Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

britannia ja ruoka -juttujen jatkoksi

08.12.2005 |

kenellakaan hyvia kinkku-vinkkeja? kohta olisi aika tilata, mutta mita ja mista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelua sellaisen otsikon alla kuin Merimieskirkon myyjäiset.

Siellä juttu muuttui laajemmaksikin keskusteluksi siitä, miten kukin hankkii suomalaiset joulujuttunsa täällä ja siellä on useita vinkkejä myös kunnon kinkun hankinnasta. Löydät siis keskustelun täältä:

http://www.finn-guild.org/fg_forum/

Itsellä ei ole kokemusta, vaikka hetken mietinkin, että pyytäisikö paikallista lihakauppiasta pistämään kinkun suolaliemeen minua varten. Päädyin kuitenkin kalkkunaan. En osaa sitä itse valmistaa, mutta onneksi anoppi, tuo keittiöliesien kuningatar (ja tässä ei ole ironiaa, vaan ihan oikeasti olen sitä mieltä :-) tulee Suomesta avuksi.

ps. Leivoin muuten toissapäivänä karjalanpiirakoita ensimmäistä kertaa elämässäni, tuli oikein hyviä. Ja eilen valmistin itse glögiä alusta asti, kun Ikeasta ostetut pullot pääsi jo loppumaan (!) Siitäkin tuli erinomaista. Alkaa olla jo todella joulun tunnelmaa :-)

Vierailija
2/4 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kävi tilaamassa lähi lihakaupasta kinkun ja sai suolattuna ja olisi saanut jopa valmiina, mutta otimme kinkun jonka itse paistamme, kinkun saa noutaa 22. päivä. Sai valita luuttoman, luullisen, suolatun, ei suolatun, paistetun ja ei paistetun, näin ainakin täällä St.Austellissa. Joten luulenpa et kaikkialla toimii samalla tavalla, ei muuta kuin lihakauppaan..Oikein odotan sitä kinkun tuoksua tänne kotiin. Ja vielä, kun käyttää jotain noista vinkeistä kokolattiamattojen raikastamiseksi niin eiköhän se joulu tännekin tule..

Tietääkö joku näkyyköhän netissä myös joulurauhanjulistus, jotenkin on niin tottunut siihen, että se joulun virallinen vietto alkaa siitä??Tuntuu jotenkin oudolta olla vieraassa maassa joulu, miten muut juhlitteko joulua jo aattona vai vasta joulupäivänä niinkuin täällä muut? Me ajattelimme kyllä mennä ihan Suomen joulunvieton mukaan vaikka pukkia nyt emme tänne saa, kun ei ole ketään tuttua lähimaillakaan, tonttu saa tuoda lahjat sitten oven taakse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siella killan palstalla ollutkin ja lihakauppiaskin vaan yrittaa tarjota sita gammonia...en siita tykkaa...taytyy yrittaa sit viela katella...

Vierailija
4/4 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylen sivuilta nakyy julistus!

meillakin jattaa pukki oven taakse aattona lahjoja, eli osa avataan suomen tapaan ja omat lahjat sit joulupaivana...

meilla siis tehdaan kaikki ilosesti sekaisin, suomen tapaan aatto ja englantilaiseen tyyliin joulupaiva!

paasemme molemmat vahemmalla tappelulla, molemmilla kun on traditioita, joista ei halua luopua...sama menee ruuan kanssa, aattona suomalainen poyta ja joulupaivama englantilainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi