Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura Birn pilaa hyvät elokuvat sössötyksellään.

Vierailija
06.02.2013 |

Mietin miksi Laura Birn ei osaa puhua ja ääntää selkeästi sanoja, vaan hänen puheensa on puuromaista epäselvää sössötystä...

Eikö näyttelijöille opeteta enää puhetekniikkaa?

Nainenhan ei hallitse omaa tärkeintä työvälinettään, ymmärrettävää ja selkeää puhetaitoa lainkaan.

Samaa vikaa, joskin astetta lievempänä esiintyy myös Pamela Tolalla, joka Laura Birnin tavoin nielaisee sanojen ja lauseiden loput.

Molemmilla heillä asian luulisi korjaantuvan hyvinkin helposti oikeanlaisella puheopetuksella.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mut ei juurikaan muuta. se on kyllä totta, et sen puheesta ei kyllä parhaalla tahdollakaan ota mitään tolkkua. sen sijaan toi Pamela Tola osaa kyllä näytellä, eikä ole mun mielestäni läheskään niin sössönsöö, kuin mitä toi Birn.

Vierailija
2/21 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä, moni muutoin hyvä leffa on pilalla tuon näyttälijän takia, joka ei osaa muuntautua yhtään. En tajua miten muilla ei ota korvaan tuo mumina joka ikisessä sen leffassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiseen poikaani Birn teki lähtemättömän vaikutuksen TV-sarjassa, jossa hän oli morsian. Sarjan nimikin muistaakseni oli Morsian.

Japanilaiset sanovat, että hyvä kopio on parempi kuin huono alkuperäinen. Tähän on helppo uskoa kun näkee poikani näyttelevän Birniä, se on niin hulvattoman hauskaa.

Emme siis mene katsomaan Puhdistusta, kun Birn ei voi olla meille uskottava. Harmi.

Vierailija
4/21 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä, moni muutoin hyvä leffa on pilalla tuon näyttälijän takia, joka ei osaa muuntautua yhtään. En tajua miten muilla ei ota korvaan tuo mumina joka ikisessä sen leffassa.

Aivan samaa mieltä. Birnin puhe pitäisi tekstitää, jotta pysyisi mukana leffan juonessa.

Eiköhän täältä Suomesta löytyisi vielä sentään puhetaitoisiakin filmitähtiä. Miksi tuottajat suosii ylipäätään tuommoista sönkkääjää?

Vierailija
5/21 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo tullut selväksi, että täällä on joku erityisen katkerasti Laura Birniä inhoava ihminen. Onko nyt mieli hyvä kun pääset haukkumaan ihmistä julkisesti?

Laura Birn'in puhe on todellakin hyvin epäselvää. Ei häntä tarvitse vielä inhota, jos uskaltaa sanoa totuuden.

Vierailija
6/21 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se joskus vähän epäsrlvää, kuten monella muullakin.

Mutta minusta te liioittelette kohtuuttomasti. Ettei nyt olisi kyse jostain muusta katkeruudesta Laura Birniä kohtaan. Minä saan hänen puheestaan ihan hyvin selvää. Sen lisäksi hän nimenomaan on taitava ja muuntautumiskykyinen näyttelijä. Sen lisäksi, että on äärettömän viehättävä. Jos olisin hänen ikäisensä, olisin varmaan kateellinen. Mutta koska olen häntä vanhempi, niin vain ihailen.

Vierailija
7/21 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo tullut selväksi, että täällä on joku erityisen katkerasti Laura Birniä inhoava ihminen. Onko nyt mieli hyvä kun pääset haukkumaan ihmistä julkisesti?

Vierailija
8/21 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole aloittaja, mutta tottahan tuo on.

Kyllä Laura on ääninäyttelijänä todella surkea.

Myös moni elokuva- ja tv-arvostelija on ollut julkisesti samaa mieltä ja saaneet siitä oikein palkkaa.

Vierailija
9/21 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta hänellä on vain yksi ilme, kun näyttelee, ja puhe on just sellasta, ettei näyttelijäksi uskoisi.

Vierailija
10/21 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miksi Laura Birn ei osaa puhua ja ääntää selkeästi sanoja, vaan hänen puheensa on puuromaista epäselvää sössötystä...

Eikö näyttelijöille opeteta enää puhetekniikkaa?

Nainenhan ei hallitse omaa tärkeintä työvälinettään, ymmärrettävää ja selkeää puhetaitoa lainkaan.

Samaa vikaa, joskin astetta lievempänä esiintyy myös Pamela Tolalla, joka Laura Birnin tavoin nielaisee sanojen ja lauseiden loput.

Molemmilla heillä asian luulisi korjaantuvan hyvinkin helposti oikeanlaisella puheopetuksella.

Eiköhän ongelma ole yleinen ihan kaikissa suomi-leffoissa. Pitää aina laittaa volyymi täysille kun ei tahdo saada mitään selvää puheesta.

Vierailija
11/21 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eiköhän ongelma ole yleinen ihan kaikissa suomi-leffoissa. Pitää aina laittaa volyymi täysille kun ei tahdo saada mitään selvää puheesta.

[/quote]

Eihän äänenvoimakkuutta lisäämällä voi korjata epäselvää artikulointia, mihin Layura Birn kyllä syylistyy. Katsokaa ja kuunelkaa sen sössötystä vaikkkapa haastatteluissa. Samaa puuromaista jorinaa ja sanojen loput syödään.

Vierailija
12/21 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt samaa. Mua häiritsee myös Salkkareissa huulet törröllä lässytys, etenkin Helenalla. Itse olen kyllä myös sössöttäjä eli paraskin sanomaan. :D

Vierailija
13/21 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa aivoon kun suomalaiset nuoret näyttelijät eivät osaa puhua. Hirveetä mutinaa esim elokuva Blackout, todella kamalaa että tuollaista muminaa ja sanojen syöntiä pitäisi ymmärtää. Ei auta vaikka äänet olisi tapissa!! Eikö teatterikoulussakaan opeteta perusasioita! Birn, Barenjee, Björklund, kaikki alkaa B:llä, siitäkö se johtuu😁

Vierailija
14/21 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa elokuvissa on aivan surkea äänitys! Puheesta ei saa mitään selvää, sitävastoin musiikki pauhaa täysillä.

Vierailija
15/21 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo ei se nyt mikään kovin häävi näyttelijä ole, ehkä vähän hajuton ja mauton.

En ole kiinnittänyt huomiota sen puheeseen tai ääneen

Vierailija
16/21 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Leppilampi on myös pahainen sössöttäjä.

Laura on leffoissa vaan ulkonäkönsä ansiosta.

Vierailija
17/21 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä Lauran puheesta saan selvää suurimmaksiosaksi. Mutta pahin epäselvä puhuja on Jenni Bannerjee, ei mitään toivoa saada selvää sen mongerruksesta. Käsittämätöntä, että se saa mitään rooleja, kun ei sen näyttelijä sjorituksetkaan ole kummoisia.

Vierailija
18/21 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika on myös Pihla Viitalalla, ihmeellistä hiljaista muminaa se puhe. Muutenkin noi äänityypit on surkeita, miksi hemmetissä kaiken musiikin pitää olla ihan perkeleen paljon voimakkaampaa kuin puhe? Tv-kanavat on sentään saanut vähän suitsittua sitä äänenvoimakkuuden eroa, enää ei mainokset tule tupla volyymilla ohjelmaan nähden niin kuin aiemmin.

Vierailija
19/21 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Birni siinä leffassa missä oli jotain Shakespearea niin ei kyllä saanut MITÄÄN selvää, pistettiin tekstitys seuraks. Olisko ollu 8 päivää ensi-iltaan.

Vierailija
20/21 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bosco   puuttui   B -luettelosta.  En saanut 22.12.19 Arto  Nybergin ohjelmassa puhuneen Laura  Birnin puheesta oikein selvää.  Yritin seurata  käsien liikkeitä, mutta eivät nekään  auttaneet. Hän puhui roolistaan Helene  S:nä tulevassa elokuvassa.  Voisikohan  siihen elokuvaan   laittaa  tekstityksen?  koska huonolta kuulostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi