Oletko jo kokeillut Wurstin valmiiksi kypsää jauhelihaa? Kätsää kun ei tartte paistinpannua :)
Kommentit (32)
Seuraavaksi tarvitaan valmiiksi syöty jauheliha, säästyisi se ruokailuun käytetty aika.
muoviin pakatut "esikeitetyt" perunat, oranssiksi marinoidut lihat, valmiiksi viipaloidut leivät yms. ja nyt tämä!
Jos vielä on mikro, niin lieden voi viedä kaatopaikalle.
Ei, en ole kokeillut Wurstin valmiiksi kypsää jauhelihaa. Mitä lihaa se on? Minulla on paistinpannu (parikin) ja olen sillä lailla kätsä, ettei jauhelihan paistaminen ja maustaminen tehtävän ruuan mukaan minulta paljon vaivaa vie.
Oli erittäin hienoksi jauhettua, sellaista mössömäistä mikä saattaa johtua korppujauhoista. Maku oli teollinen. Ja tuossa luki, että on voimakassuolainen, mutta ei se nyt hirveän suolaiselta maistunut. Aika mitätön makukokemus itse asiassa. En tiedä mikä sen normaalihinta on, mutta mies toi sitä paketin, kun oli lähikaupassa maksanut 1,90 e.
Olisko se korppujauho siinä sitomassa rasvaa, ettei se jää erilliseksi kerrokseksi lillimään pohjalle?
Te luuserit paistatte itse, kun ei ole varaa ostaa valmiina. Ompelette varmaan vaatteennekin itse?
Lykkäätte siihen jauhelihaanne aina sen saman jauhelihamausteen aromivahventeineen, ja hyvää on.
näin eilen k-supermarketissa siinä tuoretiskillä uunimakkaroita, hyi yök, uunimakkara joka on valmiiksi paistettu ja lämmität sen mikrossa? yyyyh!
Kyllä siinä on uusavuttomuus huipussaan, kun kaupan tiskillä myydään valmista salaattia ja lämmintä ruokaa!!
Siis kuin vaikeeta voi olla itse kuumentaa se ruoka? Tai tehdä ne salaatit ja lounasateriat sinne töihin itse? Sieltä tiskistä se parempi väki sitten ostelee, wt:t leikkaa uunilenkkiä leivän päälle.
metsään reissuun, vaatisi vaan että säilyisi ilman kylmäketjua.
Kuka laittaa kotona paistettavaan jauhelihaan:
- suola 2,3 %
- hunaja
- tomaattirouhe
- rypsiöljy
- mausteet (chili, paprika, korppujauho, sinappi, muskottipähkinä)?
Ehkä monikin, paitsi tuota korppujauhoa.
Mutta ei tuskin näitä enää:
- aromit
- stabilointiaineet
E450 sulatesuola
E451 pentanatriumtrifosfaatti, pentakaliumtrifosfaatti
E1420 tärkkelysasetaatti
-sakeuttamisaineet
E407 karrageeni
E410 johanneksenleipäpuujauhe
E415 ksantaanikumi
- hapettumisenestoaine
E316 natriumerytorbaatti
- säilöntäaine
E250 natriumnitriitti
http://wursti-fi-bin.nettiavain.fi/@Bin/1c75427eb2dde7cc8c37eb4f28c6793…
Lihapitoisuus 95 %.
Mökillä, kun maakuopassa ei viitsi sitä raakaa lihaa juuri säilytellä. Sais vaihtelua niille nakeille ja makkaroille, nyt kun tuntuu että se riistotonnikalakin pitäis jättää pois.
Wilmaa.... Du weisst doch ganz alles oder wie?
Onko toi joku samanlainen innovaatio kuin valmiiksi kuoritut banaanit, jotka on kääritty elmukelmuun? Kuulostaa tosi ällöltä. Eikö se pidä sitten kuitenkin lämmittää? On varmaan bakteerien kannalta parempi ihan itse kypsyttää. Ja mitä mausteitakin siihen on laitettu, ei varmaan niitä, mistä itse pitää.
aio kokeilla.
Meillä lapsetkin osaa tarvittaessa paistaa jauhelihan. Lisäksi meillä on useimmiten pakastimessa valmiiksi paistettua jauhelihaa, joten mitään käyttöä tuollaiselle E-koodeillakin kyllästetylle tuotteelle ole.