osaatko tehdä työhakemuksen? Miten aloitat sen? Ikäsi?
En ole rekrytoija, mutta olen juuri joutunut parissakin yhteydessä tekemisiin työhakemusten kanssa. Ne ovat olleet - no, "jännittäviä". Itselleni ei olisi koskaan tullut mieleenkään kirjoittaa mitään sellaista sepustusta kuin näissä on ollut. Yläkoululainen poikanikin kykeni äidinkielenkirjan mallin mukaan tekemään vakavastiotettavamman hakemuksen (ilman mitään työkokemusta edes kesätöistä). Ihmettelen, mistähän tämmöinen kehitys johtuu - liittyykö se ikään ja hakukokemukseen vai johonkin koulussa opetettavaan kummallisuuteen vai mihin?
Kommentit (22)
että erottua täytyy. Itse osaan tehdä työhakemuksen. En aloita sitä aina samalla tavalla, koska aloitus riippuu paikasta jota haen.
Eli jos aloittaa hakemuksen: " Olen 25 vuotias ..." Tuskin erotut satojen hakemusten joukosta.
Itse olen päässyt haastatteluun ja saanut paikan hakemuksella onka aloitin lauseella: "Nuorten tukeminen ja ohjaaminen kohti täysivaltaista yhteiskunnan jäsenyyttä on lähellä sydäntäni."
mutta lääkäriystäväni oli vähän järkyttynyt, kun joutui hakemaan haluamaansa työpaikkaa. Aikaisemmin oli päässyt töihin vain ilmoittamalla, että on halukas tulemaan. :)