lapselle ei omaa reseptilääkettä..??
annoin tunti sitten tytölle 2½v pikkusiskonsa yskään saamaa reseptillä saatua yskänlääkettä.. Voiku tuosta nyt tulla jotain harmia. Pitäskö lähteä sairaalaan??
vittu että kaduttaa!!!
Kommentit (9)
Terv. maalaisjärkeä käyttävä
ja muuten, OPETTELE OTSIKOIMAAN, voit jopa saada vastauksia.
Jos annoit pienemmälle lapselle määrätyn annoksen niin ei se haittaa! Olisi hyvä tarkistaa isommalle lapselle oma annostus mutta liian pienestä ei ole haittaa.
Farmaseutti
Uskallanko tässä nyt nukkumaan käydä...? Pelottaa jos nyt jotain käy isommalle. millekään ei allergien ole tms.. mutta kun oli toisen lääkettä. Pikkusella niin kova yskä ja ajattelin jos hänen olo helpottuu...
Nuku ihan huoletta,olen mäki monesti syönyt jonkun muun lääkkeitä esim. rauhottavia vaikka minulle ei niitä oltu määrätty.
Omaa järkeä saa ja pitää käyttää tällasissa asioissa.
ap joka aikoo uskaltaa nukkua. Kiitos!!
Mitään haittaa tosta 5 millistä EI OLE. Jos katon niin kerro vielä lapsen paino.
Farmaseutti
Lasten yskänlääkettä. Itse olen jo pienenä saanut sitä usein reseptillä ja lapseni saivat sitä molemmat ollessaan jotain 1 ja 3v. Ja kyllä siinä oli isomman annos isompi, joten ei se sinun isompaa tyttöäsi varmastikaan mitenkään haittaa. Lääkäri olisi ihan hyvin voinut määrätä sitä hänellekin.
Lääke oli SIR. EPHEDRIN :nin lääkettä..