Rakenneultrasta kättärillä..
Kerrotaanko sukupuoli? Ei varmaankaan.. Muistelisin et ekaa ku odotin, niin oli seinillä laput joissa sanottiin et sukupuolta ei tutkita. Hirveesti haluis kyllä tietää, muuta uskaltaako sitä edes kysyä? Onko kenellekkään kerrottu ja onko edelleen tuo periaate et ei kerrota?
Kommentit (7)
mutta kun tätä nyt kolmikuista vauvaani odottelin, oli aiheesta täällä keskustelua ja monelle olivat kuitenkin kertoneet. Joten jos se sua kiinnostaa, ainahan voit yrittää, eihän se mitään maksa=)
Itse kävimme kolmannen kanssa 4D-ultrassa, kun eivät kättärillä kertoneet.
Mitään selvää ei kyllä itse kuitenkaan saatu.
Ei kertoneet. Sanoi vain että he ovat ottaneet sellaisen kannan ettei sanota juuta eikä jaata. Tosin näytti kyllä jalkoväliä mutta en saanut siitä mitään käsitystä itse. Soittelin yksityisten hintoja pk-seudulla, aika kovat hinnat muuhun suomeen verrattuna. Lopuksi kävin naantalissa asti :)
Heippa!
Esikoista odottaessamme meille sanoi tuttu lääkäri, joka teki rakenneultran, että ei kerro sukupuolta - ilmeestä huomasin, että kyllä se selvästikin näki kumman saamme.
Tällä toisella kierroksella odotamme tuplia ja jo toisella ultrakerralla (16+6) kerrottiin sukupuoli, kun kysyimme. Ultraava lääkäri oli eri kuin esikoisen rakenneultrassa, mutta paikkana sama keskusäitiysneuvola. Olen havainnut, että monikkoraskauksien kohdalla sukupuoli kerrotaan helpommin. Näissä tietty paikkakuntakohtaiset erot on suuria!
masuli81
typyt rv 31+1 ja esikoistyttö 1v.8kk
Ystävältäni kysyttiin Kättärin rakenneultrassa,että tiedättekö ja haluatteko tietää.Niin selvästi oli pojan pippeli heilunut, että kätilökin sen sitten varmisti.Itse tällä toisella kerralla (ed.kertomuksesta rohkaistuneena...) miehen kanssa pohdimme asiaa kovaan ääneen keskenämme,yritimme arvuutella jne. Lopuksi kätilö sanoi, että tässä vanhemmille oikein lähikuvaa jalkovälistä, voitte siitä itse päätellä.Ei näkynyt kerrassaan mitään, joten mitä todennäköisimmin meille tulee toinen tyttö.
Konstit on monet, sanoi eukko lumessa...
näin meille sanottiin. Lisäksi oli paikalla harjoittelijaopiskelija, joten ei olis uskaltanut varmaan lipsuakaan kiellosta. Yksityislääkäri kertoi meille, että HUSissa yritettiin saada yhteinen päätös kertomisesta, mutta ei onnistunut, joten tilanne se, että Kätilöopistolla ja Naistenklinikalla ei kerrota, mutta Jorvissa yleensä kerrotaan jos kysyy. Syy siihen, ettei kerrota, on lääkärin mukaan se, että rakenneultrassa saattaa vielä olla liian aikaista.
Eivät kerro kättärillä, oli kaveri kysyny ja ihan suoraan oli ainakin tämä ultraaja sanonut etteivät saa sitä kertoa.
Itse en kysynyt.