Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittääkö sukupuoli vaiko eikö?! mielipiteitä puolesta ja vastaan!

08.12.2005 |

Siinäpä se nyt tulikin.

Meillä tilanne se, että kunnan tarjoama np-ultra on kaukana takanapäin ja kovasti harkitsemme yksityiselle menoa myöhempää ultraa varten. Että pääsisi isikin lapselle vilkuttamaan.

Mutta kysyäkö sitä sukupuolta vaiko eikö? Miksi ootte selvittäneet tai jättäneet selvittämättä? Meneekö siitä sitten se tietty synnytyksen jännitys?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman sitäkin epävarmuutta kumpaa sukupuolta lapsi edustaa. Tämä nyt vain mun mielipiteeni mutta molemmista olen ottanut selvää. Mukavaahan se sitten on ostaa kirpparilta kaapit täyteen oikean värisiä vaatteita. Ja ennen kaikkea sukulaisten ei tarvinnut spekuloida kumpi tulee, kun sai ite sanoo heti että kumpi on tulossa.

Synnytyksessä suurin jännitys on mielestäni siinä, että kaikki menisi hyvin. Se on naiselle vaarallisin asia mitä voi tapahtua, ja paljon pitää olla suojelusenkeleitä ympärillä, jotta pikkuinen saataisiin ehjänä ja terveenä maailmaan. En tietenkään halua siis pelotella, mutta kyllä se sukupuoli on kaikkein vähäpätöisin asia siinä vaiheessa kun se tuhisevan nyytin syliisi nostat.

Vierailija
2/9 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin Tiituliitu, synnytys on jo itsestään jännittävä asia. Ja jäähän sinne asti jännitystä siinä, minkä näköinen tämä pieni ihme onkaan.

Itse halusin tietää sukupuolen. Halusin personoida tulevan perheenjäsenen tällä tavoin. Nyt sitten olen saanut kuvitella häntä, keksiä hänelle nimen valmiiksi ja ostaa tietenkin vaatteita ja tavaroita jo ennalta.

En ole salannut tietoa myöskään muilta. On ihana kertoa, että meidän perheeseen tulee pikkuinen tyttö-vauva. Nimen aion kyllä salata, se tuntuu olevan enemmän meidän perheen oma pikku salaisuus vielä toistaiseksi...

Elisa ja typy 25+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aion myös selvittää sukupuolen etukäteen. Sukupuolella sinänsä ei tietysti ole mitään väliä, mutta musta on kiva ostaa kaikki tarvittavat vaatteet vauvalle jo etukäteen valmiiksi (en asu Suomessa, joten en saa äitiyspakkauksen neutraaleja vaatteita) ja nimen miettiminenkin on helpompaa kun puolet vaihtoehdoista on poissuljettuja. Toisaalta, ei olisi varmaan kovin kiva jos sukupuoli jostain syystä vaikattaisiin väärin, ja olisi monta kuukautta varautunut toiseen sukupouleen ja sitten tulisikin se toinen...siinä mielessä siis se, että pitää molemmat vaihtoehdot avoimina voisi olla hyväksi.

Vierailija
4/9 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kavereistani on halunnut tietää sukupuolen etukäteen...Sanovat että on helpompi ostaa tavaroita vauvalle?! Tuttavapariskunnalle sanottiin pojan olevan tulossa. Kiiruhtivat sitten kauppaan ja ostivat vaatteista ja tapeteista lähtien sinistä. Sitten heille syntyikin tyttö. :)

Itse en halua tietää. Kyllä sieltä sitten jompi kumpi tulee. Vähän pitää elämässä olla jännitystä!! Mutta eihän sitä tiedä sitten jos vaikka nyytti sattuu pyllistämään oikeasta kulmasta meille viimeisessä ultrassa. :)

Hanna rv 33+4

Vierailija
5/9 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännittävä ja kivulias tapahtuma jottei siinä kummemmin mietittyä tule kumpi sieltä tupsahtaa..Pääasia että koko " toimitus" olisi pikasesti ohi ja kaikki menisi hyvin ; )

Mä oon ainakin kysyny kaikkien kolmen raskuden kohdalla pelkästä uteliaisuudesta sukupuolen. Ekalla kertaa meni oikeaan arvio ja tyttö tuli. Tokalla kertaa lääkäri veikkasi tyttöä mutta äidin vaisto sanoi muuta ja synnytspäivän aamuna käynnistyksen yhteydessä selvisi ultrassa että poika tulee ja nyt odotan kolmatta ja aika varmaksi lääkäri sanoi tulokasta pojaksi. Itselläkin poika olo. Toki siis kannattaa muistaa ettei arviot aina mene oikeaan.

Minä ainakin nyt pääsääntöisesti ajattelen poikien nimiä ja vaatekaappiin ei ainakaan tule mitään vaaleanpunaista ; ) Eli sinänsä helpompaa kun tietää ja sitten jos tyttö tuleekin niin voihan sinne vaatekaappiin lisätä ne mekot ja vaaleanpunaiset. Toki suosikki tytönkin nimi oli jo mielessä ennen raskautta. Että näin meillä. Parille hyvälle ystävälle olen kertonut että tulokas on ilmeisesti poika mutta muille se jää salaisuudeksi kuten tietysti sitten tuo nimikin.

Vierailija
6/9 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa ekassa raskaudessa emme ottaneet sukupuolta etukäteen selville, olihan se ihanaa pohdintaa synnytykseen saakka, että kumpaa sukupuolta tulija on ja vielä kun itse oletti, että olis just vastaavaa sukupuolta. Ekasta olin varma, että poika tulee, saatiin tyttö, toisesta oletin alusta asti, että saadaan toinen tyttö ja tuli poika.

Tässä kolmannessa raskaudessa kysyttiin rakenneultrassa, että kumpaa mahtaisi olla ja lääkäri sanoi näyttävän pojalta. Kumminkaan en ihan 100 % usko tuohon arvioon, vaikka itselläkin on poikaolo. Vaaleansinisiä vaatteita olen ostanut kaappiin, mutta ne nyt menee hätäsesti myös pojalle. Kyllä synnytykseen asti riittää jännitettävää, vaikka ottaakin sukupuolen selville. Minä ja mieheni ollaan ainoat, jotka tietää sukupuoliarvion, ystävät ja sukulaiset saa jännitellä synnytykseen saakka, kumpi sieltä sit tulee.

Nette 26+2

Vierailija
7/9 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kohdalla tosin oli niin tyttöolo ettei mitään epäillystäkään. Kutsuin jopa nimellä jo puolen välin jälkeen ja ihmiset kyselivät, että mitä jos onkin poika, niin sanoin et sit siitä tulee poika nimeltä Hanna-Emilia.

Tokan kohdalla oli fifty-fifty tunne ja kun ultrassakaan ei kertaakaan kunnolla vilauttanut, mut poikaa veikkasivat enemmän tulevaksi ja poika tuli.

Nyt kolmannen kanssa kun kysyttiin niin veikkas poikaa jo pelkästään koon puolesta. Ja viikonloppuna lääkäri oli erittäin varma, että poika tulee.

Suurin syy kysymiseen on meillä ainakin ollu se, että on vähän pystynyt jo hankkimaan valmiiksi mm. sopivan värisiä vaatteita(ettei pelkästään neutraaleja). Nythän sillä ei silleen oo merkitystä kun on jo molemmat sukupuolet ja löytyy sekä että vaatteita, mut musta oli kivaa, kun ei tarvinnu pestä koko vaatevarastoa. Vaan sai ottaa ne vaatteet esille mitä luultavammin tulee käytettyä, eikä tarvii viedä isoa kasaa vasta pestyjä toisen sukupuolen vaatteita takas varastoon.

Heidi+" villehermanni" 35+3

Vierailija
8/9 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]eka lapsi tulossa. mies ei halua tietää sukupuolta ja mulle ei ole väliä tiedetäänkö vai ei, mutta koska julkisella ei täällä sukupuolta kerrota (ja vauva oli jalat sievästi ristissä eli ei ollut edes mahdollisuutta nähdä) eikä yksityiselle olla menossa, jää sukupuoli salaisuudeksi maaliskuuhun asti.

olen ostanut vasta kaksi vaatekappaletta ja vaatekaupassa huomasin että neutraaleja värejä on aikas vähän tarjolla: suurin osa oli jo vauvanvaatteissa " pinkkiä kukilla tai vaaleansinistä autoilla" . eli tuntuu että sukupuoli pitäisi olla tiedossa tarvikkeita ostettaessa..

mutta ihan kiva siis että ei tiedetä. suurin osa ihmisten veikkauksista sanoo että tyttö tulossa ja siltä tuntuu meistäkin, tyttöä odotetaan siis henkisesti. isompi ylläri olisi jos sieltä tuleekin poikanimeltäpäivi;)

Caddie ja Pirpana, rv 26+2[/color]

Vierailija
9/9 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvioon sukupuolesta. Onko tulos oikea riippuu niin paljon ultraajan pätevyydestä. Jos käy yksityisellä tarkemmassa ultrassa (3/4D) niin siihen tulokseen voi luottaa. Eli henkilökohtaisesti en ehkä kysyisi mitään sukupuolesta tavallisessa ultrassa.

Mutta muuten olen sitä mieltä, että on ihan omasta halusta kiinni haluaako selvittää sukupuolen vai ei. Me ei tällä kertaa haluttu tietää sukupuolta vaikka käytiin 4D ultrassa ja sukupuoli olisi kuulemma näkynyt selvästi. En itse asiassa tiedä miksi ei haluttu tietää, nyt tuntuu, että olishan tuon voinut kysyäkin. No nyt näin kuitenkin.

Tämä on kolmas lapsi jota odotan ja ennestään meillä on poika ja tyttö. Pojasta tiesin vaan jotenkin itse, että poika tulee vaikkei asiaa mitenkään selvitetty. Toisella kertaa ehti olla jotain tyttökutinaa mutta silloin selvitettiin asia 4D ultrassa. Ja nyt siis kolmannella asia jää yllätykseksi - poikaolo tosin taas on, katsotaan helmikuussa miten käy..?