♥PERJANTAITA SYYSlapsoset-04♥
Kommentit (46)
Saa nähdä onko tilanne niin hyvä miltä näyttää:) Molemmat tytöt on jo nukkumassa olleet hetken. Isorinsessa sanoi olevansa väsynyt eikä halunnut lukeakaan enää mitään, vaan valot pois ja ovi kiinni heti. Kylvetin ja suihkutin myös tytöt yksinäni, hyvä minä! :)
Hipsutti: Tsemppiä ruotsiin! On heikoin mun kielistä:) Minä muuten ostin isorinsessalle Exitistä mekon jouluksi. Ihanan viininpunainsen! Pienemmälle jo katsoin samaa mekkoa, mutta ostin alennuskupongilla muualta sellaisen viininpunaisen kivan ja sitten toi toinen jäi vaivaamaan mieltä ja lopulta isorinsessa sai sen:)
Äitikuu: Toivottavasti teillä on ihana ilta ja saat nukuttua yöllä!
Jouluperinteistä: Meilläkin miehen kanssa varmaan alkuun oli se, että oman kodin tavat oli niitä oikeita joulujuttuja. Nykyään yhdistetään molemmista parhaat ja lisätään omat hyvät jutut päälle. Luodaan siis " ainoaa oikeaa joulua" - meidän omaa joulua:) Lapset voi sitten isoina saada niistä omat kiistan aiheensa:)
Mimmuli: Eikö olekin kiva jutella asioista, kun on niistä niin innoissaan. Yhden lapsen jälkeen on tietty asiantuntija kaikkeen raskauteen ja vauva-aikaan liittyvässä:)
Samalla tässä viestittelen valokuvausliikkeeseen kalenteritilauksesta. Jostain syystä maksua ei ollut näkynyt, mutta olivat löytäneet tiedot, kun laitoin tarkennusta maksusta. Kalenterit lähtee huomenna postissa, kipii! Joulukortit tulee kaiketi maanantaina. Tilattiin myös fotonetistä kortit, kuten joku muukin jo suositteli.
Keilin: Päiväpeiton ostaminen on tuskaa! Samoin kaiken muun kodin tekstiilien. Olen surkea niiden kanssa. Ainoat joista olen viime vuosina vähän innostunut ja löydän kivoja, on matot.
Piude: Mahtavaa palvelua apteekissa! Kannattaa antaa palautetta! Harvemmin missään kai saavat sitä positiivista palautetta.
Tea: Ihanalta kuulostaa tollanen mummola jonne oikeasti mennään kylään ja saa itse vapaa-aikaa, kun isovanhemmat tohkeissaan puuhailee lapsen kanssa. Meillä mummolat on täällä lähellä ja jatkuvasti läsnä. On sekin ihan luksusta, mutta se " perinteinen mummola" puuttuu. Mummoja joutuu jatkuvasti vaivaamaan lastenhoitohommilla, joten oma-alotteisesti eivät paljoa sitä ehdi tekemään. Vielä vähemmän tekemään jotain erityistä yhdessä.
Nyt glögille tai jollekin:)
T: Ynis
Pari päivää testattu Sinin hiuksiin tuota ilves-lookkia ja neiti antaa pampuloiden olla ihan mukavasti päässä! On aika hauskan & söötin näköinen, mutta nyt ei hiukset roiku silmillä. Kipii!
Piletten napapohdinnat! :-DDDD Olisikohan tämä kohdallani lähellä totuutta; 8( . )8 ja minullakaan ei ole edes parhaina päivinä ollut Kukkuun ja Mimmulin kaltainen. No kunhan tämän masukin ulos saan niin.. Hah, senkun näkisi! Karvinen mikä Karvinen :-)
SM, paranemisia häntäluulle! On tuskaista, täällä yksi joka muutaman kerran on häntäluunsa murtanut.. Ripakopallinen Buranaa auttaa vähän.. :-/
Enkeli, on sitten kurjaa kun nuo sairastelut sotkee sosiaalisen elämän.
Mimmu, ah, että jo laskeutunut. Toivottavasti närästys on helpottanut ja henki kulkee helpommin. :-) Miten se aika menee noin nopeasti, tässähän saa alkaa pian jännäämään että oletko jo tositoimissa! :-O
Äitikuulle katkeamatonta ja sikeätä yöunta!
Hilunki, minä taas haaveilen Jumbosta, Sellosta, Ikeasta jne..
Keilin, mukavaa olla adoptoitu! :-)
Tea, Niin_Se_On_Sinikin_TEHTY! :-D Vinkki; Saunan äänieristys on useimmin parempi kuin makkareissa. Muistaakseni Sini ei ollut ainoa syyspaapero joka on mummolan saunanlauteiden tuotos... ;-) Nautihan elosta ja olosta mummolassa. Meillä taitaa olla samanlaiset mummolat. Sinikin nukkuu sen pyörityksen ja hyörityksen jälkeen pari päivää. Hyvää laatuaikaa!
Tänne tupaan ei kuulu ihmeempiä, Sini hieman nuhainen ollut jo pian viikon. Uusi pulkka testattu. Oli loistava, hieman keräsi lunta mutta oli vakaa ja tukeva! Kaverin la pian käsillä, heille tulee toinen. Lupasin Sinin 56cm vaatteet lainaan, kun hän oli huomannut ettei ihan pieniä vaatteita ole paljon. Kummallisen vähän niitä löytyi meiltäkin. Hassua että niitä saa muutaman kuukauden päästä taas puettaa itsekin vaavan päälle. Ne kun ovat niiiiin pieniä..
Miehen seuraksi sohvaperunaksi.. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Lila75 rv 28+1 ja Sini 1v 2kk
Ynis, harmi kun tätä välimatkaa on näin hurjasti. Olisin vapaaehtoinen hoitamaan kodintekstiiliostoksesi jos sinä hoitaisit sitten vaateostokseni... ;-)
Kävin nälkäisenä kaupassa. Mitä siitä seuraa...? Ostin juustonaksuja pussillisen. Yököttää jo, kun napsin niitä aimo annoksen äsken.
Ilta on menny kivasti. Väsy iski, kun kävelin kaupasta vajaa 10kg reppu selässä (ostokset painoi), söin ja kävin suihkussa. Ihan kun olis lekalla lyöty päähän. Mies läks ennen seiskaa, Onni nukahti ennen ysiä aika helpolla. Puuroa ei oikein syönyt mutta vaivihkaa meni purkillinen maissiperunasosetta olkkarissa, kun turisin kaverin kanssa, joka oli iltakahvilla. Onneksi söi sen purkillisen.
Nyt leffan pariin. Vuokrasin million dollar babyn ja aloitinkin jo.
Ovet on lukossa, eikä toistaiseksi pelota....
T-P
Rohkeussäteitä ----> ****** ____> *****-------->*****
Kyllä se siitä! Minusta on ihanaa olla ihan ypöyksin kotona... Saa jouruta kavereiden kanssa luurissa, syöpötellä, kuuunnella hyvää musaa jne.. Nauti olostasi!
Missä on muuten Jatu? Menitkö eksyksiin Enkelin kanssa shoppaillessa:) Toivottavasti teillä oli kiva ilta!
Hilu, tuutteko Lintsun kanssa käymään joskus? Laita viestiä tai soita!
T-P, millaisessa asunnossa asuttekaan? Horopää ei muista:) Meillä kerrostalon yhteydessä oleva rivarikämppä ja uskokaa tai älkää, niin pienessä alakerrassa 3 ovea ulos! En silti oikein osaa pelätä enkä ole yksin, kun on lapset ja koira kotona:)
Lila, en muista yhtäkkiä missä asuttekaan? Kun puhutaan Keskisestä, niin onko paikkakunta Ylivieska, vai oliko niin, että noita Keskisiä on kaksi? Vai muistanko ihan väärin Ylivieskan kaupan nimen:) Siellä ollaan nimittäin käyty kerran jossain tollasessa paikassa:) Meillä on lähes sukulaisia siellä lähettyvillä, mutta tosi harvoin käydään. Viimeksi, kun olin raskaana silloin pikkurinsessan aikaan kesällä. Tuli vaan mieleen, että jos olette lähettyvillä ja eksytään niille seuduille taas joskus:)
Osuiskohan Lila meidän maut ollenkaan yhteen? Vaateostokset on jees! Sisustus vaikeampaa. Aavis, kuinka erilaisia ollaan tyyliltämme Lilan kanssa? Sinähän olet molempia nähnyt:) Missä muuten luuraat? Huoli iskee, kun ei kuulu moneen päivään.
Nyt unohdin, jos piti kommentoida enemmän. Palaan varmaan kohta taas, kun ei telkkarista edes tule mitään.
Onko kenelläkään hyvää suklaamousse ohjetta??? Kahta olen kokeillut, mutta ei olleet hyviä. Yksi oli sellainen johon tuli tuorejuustoa ja se juusto maistui jotenkin liian äitelälle siinä. Tänään tein kuohukerma-sokeri-suklaa version eikä se vaahdonnut vaikka kuinka vatkasin. Maistuukin lähinnä jollekin kakun kuorrutteelle, jaiks. Haluaisin vaihtelun vuoksi tehdä jouluna jälkkäriksi, suklaamoussesta kun niin tykkäisin. Viking Line on kautta aikojen tarjonnut parasta mahdollista seisovan pöydän jälkkäreissä:) Sen pitää siis oikeasti olla sellasta vaahtoa, ei löysää ja ällöä.
T-P. että puhuitkin juustosuikeroista (vai snackseista), nams:) Haisee niin kauhealle ja maistuu niin hyvälle! Koko illan on tehnyt mieli jotain hyvää ja hapankorppuun olen joutunut tyytymään! Mies se vaan herkuttelee pikkujouluissa. Mutta oli mullakin jo kahdet, joten tasoissa ollaan:)
T: Ynis, tylsistynyt
Ps. Lila, näin joulun alla ei kannata kaivata kauppakeskuksiin. Parkkipaikka Jumbossa oli melkeen täynnä viime sunnuntaina, vaikka iltasella vasta mentiin! Kun mies tervehtyis ja lähtis pyörällä taas töihin, niin vois arkena mennä ostaan vikat jouluostokset.
Pps. Kukkuu, tule sanomaan kukkuu!
Rahaa meni,ostoksia tuli,mut viel jotain puuttuu..Itelleni en edes ehtiny kattoo vaatetta..PÖH!!!
Ynis on muute hyvä ettii vaatetta...ihan vaa ehdottelee ja kattelee ja sit huomaa et sen mä tarviin.Mun kengät on ollu hyvät-idea suoraan Ynikseltä :-)
Mies oli hienosti lasten kans jaksanu,vähä kämppä sekasin mut se ei haittaa ku huonovointinen on..Lapsilla oli kaikki hyvin :-)
Pile:Vau mikä apteekki
Tea:ihana mummola!!
Nyt laittelen kämpän kuntoo
jatu
Ei saa puhua viikkarin suklaa moussesta...tahtoo sitä,kuola valuu!! ;-))
jatu
Siis pienet kahvaset on, vaikka muuten massu on ok.
Ayappi- ja Pilette-kultaiset, kiitos, kun vastasitte tuonne toisaalle. Pönksyllä ei (ehkä) ole nyt korvista. Poskihampaita on viikossa tullut kolme ja kulmahampaita yksi. Risaöitä siis on. Ja mulla pelko jyllää mielessä ja varaudun taas pahimpaan. No, hyviä vastauksia olen saanut. Erikoistuneelle korvalääkärille varmasti lähden seuraavaksi.
Onneksi en tiennyt neljä kuukautta sitten, mitä on edessä. Olisin varmaan jo katsellut sillankaiteelta kuvajaistani vedestä. Heko heko, vitsit vähissä on.
Hampaista - mitä tarkoittaa, että joillakin " kaikki" hampaat ovat tulleet? Ei kai nyt sentään aivan kaikki?
Tea ja Lila. Minäkin tiedän erään pienen kultaisen pojan, joka on tekemällä tehty joululomasaunassa (en ole aivan varma, kenen saunassa, kun niin moneen otteeseen saunottiin...) Joten, Teukka, ei muuta kuin yritystä. Ja suihku päälle, niin ei tarvitse hipihiljaa olla. No niin, nyt tiedätte tämänkin, voih.
Mä haluaisin antaa kunniamerkin Mimmulille tuosta perusteellisesta empatian ja huomion laadusta ja määrästä, joka viesteistäsi aina välittyy niin moneen suuntaan. Arvostan ystävällisyyttäsi ja huomaavaisuuttasi syys-Mimmuli!
Ynis, voitas Lintsun kanssa tulla maanantaina, jos teillä ei suunnitelmia ? Ollaan kyllä räkäsiä tällä hetkellä molemmat, mutta jos silti huolit niin tullaan.
Täytyy sit sopia mihin aikaan tullaan, jos kokeilen nukkuisko likka teillä päikit.
Hilu
Jatu, onko kengät olleet käytössä (=oletko kulkenut tosi naisellisena)? Mun omat on niiiiin hyvät:)
Hui mitä saunojia te syysmammat olette!
Hilu, maanantai ok. Ikään kuin täällä ei oltais sairaita oltu! Jos ei olotilat pahene, niin tulkaa käymään! Esikoinen pitää hakea puolen päivän aikaan taas, joten siihen pitää sovittaa.
T: Ynis ja koiran kuono joka haistelee mun salaattia!
Koiran kuonosta tuli mieleen, että joskus aikoinaan syötiin esikoisen kanssa mandariinia. Yksi pala tippui lattialle tai sitten koira kerjäsi ja annoin palan jonka söi ihan hyvällä ruokahalulla. Ihmeissäni totesin, että " Hullu koira, syö mandariinia" . Arvatkaa hokiko esikoinen sitä sen jälkeen koko ajan! :) Puheen tuotto voi olla mitä vaan, mutta kaiken ne matkii:)
T: Ynis TAAS (ei tee mieli nukkumaan, joten jutelkaa lisää:)
edellisillä on ollu tässä vaiheessa monen monta hammasta mutta tällä komeilee vain ja edelleen ne 6 kipaletta helmiä.ja mitään tietoa ei löydy tulevista vaikka kuinka ikeniä tunnustelisi.
Mä luen teidän tekstit päivittäin ja aika tiiviiksi joukoksi ootte yhdistynyt,ihanaa!
Kuinka moni syysmamma 06 oikeen odottaa jo seuraavaa???
ja oliko enkeli joka kertoi omasta ulkoilusta.???ja t@hti???
Mä kanssa oon isompia pistänyt keskenään ulos mutta jotenkin tuntuu että tää pienikin sinne pitäis totuttaa.Kenkä ongelmaa ei ole,kävelee niissäkin=) mutta pikku michelin man ei ei taivu ja kaaduttuaan ei nouse=O)
Pulkasta tippuu,eikä täällä etelässä ees lunta oo.
Miten sais ees 30 min päivässä kulumaan,tutustuen ulkoilmaan ilman vaunuissa nukkumista,hih!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Toivottavasti Ayapin vaavin korvat nyt kuntoutuu ja helpottuu !!!!
L+5
=O)
Mies aina vaippaa pikkaselta vaihtaessa kyselee missä on napa.
Ja aina pikkumies pistää käden sinne pissavehkeeseen(mun kanssa kyllä näyttää navan oikeasta paikasta,liekö jotain miehistä pullistelua)
Ja edellispäivänä mies sitte " hermostu" ja kun poika näytti pippeliä navan sijasta sanoi että kyllä keppi löytyy muttei napa.
Eikä menny ees puolta sekunttia kun pieni ukko huusi:KEPPI!!!!!
L
Kannan minäkin pikaisesti korteni kekoon =)
Leanna: Minä olen myös yrittänyt laskeskella, kuinka moni meistä on jo uudestaan raskaana =) Ainakin...Tuuliina, Niinaemo, T@hti, Lila, Mimmu, Kukkuu... Muita? Valaiskaa mua muistamatonta!
Raskausasiat vaan mielessä, tärppipäiviä odotellessa (kp 9/30-32.) Serkkukin sai just vauvan, minäkin tahtoisin niiiin! Kolmisen viikkoa armon aikaa kotiäitinä, tammikuun 2.päivä alkaa työt...nyyh :' ( Tyttö sai onneksi huippu päiväkodista paikan, mistä olen tosi tyytyväinen =)
Jaksua väsyneille ja paranemissäteitä sairastupiin----------------)
-frodo vauvan kuvat silmissä-
Meillä pikkurinsessalla ei ole sanoja, paitsi ätn tai jotain äitiin viittaavaa sanoo ja nykyään se saattaa jopa tarkottaa äitiä. Luulen muuten, että noi 6 hammasta on jo hyvä saalis. On kuitenkin niitäkin jotka saa vuoden ikäisenä ekat vasta. Meillä kyllä hyvä saalis jo:) Hampaat onkin tuntuneet molemmilla ainoilta nopeasti kehittyviltä jutuilta.
Oliko Lempo joka kyseli hampaista. Minä mietin silleen, että " kaikki hampaat" tarkottaa niitä joita tässä vaiheessa odotan tuleviksi. Eli pikkurinsessalla on kaikki hampaat ainakin osittain puhjenneet. Toisin sanoen toiset poskihampaat puuttuu. Siihen se pienen lapsen hampaiden tulo loppuukin ymmärtääkseni.
Ps. Frodo, kiva, että pomppasit pinoon!
Pitää nyt niin juurta jaksain selvittää kaikki:) Yleensä kai on selkeä tauko siinä, kun muut hampaat on tulleet ja sitten tulee vielä ne toiset poskihampaat. Meillä esikoisella oli niin, vaikka kaikki hampaat olikin puhjenneet ennen 2v-synttäriä. Ihan tyytyväinen olen, jos pikkurinsessallakin tulee vähän taukoa tohon hammasteluun välillä:) Tällä kertaa hammastelu on ottanut vähän enemmän koville, vaikka kauhean tuskaista se ei ole edelleenkään ollut.
Täällä ollaan äidin ja isän hoivissa. Typy polskuttaa iiisossa ammeessa riemusta kiljuen ja masut on täynnä ihania pipareita. Huomenna kahdestaan miehen kanssa shoppailemaan. Mummolla ja papalla kuuluu oleva suuria suunnitelmia, mitä tekevät sillä aikaa Venlan kanssa: käyvät kasvitieteellisessä puutarhassa ja vielä Kuralan kylämäellä katsomassa eläimiä. Niin ja ravintolassa syömässä. Tylsä äiti=minä realisoi näitä hieman sellaisilla asioilla kuin päiväunet ja ruoka-ajat, mutta kuulemma tietävät :) Ihanaahan tuo on kun ovat niin innokkaita. Taitaa typy nukkua koko maanantain, sellainen pyöritys on täällä aina vastassa.
Eilinen kuukautisharmitus hälveni jo vähäsen, kiitokset haleista ja kannustuksista! Seuraava yritysaika on jouluna, erotiikan huippu tulee olemaan: hipihiljaa samassa huoneessa typyn nukkuessa vieressä ja isovanhemmat seinän takana. :D
Aivan ihana lahjalista Ankkiksen pojilla! Ja Piletti on löytänyt ehkä Suomen Parhaan Apteekin? Mahtava palvelu.
Nyt tekisi mieli lasillinen hyvää punaviiniä, taidanpa mennä tutustumaan isäukon valikoimiin.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
- tea -