Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytyksestä ei jälkioireita

Vierailija
07.02.2013 |

synnytin joitain viikkoja sitten melko kivuttomasti, ei tullut edes verta yhtään, jäkivuotoja muutama siteellinen ja kovat jälkisupistukset ja nyt on kuin en olis synnyttänytkään, paikat on ihan ennallaan, ei pientäkään repeämää.Onko muilla mennyt näin helposti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa. Kaksi synnytyksistä kestoltaan alle kolme tuntia. Ja heti elämänsä kunnossa!

Kiva että sullakin:-)

Vierailija
2/10 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes supistukset ei olleet juuri tavallisia kuukautiskipuja kovempia, ja synnytys tuntui valtavan helpolta. Ja koska en revennyt tai mitään olin ihan toimintakuntoinen heti synnytyksen jälkeen. Ulkonäkö, alapään tai vatsan, ei toki ollut heti ennallaan mutta mitään vaivoja ei siis ollut.

Tämä oli minulle yllätys että oli toinen synnytys noin helppo, koska ensimmäisen synnytys oli ollut uuvuttavan pitkä (24 tuntia) ja lisäksi sain ilkeitä repeämiä joiden takia en pystynyt istumaan viikkoihin synnytyksen jälkeen. Mutta toinen melkein kilon painavampi vauva sitten tulikin nopeasti ja helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan kalvojen ja istukan mukana myös verta tulee.

synnytin joitain viikkoja sitten melko kivuttomasti, ei tullut edes verta yhtään, jäkivuotoja muutama siteellinen ja kovat jälkisupistukset ja nyt on kuin en olis synnyttänytkään, paikat on ihan ennallaan, ei pientäkään repeämää.Onko muilla mennyt näin helposti?

Vierailija
4/10 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisellään, vatsakin on parissa viikossa laskeutunut normaaliksi, paino on myös lähtenyt 16 kg. Kuinka nopeasti teillä on paino lähtenyt, jos siis tuli ylimääräistä?

ap

Vierailija
5/10 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kätilö sanoi ettei verta tullut lainkaan, tiedä sitten. Kalvot puhkaistiin juuri ennen kuin tuli ulos. Sanoi että verettömyys harvinaista.

ap

Vierailija
6/10 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaa synnyttänyt helposti, raskaudet ovat taas olleet tosi vaikeita. Mulla on paino jäänyt laitokselle. Hormonitoiminta aiheuttaa sen mulla että eka kuukausi on tosi voimakasta aikaa, jaksaisin mitä vain. Sitten tasaantuu.

Vierailija
7/10 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti kyllä synnytys vuorokauden ja ponnistusvaihe 45 min, mutta ei tullut yhtäkään repeämää ja istuin heti synnytyksen jälkeen normaalisti. Synnytys oli supistuksineen kamala, mutta jälkikäteen ei tuntunut missään.

Vierailija
8/10 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kahden sektion jälkeen. Tosin jälkisupistuksia en tuntenut kummallakaan kertaa ollenkaan. Sairaalasta kotiuduttuani otin parasetamolia pari päivää kunnes unohdin, eikä haava vaivannut.

Vierailija
9/10 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palautui vatsa entiselleen alle viikossa. Alapää oli ainoa jossa oli "häikkää" epparin takia, tikkien paraneminen kesti pari viikkoa. Muuten oli olo ihan vetreä.

Vierailija
10/10 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alapää oli heti entisellään, vatsakin on parissa viikossa laskeutunut normaaliksi, paino on myös lähtenyt 16 kg. Kuinka nopeasti teillä on paino lähtenyt, jos siis tuli ylimääräistä?

ap

mulla tuli painoa molemmissa raskauksissa 25 kg lisää, ja se kesti kyllä puolisen vuotta lähteä. Ja vatsa oli semmoinen vähän roikko löysä (venähtänyttä nahkaa lähinnä, ei enää läskiä) vielä pidempään, ehkä vuoden päästä se oli entisellään.

Alapää oli mulla myös toisen synnytyksen jälkeen sellainen että jonkun aikaa synnytyksen jälkeen oli emättimen aukko aukinainen, sellainen höröttävän näköinen, vaikkei siis ollut mitenkään revennytkään. Useamman kuukauden oli myös seksissä väljempi kuin tavallisesti, mutta palautui sitten itsestään ilman jumppailuja ajan kanssa entiselleen.