota vaativat lapset ovat joskus antaneet jotain keittiöemännälle tai siivoojallekin, mutta yleensä ei. Lahjoista kivoja on olleet suklaa (tietysti!), viinipullot, joulukukat, kerran sain pienen aaltovaasin täynnä karkkia. Muita mieleen jääneitä on lapsen itse painama joululiina, lämpimät joulupörrösukat, päiväkirja. Joka vuosi tulee myös kahvimukeja (niitä on sitten kaapit pullollaan, eriparimukeja) ja kynttilöitä ja jouluservettejä, mitkä myös on ihan kivoja. Epämääräinen krääsä, kuten koriste-esineet otetaan myös kiitollisesti hymyillen vastaan mutta ne menee kyllä sitten suoraan mappiööhön.

Meidän lapset on viime vuosina opettajilleen antaneet:

- piparkakkutalot, äiti rakensi, lapsi koristeli

- joulukorit, jossa oli lapsen itse kangasväreillä painama joululiina (jonka en odotakaan tulevan käyttöön), purkki itsetehtyä joulusinappia, itsetehtyjä joulukarkkeja paria sorttia ja pieni kukka

- viinipullo (helppo lahja, taitaa tädit saada sellaisen tänäkin vuonna)

Ethän unohda korttia! Joko lapsen itse tekemä tai sitten lapsen valokuvalla varustettu. Itse olen säästänyt kaikki sellaiset kortit kymmenvuotisen päiväkotiurani ajalta. Niitä on sitten ihana katsella myöhemmin ja muistella lasta. Kaupan kortteja en säästä.

Toivottavasti sait sopivia vinkkejä!

T. Ankkis

Vierailija
6/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä muistaa myös siivoojaa, koska hän on yleensä se ensimmäinen henkilö aamulla sanomassa hyvää huomenta iloisella äänellä. Keittäjä on myös tärkeä henkilö, koska hän valmistaa allergisen lapseni ruoat ammattitaitoisesti.

Vierailija
7/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muistutus noi kortit! Minä pönttö kun usein meinaan unohtaa ne:) Enkä nytkään tajunnut tilata joulukortteja tarpeeksi myös päiväkotia varten. Pitäisköhän koittaa elvyttää taas toi oma väritulostin. Hoitajille ois kuitenkin kiva antaa jokaiselle oma. Mietin, että voitais tehdä niitä pipareita pussillinen yhteiseksi ja viedä ehkä jotkut joulukukat lisäksi jokaiselle erikseen. Viinipullokin oli kyllä kiva idea, mutta ehkä vähän arvokas.

Siivoojaa munkin mielestä ois ihan kiva muistaa, kun nähdään melkeen joka päivä. Tytön päiväkodissa on tosin kaksi laitoshuoltaja ja vain toista nähdään yleensä, vaikka toinenkin käy tytön ryhmässä välillä. Ehkä siivooja sisältyy pipareihin? Meillä joulujuhla ensi keskiviikkona, joten jää reilu viikko vielä jouluun siitä.

T: Ynis

Vierailija
8/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena olisi ostaa tädeille (4) lahjakortti jalkahoitoon. Ruoka tulee naapurikoululta ja tädit itse siistivät tilat, joten muuta henkilökuntaa ei ole. Satsaus olisi noin kympin lapselta, jos saan kaikki mukaan.

Vierailija
9/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinipullojen kanssa oli meidän pk:ssa aina " nolo" tilanne, kun yksi hoitajista ei alkon tuotteita käyttäny. Kannattaa tuokin pitää mielessä. Joulukoristeet, mitkä on säilyny myös ehjänä, tuo aina mieleen sen lapsen, keneltä on sen saanu.

Vierailija
10/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaiselle herkkukorin, joka sisältää yleensä suklaata,pipareita,viinipullon,jotain kalasäilykkeitä,maksapateeta,joskus marmeladia,pähkinöitä,kahvia yms.

Saamme noita herkkukoreja itse joulun alla niin paljon, että ylimääräisiä riittää lahjoiteltavaksi sitten poiskin. Itse saan niitä yhteistyökumppaneilta ja asiakkailta, ja mies omilta asiakkailtaan. Viime jouluna niitä tuli 8kpl.

Vierailija
11/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelin että kun 19 päivä siirtyy jo kummiskin kirjoille niin vietäsiin loppu viikosta isot pipari sydämmet joihin olisi koristeltu miconkaa kivoilla nameille ja annettaisiin pikku kiitos sitkeestä harjottelusta. ensi vuonna sitten katsellaan uusiksi mitä viedään kun ollaan jo oltu pidempään hoidossa.

mamma ja mico1v3kk

Vierailija
12/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oman ryhmän ' ' tädeille' ' jotain pientä esim. itse koristeltu kynttilä tai joku pieni joulukoriste. Meillä on useampia lapsia ja lahjottavia ' ' tätejä' ' lähes 20 joten mitään kovin arvokasta emme voi viedä.

Vierailija
13/13 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että muistat myös siivoojaa ja keittiön väkeä!

Itse myös päiväkodeissa työskennelleenä olen saanut sivusta katsella, kun hoitajat kantavat lahjoja pilvin pimein kotiin, mutta ani harva sadan lapsen päiväkodista muistaa keittiön ihmisiä, jotka tekevät valtavan työn. Ei sillä, että olisi pakko lahjoa ketään, mutta itse tämän kokeneena olen AINA vienyt pienet muistamiset myös keittiöön ja siivoojalle, kaikkien hyväksihän he töitä tekevät. Allergisiakin on nykyään valtavasti, palkassa ylimääräinen työ ei näy, vaikka sadasta lapsesta jopa 40:llä voi olla jonkin sortin allergiaa. Siinä sitä riittää puuhaa, kun juostaan muutenkin kellon kanssa kilpaa ja valmistetaan 3 ateriaa päivässä. Itselläni onneljä lasta. Kun ruvetaan muistamaan kaikkia koulujen, harrastusten jne vetäjiä ja opeja, tulee lahjottavai aika paljon. Jos ei pysty kaikkia muistamaan, olisi mielestäni korrektia viedä kahvihuoneeseen koko henkilökunnalle tarkoitettu lahja, se todella lämmittää myös niiden mieltä, joiden työtä ei huomaa kukaan. Itse olen halunnut mielelläni antaa lahjoja, jotka ovat käytettävissä, en nimittäin itse kauheasti ilahtuisi niistä eriparimukeista ja avaimenperistä. Usein olen leiponut jotain ja ainakin olen niistä kovasti kiitosta saanut, elleivät sitten ole hyviä näyttelemään=) Jouluksihan voisi leipoa vaikka jonkun maustekakun, kuivakakuille tulee hintaa n 2 euroa, jos aina sitäkään, joten ei siis suuri investointi.

Itse painin tällä hetkellä samojen mietteiden parissa. Huilu- ja piano-opettajille annamme molemmille 2 enkeli-tyynyliinaa, toisen tytön opettajalle ajattelimme leipoa enkeli-pikkuleipiä, laittaa ne enkeli-rasiaan ja laittaa seuraksi enkeli-servettejä. Toisen tytön opettajan lahja on vielä hakusessa, kyseessä on sinkku-mies.....

Tanssiopettajakin on vielä lahjaa vailla...mitä antaa nuorelle pojalle?

Naisihmisille tiedän jo leipovani jotain.

Näin siis meillä....