Kireä ilmapiiri töissä ja raskaus.
Joka aamu oksettaa ja väsyttää. Tuntuu että pahoinvointi on sitä pahempaa mitä enemmän pomot valittavat. Jatkuvat yt:t ja kiristynyt ilmapiiri pakottaa sinnittelemään töissä, vaikka laskenkin jo päiviä äitiyslomaan. Taas pieni moka sai minut täysin pois tolaltani ja oksennuksen nousemaan kurkkuun.
Onko muita jotka sinnittelevät vatsahapot kurkussa vittumaisessa työpaikassa?
Kommentit (4)
Välillä olen yli-onnellinen, toisinaan itku kurkussa. Kai tää johtuu hormoneista :P Liian pitkä aika vielä äitiyslomaan...
Meillä ei ole yt-neuvotteluja. Työtahti on kuitenkin viime keväästä kiristynyt niin paljon, että tuntuu, että olen jo ilman tätä raskauttakin ollut burnoutin partaalla.
Meillä on hyvä työporukka mutta ylempi johto ei tajua mistään mitään näin kärjistetysti sanottuna. Minäkin lasken kuukausia (ihan alkuraskaudessa olen joten jotain voi vielä sattua, ettei vauvaa tulisikaan) äitiysloman alkuun ja ajattelin aloittaa 50 päivää ennen. Tässä sekin syy, että saan aikaa esikoisen kanssa enkä tuota työtahtia jaksa yksinkertaista, tai voisin jaksaakin jos loppuraskaudesta voisin hyvin mutten halua ottaa riskiä, että olo on huono ja hommat kaatuvat niskaan.
Olen jo miettinyt, etten palaisi hoitovapaalta tuohon työhön vaan hypäisin pois oravanpyörästä mutten ole ihan varma onko siinä järkeä. Vakityöhön on helppo palata. Työni on oikeasti mielekästä ja haastavaa, sitä vain on liikaa. Teen 80% työaikaa mutta todellisuudessa kuitenkin teen neljässä päivässä viiden päivät työt useimmilla viikoilla.
Ja mulla ei pahoinvointi ole vielä edes alkanut, väsymystä kyllä on. Eka raskaudessa se oli aika musertavaa ja kun alkoi niin kesti pitkään. Saapa nähdä mitä tästä tulee.
Tiedetäänkö sinun raskaudesta? Mun pitää varmaan kertoa kaikille kun pahoinvointi alkaa, parille työkaverille olen jo kertonut.
Kaipaan jo niin äitiyslomalle! Raskaus myös puolivälissä, mutta silti tuntuu, että äitiyslomaan on liian pitkä aika :( e ole edes töissä uskaltanut raskaudestani kertoa, pelkään niin! Enkä uskallakaan vielä miettiä aikaa, jolloin äitiyslomalta pitäisi töihin palata...
Koita jaksaa, ap! :)
Onko vielä kauan loman alkuun? Minulla oli vain alkuraskauden pahoinvointia. Taisin oksentaa pari kertaa töissäkin, mutta muuten onneksi jaksoin tehdä töitä hyvin. Vain koko vapaa-aikani meni nukkuessa, syödessä ja oksennellessa!
Uskomatonta, että sitä voikin olla niin väsynyt, että nukkuu klo 17-07.00! Toisaalta taas mieluummin nukuin, kuin että olisin potenut kuvottavaa oloani hereillä. Mies palveli minua suoraan sänkyyn:)