Ihmetyttää erään äidin huono vaatetus
Lapsemme luokkakaveri on aina pukeutunut viimeisen päälle hyvin (laadukkaat merkkivaatteet, säähän sopivat). Myös urheilukamat ja lelut ovat erittäin kalliita, samoin harrastukset.
Tuolla pojalla on paljon sisaruksia, n. 1/vuosi syntynyt lisää lapsia. Kaikki siististi puettuina.
Mutta äiti liikkuu julkisillakin paikoilla, kuten koulun joulu- ja kevätjuhlissa _erittäin_ kuluneissa vaatteissa. Yleensä virttyneessä oloasussa (aina samassa, jo vuosia), mainos t-paidassa ja viime vuosituhannella ostetussa takissa.
Miksi ihmeessä ei huolehdi yhtään omasta ulkonäöstään? Oikeasti tulee mieleen että maksaako mies lasten kamat, mutta ei äidin vaatteita tai hiustenleikkauksia. Vai mikä ihme voi olla syynä? Yhden lapsen hupparin hinnalla saisi jo itselleen uudet vaatteet Prismasta.
Onkohan tuo äiti jotenkin alistettuna vai ihanko omasta tahdostaan satsaa kaiken lapsiinsa?
Kommentit (8)
Ehkä äitiä ei kiinnosta todella pitää huolta itsestään. Jututa äitiä vähän. Aloita keskustelu vaikka toteamalla että sinun lapsesi ovat kyllä aina niin kauniisti ja käytännöllisesti puettuja. Voi kun minullakin olisi tuollaista silmää ja tilannetajua.
Voihan olla että vaikka isovanhemmat tukevat lapsierhettä tekemällä käytännön hankintoja. Ehkä tämä selviää jos virittelet hieman keskustelua aiheesta. Kysy vaikkaa että mistä äiti yleensä lasten vaatteet ostaa ja olisiko hänellä vaikka hyviä alevinkkejä. Jos ostaa vaatteet lapsille itse, osaa varmasti vastata. Ehkä antaa samalla myös vinkkejä siitä miksi itse ei pukeudu. :D
Jos äidillä on masennus? Ei välitä itsestään.
Mä vaan tykkään enemmän pukea lasta kuin itseäni. Eipä siinä sen kummosempaa.
Ehkä äitiä ei kiinnosta todella pitää huolta itsestään. Jututa äitiä vähän. Aloita keskustelu vaikka toteamalla että sinun lapsesi ovat kyllä aina niin kauniisti ja käytännöllisesti puettuja. Voi kun minullakin olisi tuollaista silmää ja tilannetajua.
Voihan olla että vaikka isovanhemmat tukevat lapsierhettä tekemällä käytännön hankintoja. Ehkä tämä selviää jos virittelet hieman keskustelua aiheesta. Kysy vaikkaa että mistä äiti yleensä lasten vaatteet ostaa ja olisiko hänellä vaikka hyviä alevinkkejä. Jos ostaa vaatteet lapsille itse, osaa varmasti vastata. Ehkä antaa samalla myös vinkkejä siitä miksi itse ei pukeudu. :D
noin uteliaita ja pinnallisia, että pitää oikeen lähteä "jututtamaan" äitiä, että selviäisi, että miksi äiti pukeutuu teidän mielestä huonosti??? Kannattaisko hankkia ihan oma elämä itselleen ettei tarttis ihmetellä tommosia asioita?? Miten jonkun toise n pukeutuminen voi noin paljon kiinnostaa?? Ja ikää teillä on...?
Varsinkin tyttöjen äitejä, jotka eivät ole yhtään kiinnostuneita omasta habituksestaan mutta ovat oodella tarkkoja tyttöjensä hiuksista, vaatteista ja ulkonäöstä. Ja rahaakin kuluttavat kiitettäviä määriä tähän.
Olen joskus kysynytr, mikseivät joskus sijoittaisi itseensä, mutta vastaus on ettei yhtään kiinnosta oma ulkonäkö. Eli tällaisia on, ei siinä sen kummempaa.
Mä just havahduin vaatekaappiani ruokotessani, että olen ostanut ITSELLENI vaatteita viimeksi jotain 10 vuotta sitten :roll:
Suurimman osan nakkasin kierrätykseen... Tarttis varmaan tehdä jotain. Mutta jos vähänkään tulee ylimääräistä menoa jossain muualla (kuten nyt, kun meillä poksahti öljypumppu) niin eka asia mistä tingin on omat vaateostokset... Ikävä kyllä...
Minä tunnen monta tuollaista tapausta ...
Olen joskus kysynytr, mikseivät joskus sijoittaisi itseensä, mutta vastaus on ettei yhtään kiinnosta oma ulkonäkö. Eli tällaisia on, ei siinä sen kummempaa.
Jos kerran tuo on ihan tavallista, niin enpä sitten huolehdi asiasta sen enempää. Tuntuu kyllä melko uskomattomalta että ei todellakaan yhtään panosta omaan ulkonäköön. Liian lyhyet, nyppääntyneet collegehousut koulun juhlissa ovat minusta sopimattomat kenelle tahansa. Sen verran pitäisi juhlia kunnioittaa että vähän laittautuisi.
ap
ja turha spekuloida täällä. Syitä voi olla vaikka mitä. Ei kiinnosta, tykkää lastenvaatteista, satsaa lastenvaatteisiin ja rahaa ei oo omiin tms. Vastauksen saat kun kysyt siltä äitiltä itseltään.