Laihdunkohan vain jättämällä hedelmät pois?
Söin jo ennestään kevyesti, mutta 4-5 hedelmää per päivä tyyliin aamulla banaani, päivällä mandariini ja kourallinen viinirypäleitä ja taas illalla pari omenaa ja banaani.
Syön nyt 1200kcal per päivä, joista hiilareita noin 50g. Lähtömitat 168/64.
Vajaa viikko tätä nyt takana ja nestettä on lähtenyt puolen kilon verran.
Kommentit (8)
kun jätit kaikki herkut pois (karkit, pullat, limut, sokeroidut mehut..) sekä perunan, pasta, riisin, leivän. Lisäsin aterioihin paljon kasviksia ja proteiinia. Eli vähähiilihydraattinen ruokavalio hiukan muutettuna. Kahvin jätin jo aikaoja sitten pois ja vaihdoin vihreään teehen. Sitä juon sellaisenaan useita kuppeja päivässä.
Syön 5 ateriaa päivässä säännöliisesti. Tässä esimerkki päivän ateriasta:
Aamupala: Rasvatonta maitorahkaa marjojen kera, hapankorppu ja vihreää teetä
Lounas: Salaattia ja kanafilettä, juomaksi rasvatonta maitoa
Välipala: Joku hedelmä
Päivällinen: Salaattia ja kalaa, juomaksi rasvatonta maitoa
Iltapala: Munakasta ja pieni annos rahkaa, vihreää teetä.
Lisäksi pyrin käymään 1h kävelyllä joka päivä.
Jos tekee herkkuja mieli, olen syönyt pähkinöitä ja rusinoita.
Minullakin siis pituutta 164cm ja painoa oli 64kg, nyt 62kg.
Mutta miten tulet toimeen jos syöt nyt 1200kcal /päivä ja siitä jätetään tuollainen määrä pois? Luuletko, että voit hyvin, kun syöt niin vähän?
Minä jättäisin nuo banaanit pois, jos et ole himourheilija. Ja viinirypäleet voisi korvata jollakin vähemmän sokeria sisältävällä tai vaikka marjoilla, joista saa paljon enemmän hyödyllisiä aineita.
Itse en ikinä laihduttaisi rajoittamalla hedelmien syöntiä. Söin niitä itse asiasssa valtavasti kun onnistuneesti laihdutin muutama vuosi sitten 20 kg.
kuin normaalipainon sisällä.
ap.
Mutta miten tulet toimeen jos syöt nyt 1200kcal /päivä ja siitä jätetään tuollainen määrä pois? Luuletko, että voit hyvin, kun syöt niin vähän?
olen punninnut ja kirjannut kaiken mitä syön nyt 5pv ajan ja jatkan kirjaamista muutaman viikon.
ap.
kun jätit kaikki herkut pois (karkit, pullat, limut, sokeroidut mehut..) sekä perunan, pasta, riisin, leivän. Lisäsin aterioihin paljon kasviksia ja proteiinia. Eli vähähiilihydraattinen ruokavalio hiukan muutettuna.
Tällä menetelmällä laihduin ensin muutaman kilon ja sen jälkeen olen pystynyt pitämään painoni 63-64kg:ssa
ap.
Viinirypälerasiassa on yleensä 500g. Montako kertaa syöt siitä kourallisen? Eihän ne edes säily niin pitkään jos ajattelisi että rasiasta tulee 10 kourallista = 10 päivää.
Musta nämä kourallinen-ohjeet on epäselkeitä. Toiselle esimerkiksi tavallisesta rusinapaketista (onko se 250g?) tulee kaksi kourallista rusinoita ja ihan älyttömästi kaloreita.
Viinirypälerasiassa on yleensä 500g. Montako kertaa syöt siitä kourallisen? Eihän ne edes säily niin pitkään jos ajattelisi että rasiasta tulee 10 kourallista = 10 päivää.
vaikea sanoa tarkkaan kun silloin tällöin ohimennen tuli napsittua. Napostelut on loppu nyt.
ap.
niin toki laihdut. Et siksi että hedelmät on jotenkin pahoja vaan siksi ihan että niissäkin on kaloreita, ja kaikki kalorinvähennykset pudottavat painoa.
Itse en ikinä laihduttaisi rajoittamalla hedelmien syöntiä. Söin niitä itse asiasssa valtavasti kun onnistuneesti laihdutin muutama vuosi sitten 20 kg.