Kerro paras ja pahin kokemuksesi raskaudesta.
Siinäpä se tulikin.
Minulla paras ja ihanin kokemus on SYNNYTYS ja lapsen syntymä.
Pahin kokemus, kun aloin vuotaa ja oli pelko, että raskaus menee kesken.
Kommentit (8)
on rakenneultran tulokset, jotka onneksi olikin väärä tai turha. paras kokoemus jos ei lasten syntymää lasketa on toinen synnytys. (eka voisi olla pahinkokemus. )
sitten olikin loput n 30 viikkoa piru merrassa. kaksosraskauden ilmeisesti tuplahormoneihin liittynyt 16 viikkoa kestänyt tolkuton pahoinvointi on jäänyt päällimmäisenä mieleen. Kun tästä selvittiin, elikin kroppani jo loppuraskautta ja raskausmyrkytyksen ja siihen liittyvän hepatoosin, kolestaasin, munuaisongelmien jne jne vuoksi vietinkin sitten 8 viikkoa piuhoissa sairaalassa. Mieli tekisi kolmatta lasta, mutta en vaan uskalla!
Onneksi raskaus oli sitte ennenaikaisesti ohi ja vauvat syntyivät pieninä, mutta terveinä.
Ihaninta oli tietysti sen kauhean työn jälkeen saada rakas tyttö syliin ensimmäistä kertaa ja nähdä kuka siellä masussa oli viime kuukaudet melskannut
Ihaninta oli tietysti sen kauhean työn jälkeen saada rakas tyttö syliin ensimmäistä kertaa ja nähdä kuka siellä masussa oli viime kuukaudet melskannut
Tuon jälkeen kuului siis olla vielä sydän.
Pahinta oli siis jatkuva paha olo ja ripuli. Kakkasin monta kertaa tahtomattani, mm. meidän sänkyyn (kyllä, myös miehen päälle...) ja synnytyksessäkin kosteaa tavaraa oikein LENSI. Hävetti hurjasti, vaikka lääkäri toppuuttelikin että sitä sattuu... Mukava oli varmasti kädet p*skassa ottaa tyttö maailmaan vastaan... Onneksi se on ohi nyt!
oli sisätutkimukset. Ällöä. Lisäksi synnytyksessä se, että jouduin lähes koko ajan makaamaan sängyllä, koska jouduin olemaan käyrissä kiinni (ei päässyt kävelemään tms).
Paras: Vauvan potkut, ultraäänet. Ja tietty se syntymä.
se kun esikoista odottaessani näin vatsan läpi kun hän liikkui. Siis vatsa oli oudon mallinen möhkäle ja tunsin liikkeet samalla kun hän vaihtoi asentoa.
Huonoin kun neljättä odotellessa sain ekassa ultrassa kuulla että alkio oli kuollut kohtuun. Ilman mitään ennakkovaroitusta eli vuotoa.
huonoin: kuolleen vauvan synnyttäminen.
Pääsi siitäkin olotilasta!!
Minä suorastaan vihaan olla raskaana, mutta tämä on vähän pakollista omien lasten takia :)
Että pahin kokemus oli se itse raskaus.