Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mausteita?

08.12.2005 |

Maustatteko liha- ja kasvissoseita jollain? Meillä tytär kohta 11kk ja jonkun kuukauden päästähän sitä syödään jo enemmän samoja ruokia kuin aikuiset. Ajattelin, että voisi jollain jo maustaa noita soseita(ei tietenkään suolalla), että tottuisi pikkuhiljaa mausteisempaan ruokaan. Mutta millä? Vinkkejä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ollaan juuri aloitettu mausteiden käyttö. Aloitetaan basilikasta ja oreganosta.

Vierailija
2/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mausteitahan laitetaan jo 5kk -> tarkotettuihin lihasoseisiin, mm. valkopippuria joten miksikäs niitä ei sitten lisäisi jo itsetekemiinkin ruokiin. Olen tosiaan tehnyt tytölle kanakastiketta, johon laitoin ihan pikkiriikkisen valkopippuria ja currya ja tykkäsi oikein kovasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, lähdenkin tästä maustekaapille...

Vierailija
4/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai aika monia voi laittaa valmiissa mausteseoksissa on melkein kaikissa suolaa eli niitä pitäisi välttää. Siis lihaöliemijauhe, grillimauste yms. mutta noiden edellisten lisäksi olen laittanut persiljaa, tilliä ja parikaa ajattelin seuraavaksi kokeilla. Me syömme itse aika maustettuja ruokia ja ajattelin että olisi ihan hyvä totuttaa mausteisiin jo vauvana ja nyt tässä 7kk ikäisenä olen niitäruvennut lisäämään ruokiin. (en tosin kuin hippusen)

Vierailija
5/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrteillä. Otin pakkasesta tilliä, persiljaa, ruohosipulia ja korianteria. Myös sipuli, paprika ja tomaatti antavat makua.