Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, ei yhtään huvita olla lapsen jääkiekkoharrastuksen "orja"!

Vierailija
06.02.2013 |

Mies väen vängällä halusi, että poika alkaa harrastaa jääkiekkoa. Lapsi ei itse sitä osannut pyytää. Minä ehdotin, että jos ennemmin vaikka tennistä tms., jonka osaamisesta olisi enemmän iloa sitten isompanakin, vaikkei jatkaisi missään seurassa.

Lisäksi sanoin, että minua ei kiinnosta seistä jääkiekkokaukalon laidalla seuraamassa peliä enkä halua osallistua seuran matkoihin tai makkaranmyyntitalkoisiin. Mies lupasi hoitaa nämä.

No, nyt lapsi harrastanut kiekkoa 1,5 vuotta ja ihan tykkää lajista. Mutta miestä ei enää innostakaan viedä poikaa treeneihin 3x/vko ja viikonloppujen pelejä välillä päälle. Kuskina olenkin nyt minä ja kahdet seuran rahankeruutalkoot olen jo saanut olla hoitamassa miehen puolesta.

Kismittää. Minua ei oikeasti huvita tuo homma yhtään ja olen niin eri luonteinen muiden pelaajien vanhempien kanssa, ettei heidän kanssaan oikein synkkaa. Nyt olisi edessä joku viikonlopun pelimatka ja minua alettiin kinuta sinne yhdeksi valvojaksi. En taatusti lähde!

Olen tosi kiukkuinen miehelle. Poika olisi varmaan ollut ihan tyytyväinen siihen tennikseenkin tai mihin vaan muuhunkin harrastukseen, joka minuakin olisi voinut kiinnostaa enemmän. Mutta kurja olisi lapsen kannalta nyt mennä pakottamaan lajin vaihtoa.

Mitä teen? Onko noihin seuran juttuihin pakko osallistua? Voinko lähettää pojan treeneihin taksilla ja vain hakea hänet hallilta pois?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsi äkkiä lopettaa.

Ainakin oman lapsen joukkueesta ne ovat vuosien varrella tippuneet pois, kenen vanhemmat eivät ole olleet kiinnostuneita KKK-systeemiin (kuljeta, kannusta, kustanna)

Kyllä minä voin kannustaa ja kustantaa. Mutta tuota kuljettamista en jaksa sellaiseen harrastukseen, joka minua itseäni ei kiinnosta.

Eikös se seura ole sitä varten, että järjestävät noita tempauksia ja muuta? Sinnehän maksetaan ihan järjettömiä summia - miksi? Siksi, että päästään ostamaan toisten kakrujen äitien paistamia likilaskuisia pullia?

Vierailija
2/11 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ketkähän hoivat esim. toimitsijahommat peleissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisko joku , olenko minä joku kummajainen, kun en ymmärrä aloittajan ongelmaa?

Kyllä, lapseni on pelannut jääkiekkoa ja tiedän, mitä se vaatii.

Ei, orjaksi ei ole pakko alkaa, vaan voi ilmoittaa, että ei käy, mieluummin maksan. Se sama oli meilläkin, että osa osallistuu aina, ja osa ei koskaan.

Itsekin ehdotin, että olisi vaihtoehtona joko osallistua tai maksaa.

Miehelle voi vaan ilmoittaa, millään tavalla riitelemättä ja inttämättä, että sinun vuorosi kun lupasit. Sen ymmärrän, että joillekin naisille voi olla vaikea pitää päätöksistään, jos vastassa on mies .

Ja kyllä, nainen minäkin olen.

Vierailija
4/11 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytiin aikanaan nuo kiistat ja lapsi valitsi sitten toisen lajin. Ei ole oikein toisia sisaruksia kohtaan, että yhden lapsen harrastus nielee perheestä niin paljon aikaa, rahaa ja energiaa. En halunnut, että heille tulee jälkeenpäin tunne, että esikoispojan ympärillä pyöri kaikki.

Vierailija
5/11 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että vien kerran viikossa. En enempää enkä vähempää. Mies hoitakoon loput. Jos ei hoida, järkätköön vaikka isänsä kuskaamaan poikaa tai jotain.

Vierailija
6/11 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko puhunut miehelles aikaisemmin asiasta? Sanoiko miksei enää kuskaa?

Vierailija
7/11 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt ei vaan ehdi" tai jotain. Joojoo, kyllä hän sit ensi kerralla vie. Ja sitten soittaakin, että hei sori, en mä ehdikään kotiin ajoissa, viittiks heittää.

Vetoaa työkiireisiin tai johonkin. Mutta en mä usko, että sen työt yhtäkkiä lisääntyneet. Se vaan mielummin huinii jossain kaupassa tai istuu koneella kuin lähtee sinne kentän laidalle palelemaan.

Vierailija
8/11 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt ei vaan ehdi" tai jotain. Joojoo, kyllä hän sit ensi kerralla vie. Ja sitten soittaakin, että hei sori, en mä ehdikään kotiin ajoissa, viittiks heittää.

Vetoaa työkiireisiin tai johonkin. Mutta en mä usko, että sen työt yhtäkkiä lisääntyneet. Se vaan mielummin huinii jossain kaupassa tai istuu koneella kuin lähtee sinne kentän laidalle palelemaan.

viedä ja hakea, ei kai siellä tarvitse paikan päälle jäädä?

Vierailija
9/11 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelleni heti alkutekijöissä, että minä en seiso yhdenkään kentän laidalla, en osallistu yhteenkään rahankerjuutilaisuuteen enkä todellakaan ala kuljettaa yli yhtä kertaa viikossa lasta mihinkään harrastukseen. Jos mies haluaa lapsensa jääkiekkoon tms. mitä harrastetaan monta kertaa viikossa, niin siitä vaan sitten kuljettamaan. Minua on turha asialla vaivata. Ja muutenkaan meillä ei jääkiekkoa harrasteta, koska on aivan älytöntä laittaa tuhansia euroa joka vuosi johonkin harrastukseen. Sitten kun mies tienaa tuplasti sen mitä nyt, niin siitä vain viemään lasta jääkiekkoharkkoihin.

Minä olen sitä mieltä, että harrastus valitaan sen mukaan, että lapsi pääsee sinne itse vaikka pyörällä.

Vierailija
10/11 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lapsi äkkiä lopettaa.

Ainakin oman lapsen joukkueesta ne ovat vuosien varrella tippuneet pois, kenen vanhemmat eivät ole olleet kiinnostuneita KKK-systeemiin (kuljeta, kannusta, kustanna)

Vierailija
11/11 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän halusi poikanne aloittavan lätkän, joten hän osallistuu tai poika lopettaa lätkän. Et voi kantaa vastuuta yksin...