Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ ikäisenä yliopistoon, kehtaako?

Vierailija
06.02.2013 |

Siellä sitten 19-vuotiaiden kanssa opiskella..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottelee 34-vuotias yliopisto-opiskelija ja on niitä vanhempiakin.

Vierailija
2/17 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sitten 19-vuotiaiden kanssa opiskella..

Nykyisen maailmantaloudellisen tilanteen takia, et tuossa iässä ole edes vanhin opiskelija. Mitä enemmän ihmiset ovat jääneet työttömiksi on yliopistoissakin keski-ikä noussut kohisten.

Ite nyt 32 ja ihan perustutkintoa suorittelen yo:lla. Vielä pari vuotta jäljellä.

Siinä missä penskat käy uusimassa tenttejä viidettä kertaa, pääsen itse niistä ekalla yrittämällä läpi jo pelkällä elämänkokemuksella. Opiskelu on kaiken kaikkiaan aika paljon helpompaa, kuin nuorena. Eikä aikaa kulu turhaan "elämiseen" ja bileissä ravaamiseen jne.

Tere tulemast opiskelemaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aloittajallakaan ole ketään tuttua yliopistossa, ja oletko muutenkin vieraantunut nykyisestä työelämästä?

Vuosikymmeniä yliopistolla pyörineenä voin kertoa sinulle totuuden näiltä päiviltä: ne kaikki kuusikymppiset, joita siellä yliopistolla liikkuu, ei suinkaan ole professoreja ja muuta henkilökuntaa.

Suurin osa niistä lievästi ilmaistuna aikuisista on opiskelijoita, monistakin eri syistä.

Vierailija
4/17 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaat. Meillä oli ikähaarukka 19-45 ekan vuoden pääaineopiskelijoissa. Ja niitä suoraan lukiosta tulleita oli vain muutama.

Vierailija
5/17 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaat. Meillä oli ikähaarukka 19-45 ekan vuoden pääaineopiskelijoissa. Ja niitä suoraan lukiosta tulleita oli vain muutama.

Vierailija
6/17 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoritan nyt ensin kuitenkin lukion ja sitten vasta alan suorittamaan yliopisto-opintoja. Ja silloin olen jo 35:O

Vierailija
7/17 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullahan on sitten työvuosia jäljellä ainakin 25 vuotta, joten hyvin ehdit. Eipähän tarvitse vanhana harmitella, jos et edes yrittänyt. Tsemppiä :)

Vierailija
8/17 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte te iästänne huolimatta niin vanhanaikaisia.

Itse hain yliopistoon 48 vuotiaana. Toki olin opiskellut muutaman vuoden ensin avoimessa. Ikä on vain numero, mutta jos haluaa kalkkeutua, niin ainakaan silloin ei missään nimessä kannata hakea yliopistoon.

t. tenttiä vaille maisteri

Vierailija
9/17 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet ollut opiskelematta kymmenen vuotta.

Vierailija
10/17 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

29-vuotiaana. Samana vuonna meidän laitoksella aloitti 2 yli nelikymppistä, kaksi noin kolmekymppistä ja iso liuta noin 25-vuotiaita. Suoraan lukiosta tulleita oli vain muutama. Minut otettiin erittäin hyvin opiskelijayhteisöön, myös ne 19-vuotiaat :). Ei muuta kun tsemppiä pääsykokeisiin!

Vierailija
11/17 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa

Vierailija
12/17 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo oletko mieluummin esim 40- vuotiaana jonkun alan maisteri, vai vaan 40- vuotias. Ja, kukaan ei sadan vuoden päästä tiedä mitä olet tehnyt tai ollut tekemättä.

Vierailija
13/17 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin tänä syksynä yliopiston. Olen juuri täyttänyt 30 vuotta. Tuntuu että tässä iässä opiskelumotivaatio on korkeammalla kuin 10 vuotta sitten, ja varsinkin kun katselee ja kuuntelee kanssaopiskelijoiden touhuja.

Vierailija
14/17 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä luulet yliopistoissa opiskelevan 49-vuotiaitten joutuvan, jos ajattelet joutuvasi 19-vuotiaitten kanssa opiskelemaan?

Ei siellä ole oikeasti mitään luokkia eri-ikäisille niin kuin peruskoulussa. Samoissa ryhmissä ovat niin eläkepäivillään väitöskirjaa tai tutkintoaan viimeistelevät kahdeksankymppiset kuin kuusivuotiaina koulunkäyntinsä aloittaneet kahdeksantoistavuotiaat.

Jos et usko, niin mene uteliaisuuttasi katsomaan. Yliopiston luennot ovat avoimia, ja sinne saa mennä kuuntelemaan ihan kuka tahansa. Siellä varmaan yllättyisit kun näkisit, kuinka eri-ikäisiä siellä on.

Varsinkin yhteisillä menetelmäopintojen, esimerksiksi tutkimusmenetelmäluennoilla on hyvin kirjavaa porukkaa juuri siksi, että siellä on tietojaan päivittäviä ikäihmisiä.

Terveisin 45-vuotiaana valmistunut.

Vierailija
15/17 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kehtaat! Sehän  on mahtava esimerkki kaikille.  

Vierailija
16/17 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vuonna kun itse aloitin (meitä oli yhteensä 25), oli vuosikurssilla kolme 30+ ikäistä sekä yksi 50-60-vuotias. Lisäksi muutama n. 25-vuotias tai vanhempi. Aika harva oli ihan suoraan lukiosta tullut.

Vierailija
17/17 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa.

Itse taas menossa amikseen tammikuussa,puoli vuotta kokkipuolta jäljellä :"D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi