Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saada mies vasektomiaan?

Vierailija
06.02.2013 |

Nyt kaikki ideat käyttöön!

Ollaan liki neljäkymppinen pariskunta ja kolme lasta löytyy. "Iltatähtemme" aloittaa syksyllä eskarin ja kaksi muuta on huomattavasti vanhempia. Hormoniehkäisyä on käytetty ennen ekaa raskautta, raskauksien välissä ja viimeisen synnytyksen jälkeen. Viime kesänä lopetin hormonikierukan käytön, koska halusin vihdoin päästä kaikista tämän ehkäisymuodon lieveilmiöistä eroon, ja mies kävi lääkäristä hakemassa lähetteen vasektomiaan. Ja nyt se lähete on maannut lipaston laatikossa yli puoli vuotta.

Haaveilimme aina kolmesta lapsesta. Kolmas raskaus ja synnytys oli kauheita!!! Onneksi vasta se viimeinen niin saimme kuitenkin sen lapsimäärän, jonka halusimme. Jos olisin nyt raskaana niin se olisi yhtä suuri ei-toivottu tilanne meille kummallekin. Mutta mies ei suostu laittamaan lähetettä eteenpäin, koska "se on niin lopullista".

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuka on varma ettei enää lapsia halua, käy toimenpiteessä. Ei siihen ketään voi pakottaa. En ymmärrä miksi tästä pitää tehdä joku ihmeen valtataistelu. Meillä mies empii, ja minä taas olen varmempi että lapsiluku on täynnä, joten on ihan selvää että jos jompikumpi menee se olen minä.

Vierailija
22/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on kantanut ennen lapsia vastuun ehkäisystä, niin nyt on miehen vuoro. Monelle yli 40-vuotiaalle ei hormoniehkäisy sovi. Lisäksi minua on leikelty yli 10 kertaa elämäni aikana, miestä nolal kertaa. Lienee selvää, kuka menee seuraavaksi veitsen alle? Tai sitten kondomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuka on varma ettei enää lapsia halua, käy toimenpiteessä. Ei siihen ketään voi pakottaa. En ymmärrä miksi tästä pitää tehdä joku ihmeen valtataistelu. Meillä mies empii, ja minä taas olen varmempi että lapsiluku on täynnä, joten on ihan selvää että jos jompikumpi menee se olen minä.

Jos nyt huomaisin olevani raskaana, mies sais hepulin!

Ap

Vierailija
24/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi itse mennä, jos se keran on niin helppoa ja ei haittaa, että on lopullista??

Miksei mielestäsi miehen tarvitse koskaan ottaa vastuuta ehkäisystä? Yhteisestä seksielämästä kuitenkin kyse.

Vierailija
25/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"koska se on niin lopullista", niin minun mielestäni hän ei silloin ole 100% varma.

Vierailija
26/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen aika laittaa kortensa kekoon ja ottaa vaihteeksi vastuuta ehkäisyasioissa.

Meillä taas toisinpäin: mies haluaisi käydä katkaisemassa piuhat. Minä taas haluaisin kokeilla vielä kuparikierukkaa,koska hormonaalinen ehkäisy ei mulle sovi. Huomena meinaan varata ajan hormonikierukan poistoon.

Vierailija
27/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain sanottu että mies ei käytä kondomia?

Vierailija
28/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomiasta jää varsin usein pysyviä kiputiloja tai epämukavuuden tunnetta. Sen lisäksi joka kerta kun mies tunnustelee itseään tai katsoo jalkoväliin, hän varmaan muistaa sen että paikat eivät ole enää entisellään vaan sinne on tehty muutoksia.

Naiselle tuo on tuskin yhtä kova pala psykologisesti koska nainen ei ole kiinnostunut omasta alapäästään muulloin kuin tulehdusten ja menkkojen aikana eikä naisen sterilisaatio siihen vaikuttaisi muutenkaan.

Vierailija
29/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomiasta jää varsin usein pysyviä kiputiloja tai epämukavuuden tunnetta. Sen lisäksi joka kerta kun mies tunnustelee itseään tai katsoo jalkoväliin, hän varmaan muistaa sen että paikat eivät ole enää entisellään vaan sinne on tehty muutoksia.

Naiselle tuo on tuskin yhtä kova pala psykologisesti koska nainen ei ole kiinnostunut omasta alapäästään muulloin kuin tulehdusten ja menkkojen aikana eikä naisen sterilisaatio siihen vaikuttaisi muutenkaan.

Minä ainakin olen kiinnostunut omasta alapäästäni. Väitän, että naiset ovat kiinnostuneita jopa enemmän kuin miehet. Monilla naisilla ei edes ole mitään tulehduksia.

Vierailija
30/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta tahdosta pääasiassa, siinä kajotaan kuitenkin lopullisesti kyseisen henkilön hedelmällisyyteen. Meillä myös lapsiluku täynnä ja mies itse haluaa mennä vasektomiaan, sopii minulle ei tarvii miettiä ehkäisyä enää ja saa elää ilman hormoniehkäisyn haittoja :)

Vierailija
31/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä tekemään tuollaista. Se täytyy olla ihan oikeasti vain ja ainoastaan omasta halusta.

Miksi et itse mene sterilisaatioon?

ehkäisystä? Syödä hormoneja, kärsiä erilaisten pillerien ja kierukoiden aiheuttamista ongelmista..

Miehen vasektomia on todella helppo juttu, naisen sterilisaatio jo monimutkaisempi tapahtuma ja vaatii sairaalahoitoa.

Jos kerran mies EI halua lapsia, mikä ihmeen syy hänellä on edelleen olla ottamatta vastuuta ehkäisystä?

Ap:lle sanoisin, että pistä mies käyttämään kortsua vastedes. Se saa ehkä mielen muuttumaan nopeastikin, sillä harva mies haluaa räplätä kortsujen kanssa, ne kun vievät miehistä nautintoa.

Vierailija
34/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatio ei ole niin helppo ja kivuton kun miehillä.

Miehellä se tehdään paikallispuudutuksessa ja siinä menee 10 min (lounastauolla onnistuu), eikä kipuja.

Naisella tehdään nukutuksessa ja yleensä seuraa useiden viikkojen kivut.

http://essure.fi/

Vierailija
35/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirpaissut pätkääkään se "lopullisuus".

Mitä siinä miettimään, jos on saamaton mies, niin on saamaton mies. Ihan hyvin se voi säästellä siemeniään, mutta jo skerran itse olet varma asiasta, mene ja laita piuhat poikki.

Vierailija
36/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä tekemään tuollaista. Se täytyy olla ihan oikeasti vain ja ainoastaan omasta halusta.

ehkäisystä? Syödä hormoneja, kärsiä erilaisten pillerien ja kierukoiden aiheuttamista ongelmista..

Miehen vasektomia on todella helppo juttu, naisen sterilisaatio jo monimutkaisempi tapahtuma ja vaatii sairaalahoitoa.

Jos kerran mies EI halua lapsia, mikä ihmeen syy hänellä on edelleen olla ottamatta vastuuta ehkäisystä?

Ap:lle sanoisin, että pistä mies käyttämään kortsua vastedes. Se saa ehkä mielen muuttumaan nopeastikin, sillä harva mies haluaa räplätä kortsujen kanssa, ne kun vievät miehistä nautintoa.

Eipä ole miehen tarvinnut paljon kärsiä näiden kolmen lapsen maailmaan saattamisessa eikä ehkäisystä tähän mennessä...

Vierailija
37/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap ei. Joten minusta ratkaisu on hyvin selvä eli ap hoitaa ehkäisyn. Miksi tästäkin tarvitsee tapella. Se, joka ei halua lapsia, hoitaa ehkäisyn.

Vierailija
38/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene Essureen, se on todella iisi juttu ja lähes yhtä hyvä ehkäisyteho kuin vasektomiassa. Siis parempi kuin perinteisessä naisen sterilisaatiossa. Todellakin sen voi hoitaa vaikka ruokatunnilla periaatteessa. Minusta itsenäinen nainen hoitaa itse ehkäisynsä eikä painosta miestä siihen. Nainen lakkaa luontaisestikin olemasta hedelmällinen tietyssä iässä, miehelle se on hieman luonnottomampi olotila, vaikka vasektomia onkin yleinen muualla Euroopassa. Ketään ei silti saa pakottaa kirurgiseen toimenpiteeseen. Jos haluat varman ehkäisyn, menet itse.

Vierailija
39/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatio ei ole niin helppo ja kivuton kun miehillä.

Miehellä se tehdään paikallispuudutuksessa ja siinä menee 10 min (lounastauolla onnistuu), eikä kipuja.

Millä perusteella väität, ettei miehelle tule kipuja? Oma mieheni kävi vasektomiassa vuosia ja sitten ja oli kyllä ihan helvetin kipeä. Kyllä kaksi haavaa tuntuu kiveksissä ihan yhtä lailla kuin vaikkapa naisen kädessä.

Jos ap kaipaa lopullista ratkaisua, niin varaa vaan ajan ja käy hoitamssa asian. On tosi törkeää painostaa toinen ihminen kirurgiseen toimenpiteeseen vain siksi, ettei itse jaksa hormonaalisen ehkäisyn sivuoireita.

Vierailija
40/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisystä? Syödä hormoneja, kärsiä erilaisten pillerien ja kierukoiden aiheuttamista ongelmista.. Miehen vasektomia on todella helppo juttu, naisen sterilisaatio jo monimutkaisempi tapahtuma ja vaatii sairaalahoitoa. Jos kerran mies EI halua lapsia, mikä ihmeen syy hänellä on edelleen olla ottamatta vastuuta ehkäisystä? Ap:lle sanoisin, että pistä mies käyttämään kortsua vastedes. Se saa ehkä mielen muuttumaan nopeastikin, sillä harva mies haluaa räplätä kortsujen kanssa, ne kun vievät miehistä nautintoa.

ja ap ei. Joten minusta ratkaisu on hyvin selvä eli ap hoitaa ehkäisyn. Miksi tästäkin tarvitsee tapella. Se, joka ei halua lapsia, hoitaa ehkäisyn.

tai tyytyy seksielämään, jossa ei harjoiteta penetraatiota.

En todellakaan ymmärrä miksi naisen pitää pääsääntöisesti aina kantaa yksin vastuu ehkäisystä vaikka yhteisestä asiasta (=seksielämästä) on kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan