Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä saada mies vasektomiaan?

Vierailija
06.02.2013 |

Nyt kaikki ideat käyttöön!

Ollaan liki neljäkymppinen pariskunta ja kolme lasta löytyy. "Iltatähtemme" aloittaa syksyllä eskarin ja kaksi muuta on huomattavasti vanhempia. Hormoniehkäisyä on käytetty ennen ekaa raskautta, raskauksien välissä ja viimeisen synnytyksen jälkeen. Viime kesänä lopetin hormonikierukan käytön, koska halusin vihdoin päästä kaikista tämän ehkäisymuodon lieveilmiöistä eroon, ja mies kävi lääkäristä hakemassa lähetteen vasektomiaan. Ja nyt se lähete on maannut lipaston laatikossa yli puoli vuotta.

Haaveilimme aina kolmesta lapsesta. Kolmas raskaus ja synnytys oli kauheita!!! Onneksi vasta se viimeinen niin saimme kuitenkin sen lapsimäärän, jonka halusimme. Jos olisin nyt raskaana niin se olisi yhtä suuri ei-toivottu tilanne meille kummallekin. Mutta mies ei suostu laittamaan lähetettä eteenpäin, koska "se on niin lopullista".

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki täytyy laittaa puoliksi. Kustannukset jaetaan euromääräisesti puoliksi, joten myös ehkäisy täytyy laittaa puoliksi. Naisella on n. 40 vuotta hedelmällistä ikää, siitä ehkä 30 vuotta on seksuaalisesti hyvin aktiivista, joten nainen voi ehkäistä 15 ekaa vuotta ja mies seuraavat 15 vuotta. Vaihdevuosien jälkeen ehkäisyongelmaa ei enää olekaan.

Täysin miesasiamiesten logiikkaa.

Vierailija
2/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lapset" elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset ollaan niin kiinnostuneita alapäästä, että me käydään oikeen erikseen sitä näyttään jopa kerran vuodessa erikoislääkärille, vaikka kaikki olis ihan kunnossakin. Kuinkas usein sinä käyt tarkistuttamassa vehkeesi kunnon?

Meiltä oetaan sieltä näytteitäkin, ihan vaan sen takia, ettei sinne olis tullut jotain mörköjä, mites sinä, millasia testejä sulle tehdään?

Käytö säännöllisesti tarkastuksissa, vaikkei olisi sen kummempaa ongelmaa?

Vasektomiasta jää varsin usein pysyviä kiputiloja tai epämukavuuden tunnetta. Sen lisäksi joka kerta kun mies tunnustelee itseään tai katsoo jalkoväliin, hän varmaan muistaa sen että paikat eivät ole enää entisellään vaan sinne on tehty muutoksia.

Naiselle tuo on tuskin yhtä kova pala psykologisesti koska nainen ei ole kiinnostunut omasta alapäästään muulloin kuin tulehdusten ja menkkojen aikana eikä naisen sterilisaatio siihen vaikuttaisi muutenkaan.

Vierailija
4/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sinä leikkaat tai ammattilainen leikkaa.

Vastuutonta pelleilyä häneltä sinun terveydelläsi.

Vierailija
5/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistä tekemään tuollaista. Se täytyy olla ihan oikeasti vain ja ainoastaan omasta halusta.

Miksi et itse mene sterilisaatioon?

ehkäisystä? Syödä hormoneja, kärsiä erilaisten pillerien ja kierukoiden aiheuttamista ongelmista..

Miehen vasektomia on todella helppo juttu, naisen sterilisaatio jo monimutkaisempi tapahtuma ja vaatii sairaalahoitoa.

Jos kerran mies EI halua lapsia, mikä ihmeen syy hänellä on edelleen olla ottamatta vastuuta ehkäisystä?

Ap:lle sanoisin, että pistä mies käyttämään kortsua vastedes. Se saa ehkä mielen muuttumaan nopeastikin, sillä harva mies haluaa räplätä kortsujen kanssa, ne kun vievät miehistä nautintoa.

ja ap ei. Joten minusta ratkaisu on hyvin selvä eli ap hoitaa ehkäisyn. Miksi tästäkin tarvitsee tapella. Se, joka ei halua lapsia, hoitaa ehkäisyn.

kun nainen kumminkin joutuu sit hoitaa asian, eli tyypillistä! Eikö miehet voi ikinä kantaa vastuutaan!?

Vierailija
6/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset ollaan niin kiinnostuneita alapäästä, että me käydään oikeen erikseen sitä näyttään jopa kerran vuodessa erikoislääkärille, vaikka kaikki olis ihan kunnossakin. Kuinkas usein sinä käyt tarkistuttamassa vehkeesi kunnon?

Meiltä oetaan sieltä näytteitäkin, ihan vaan sen takia, ettei sinne olis tullut jotain mörköjä, mites sinä, millasia testejä sulle tehdään?

Vasektomiasta jää varsin usein pysyviä kiputiloja tai epämukavuuden tunnetta. Sen lisäksi joka kerta kun mies tunnustelee itseään tai katsoo jalkoväliin, hän varmaan muistaa sen että paikat eivät ole enää entisellään vaan sinne on tehty muutoksia.

Naiselle tuo on tuskin yhtä kova pala psykologisesti koska nainen ei ole kiinnostunut omasta alapäästään muulloin kuin tulehdusten ja menkkojen aikana eikä naisen sterilisaatio siihen vaikuttaisi muutenkaan.

Mukana oli tietysti vähän huumoria ja kärjistystä mutta en vain usko että naisella on tunneside alapäähänsä siinä missä miehellä ja minun mielestäni se on ihan helposti perusteltavissa.

Mies voi tutkia itse itsensä esim.syövän varalta joten ei tarvitse käydä lääkärissä. Lääketieteellinen tutkimus on kuitenkin vain pakollinen paha ja marginaalinen osa sitä itse kiinnostusta.

Vierailija
7/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on iso vastuu!

Vierailija
8/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpiteenä vasektomia on helppo, mutta aiheuttaa ongelmia monille miehille jälkikäteen (esim. pysyviä kiputiloja siemensyöksyn yhteydessä). Tämän takia meillä on päädytty kondomeihin, vaikka ne eivät niin mukavia olekaan. Ajatelkaa, miltä tuntuisi jos koko loppuiän sattuisi aina seksin yhteydessä!

Vierailija
9/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpiteenä vasektomia on helppo, mutta aiheuttaa ongelmia monille miehille jälkikäteen (esim. pysyviä kiputiloja siemensyöksyn yhteydessä). Tämän takia meillä on päädytty kondomeihin, vaikka ne eivät niin mukavia olekaan. Ajatelkaa, miltä tuntuisi jos koko loppuiän sattuisi aina seksin yhteydessä!

Vierailija
10/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei suostu vasektomiaan, samasta "se on niin lopullista" -syystä.

Meillä neljä lasta ja mies kohta 40-vuotias. Olenkin sanonut, että epäilen hänen "säästelevän" itseään toista kierrosta varten (=nuorempi vaimo + uusi perhe). Mutta ei ole myöntänyt, että asia olisi näin.

No näinhän se on. Jos ero tulee, lapset jää lähes poikkeuksetta naiselle. Jos mies on sterilisoitu, hän ei voi enää muodostaa omaa perhettä.

En tajua tätä hössötystä vastuusta. Jokaisella on vastuu omasta kehostaan. Kukaan ei pakota syömään pillereitä. On niitä muitakin ehkäisykeinoja kuin pillerit ja sterilisaatio, niinkuin kondomi ja pessaari. Hormonikierukan voi korvata kuparikierukalla.

Tai sitten nainen voi kieltäytyä kaikesta ehkäisystä ja vaatia kondomin käyttöä. Se ei ole kiristämistä, vaan itsemääräämisoikeus.

Vierailija
11/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana oli tietysti vähän huumoria ja kärjistystä mutta en vain usko että naisella on tunneside alapäähänsä siinä missä miehellä ja minun mielestäni se on ihan helposti perusteltavissa.

Mies voi tutkia itse itsensä esim.syövän varalta joten ei tarvitse käydä lääkärissä. Lääketieteellinen tutkimus on kuitenkin vain pakollinen paha ja marginaalinen osa sitä itse kiinnostusta.

mutta minä rakastan pimppiäni. Minun on helppo kuvitella eläväni ilman miestä, mutta en ilman pimppiäni!

Ja vali vali epämukavuuksista, suuri osa naisista kärsii jatkuvasti erillaisia epämukavuuksia ehkäisyn, raskauden ja synnytyksen takia... Onneksi minun mieheni tajusi, että hänkin voi kantaa kortensa ketoon tämän asian puitteissa, kun minä olin ensin kantanut vastuun ehkäisystä n. 15 vuotta ja synnyttänyt 3 lasta. Nyt on seksielämämme parempaa kuin koskaan, kun minun ei tarvitse enään stressata raskaaksi tulemista.

Vierailija
12/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naiset huolehtii usein vuosi vuoden perään ehkäisyasiat. Syövät hormoneja, joista aiheutuu mitä milloinkin, kantavat ja synnyttävät lapset...! Miehille todellakin helpompi toimenpide eikä sen vertaa voi tehdä! Huh heijaa..

Vierailija
13/51 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinkakohan moni mies on koskaan aikuisiällä käynyt lääkärissä näyttämässä edes niitä vehkeitään...

Vierailija
14/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei halua/voi käyttää hormonaalisia ehkäisymenetelmiä (tai kuparikierukkaa), eikä kumpikaan halua sterilisaatioon, vaihtoehtoja on minun nähdäkseni kaksi: kondomi tai sitten penetraatioton seksi. Kumman mies valitsisi?

Vierailija
15/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan liki neljäkymppinen pariskunta ja kolme lasta löytyy. "Iltatähtemme" aloittaa syksyllä eskarin ja kaksi muuta on huomattavasti vanhempia. Hormoniehkäisyä on käytetty ennen ekaa raskautta, raskauksien välissä ja viimeisen synnytyksen jälkeen. Viime kesänä lopetin hormonikierukan käytön, koska halusin vihdoin päästä kaikista tämän ehkäisymuodon lieveilmiöistä eroon, ja mies kävi lääkäristä hakemassa lähetteen vasektomiaan. Ja nyt se lähete on maannut lipaston laatikossa yli puoli vuotta.

Haaveilimme aina kolmesta lapsesta. Kolmas raskaus ja synnytys oli kauheita!!! Onneksi vasta se viimeinen niin saimme kuitenkin sen lapsimäärän, jonka halusimme. Jos olisin nyt raskaana niin se olisi yhtä suuri ei-toivottu tilanne meille kummallekin. Mutta mies ei suostu laittamaan lähetettä eteenpäin, koska "se on niin lopullista".

mies haluaa että voi tehdä lapsia muidenkin naisten kanssa, kun te eroatte.

Vierailija
16/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei mikään ehkäisykeino ole ollut oikein sopiva, monia on kokeiltu. Nyt käytössä sitten kondomi enkä osaa sen kanssa olla rennosti kun on niistäkin välillä mennyt rikki ja joutunut jälkiehkäisyä hakemaan.

Pillereistä tuli kaiken maailman oireita ja olin ihan hermoheikko itkupilli (useita merkkejä kokeillut). jne.

Raskaudet on mulla ollut viimeisen kolmanneksen osalta vaikeita (raskausmyrkytyksiä, yksi vakava).

Ehkäisyn kanssa olen siis taistellut koko ikäni, paitsi lapsia yritettäessä/raskausaikoina. Mies on sama ollut koko seksielämäni ajan, joten helppoa ollut hänelle. Itse mainosti mulle vasektomiaa, kuin on miehelle helppo ja voisi sen tehdä (on meillä se joka ehdottomasti ei halua lasta enää, minulla pienen pieni varaus vielä, kaikista aiemmista ongelmista huolimatta, vaikka tuskin jaksaisin vauva-aikaa enää).

Eipä mies mene, ei sitten millään. Ainoa syy tähän on se että miehen alkoholin käytön takia meillä meni n. 5 v sitten vähän heikommin. Ilmeisesti eron pelko saa olemaan tekemättä sitä (et ehkä kuitenkin perhe jonkun muun kanssa joskus jos mä häneen kyllästyn... en käsitä aina miehen aivoituksia).

Nyt on sitten aika lääkärille varattu että minä pistän piuhat poikki, ihan ok toisaalta, mutta vituttaa suoraan sanottuna että vastuun tästäkin joudun sitten lopulta kantamaan minä.

Vierailija
17/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä olet osasi jo teidän perheen perhesuunnittelussa kantaneet.

Mä en tajua tuollaisia munattomia kusipäämiehiä, joiden mielestä niillä ei ole mitään vastuuta ehkäisyssä. SÖisivät itse vuositolkulla hormoneita, niin tietäisivät miten mukavaa se on.

Oma mies meni ihan omasta aloitteesta vasektomiaan. Onneksi.

Vierailija
18/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki pyytää miestäsi tyydyttämään sinut moni eri tavoin, mutta älä suostu penetraatioon ilman kortsua.

Vierailija
19/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatio ei ole niin helppo ja kivuton kun miehillä.

Miehellä se tehdään paikallispuudutuksessa ja siinä menee 10 min (lounastauolla onnistuu), eikä kipuja.

Millä perusteella väität, ettei miehelle tule kipuja? Oma mieheni kävi vasektomiassa vuosia ja sitten ja oli kyllä ihan helvetin kipeä. Kyllä kaksi haavaa tuntuu kiveksissä ihan yhtä lailla kuin vaikkapa naisen kädessä.

Jos ap kaipaa lopullista ratkaisua, niin varaa vaan ajan ja käy hoitamssa asian. On tosi törkeää painostaa toinen ihminen kirurgiseen toimenpiteeseen vain siksi, ettei itse jaksa hormonaalisen ehkäisyn sivuoireita.

Siellä miehenä. Mun mies ei ottanut edes esilääkitystä kun kävi vasektomiassa, koska halusi ajaa itse pois sairaalasta, suoraan töihin. Niin kuin tekikin.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ja myöntää, että se vaan on ihan lääkäreidenkin mukaanhuomattavasti pienempi operaatio miehelle tehtynä kuin naiselle, tuo sterilisaatio.

Vierailija
20/51 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi itse mennä, jos se keran on niin helppoa ja ei haittaa, että on lopullista??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän