Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13-vuotias lastenvahtina

Vierailija
10.02.2013 |

Meillä on 13,kohta 14-vuotias teini joka hoitaa välillä 5 ja 2-vuotiasta sisarustaa.Teini tarvitsee rahaa omiin juttuihin,ja on sitä aina saanut kun hoitaa sisaruksiaan.Hoito on sitä että ulkoilee tuossa pihalla tai ollaan käyty leffassa miehen kanssa niin että laitettu pienet nukkumaan ja teini valvoo.Koskaan ei ole pienet heränneet,mutta teini kyllä saa ne takaisin sänkyyn ja osaa käyttä vessassa tai mitä nyt tuleekaan.Ja meillä leffateatteri naapurissa ollaan 10min sisään kotona jos tarvis.Eräs kaveri piti minulle hirveen saarnan että tyttö on liian nuori hoitajaksi,oletteko tekin sitä mieltä?Tyttö haluaa itse hoitaa sisaruksiaan juurikin tuon rahan takia,ja on heitä vauvoista asti ollut mukana hoitamassa,tietää miten toimitaan.Tuntuu järjettömältä palkata joku muu hoitaja,kun kotona ois omakin jole maksan=)No laittakaa kiviä tulemaan=)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on saanut siitä vähän taskurahaa. Jos perheessä on monta lasta, isommat saavat opetella vastuunkantoa mm. hoitamalla pikkusisaruksiaan, siitä he saavat sekä kokemusta että rahallista hyötyä. Minusta enemmän ihmeellistä on se, jos joku tätä ei voi hyväksyä! Itse olin aikanaan 12-vuotiaan hoitamassa 1,5-vuotiasta serkkuani ja hyvin meni.

Vierailija
2/10 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäisenä. Vanhemmat oli töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esikoisesi hoitaisi pieniä ihan koko ajan, se ei olisi, mutta näin mielestäni kasvatuksellisesti ja kaikin tavoin tosi jees. Reilun vuoden päästähän hän pääsee jo mll:n kurssille, jos haluaa hoitaa muitakin lapsia rahasta ja järjestön kautta. Itse hoidin 14-vuotiaana ihan vieraitakin lapsia. Kaveri kans.

Vierailija
4/10 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin myös noissa ikäluokissa hoitamaan serkkuni kolmea lasta ja olen kiitollinen siitä, että olen saanut hoitaa heitä ja minuun on luotettu sellaisessa asiassa. Koskaan ei ole tullut mitään ongelmia asian suhteen, päin vastoin, opin siitä vastuunottamista ja olin ylpeä työstä. :) Sinuna antaisin tyttäresi hoitaa, kun on kerta niin hienosti osannut tähänkin asti eikä ole mitään syytä epäillä luottamusta häneen :) Ystäväsi taitaa olla hieman kateellinen jos hänellä ei ole vahtia? ;)

Vierailija
5/10 |
11.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori tuntuu olevan vastuuntuntoinen joten ei tuossa ole mitään ongelmaa noilla työmäärillä.

Vierailija
6/10 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 13v tyttö ja joudun hoitamaan pikkusisariani joka päivä, aina kun olen kotona... läksyt jää väliin, joudun valvomaan yli 12 kun luen kokeisiin ja omaa aikaa ei juri ole juuri tämän seikan takia..

Vierailija
7/10 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2013 klo 19:33"]

Jos esikoisesi hoitaisi pieniä ihan koko ajan, se ei olisi, mutta näin mielestäni kasvatuksellisesti ja kaikin tavoin tosi jees. Reilun vuoden päästähän hän pääsee jo mll:n kurssille, jos haluaa hoitaa muitakin lapsia rahasta ja järjestön kautta. Itse hoidin 14-vuotiaana ihan vieraitakin lapsia. Kaveri kans.

[/quote]Aikanaan en olisi ottanut 14 vuotiasta kaitsemaan lastani. Olin saanut kulkea ja matkustella ihan tarpeeksi, mulla oli periaate että menen sinne minne pääsee lapsen kanssa.

Vierailija
8/10 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut sitä mitenkään rasittavana tms. Päinvastoin, olin todella tyytyväinen, kun sain siitä pientä taskurahaa.

Vierailija
9/10 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kultainen 70-luku...

Vierailija
10/10 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois varmaan kaikille hyödyksi,mutta kyllä tyttö on käynyt ensiapukurssin koululla=)