Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko täällä ESWL-hoidossa käynneitä?

Vierailija
06.02.2013 |

Itselleni ko toimenpide tehdään parin viikon päästä ja kokemuksia olisin kysellyt.

Kipulääkettä annetaan kuulemma toimenpiteen aikana suoneen, mutta sattuuko se silti?

Kuinka kipeitä olette jälkikäteen olleet ja tuleeko sairaslomaa?

Mulla toi munuaiskivi vajaa sentin kokoinen, joten luultavasti pitäisi selvitä yhdellä murskaushoidolla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni toimenpide viikon päästä ja olisin myös kysellyt kokemuksia...kipu peloittaa myös minua.

Vierailija
2/5 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty. Kivun kesti kyllä, mutta minulle siitä ei ollut mitään hyötyä. Omat kiveni ovat ns. kystiinikiviä, liian kovia murskattavaksi. Ensimmäisen ESWL:n jälkeen tuli komplikaatioita (ihan korjaantuvia kyllä), toinen meni paremmin.

En aio mennä siihen enää koskaan, sillä minulle siitä ei ole mitään hyötyä. Toimiessaan olisi toki loistojuttu, sillä onhan leikkaus aina leikkaus komplikaatioineen.

Mitä kiviä sinulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kyllä tosi hyvin eikä juurikaan sattunut! Lähinnä se ääni ja tuntui kun joku olisi antanut piiskaa perseelle :D mutta ei ollut paha ja sen jälkeen helpotti!!1 ihan huippujuttu!

Vierailija
4/5 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap törmäsi omaan aloitukseesi.
Toimenpide tehty minulle nyt kolme kertaa ja aina kivet uusiutuneet muutamassa kuukaudessa.
Suonensisäinen kipulääkitys menee toimenpiteen aikana ja aina jossakin vaiheessa alkaa tuntua sen verran kovaa kipua, että kipulääkettä pitää antaa uudelleen. Parin kuukauden päästä olis taas röntgen, jotta nähdään onko kivet uusiutuneet.

Vierailija
5/5 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se rikotaan virtsa tiehyessä niin aina menee tiehye rikki jos 8-mm kivi tai isompi kun sinne viedään tähystyskamera murskausvälineitä  ja laatikko millä tuodaan murskattua kivee pois  sit laitetaan stentti virtsarakosta munuaiseen  että pissa pääsee pois , ja tiehye paranee , minulla se letku teki niin kovan kivun  että täyty se poistaa ja sitten letku kyljestä munuaiseen ja pissa pussi reiteen sidottuna 10kk ennenkuin pääsin niistä eroon , kivet oli 2, 10mm ja 2, 16mm , nyt viimeksi oli 8mm silti tiehye meni taas rikki  nyt laittovat jonkun kaksoisletkun  virtsarakosta munuaiseen  vähän kirvelyä  letku poistetaan joulun jälkeen 2018 itse toimenpide ei satu kun on nukutettu  insimmäiset pissaamiset vähän kirvelee  kun on verihyytymiä joukos onneksi ei tavinnut kusipussin kannssa ruveta leikkiin !! pyysin laser ulkopuoliseen toimenpiteeseen  mut eläkeläinen on 3 luokan kansalainen  se kerkii sairastaa  ja lääkäri ei tunne toisen kipuja  paskaako se välittää   !!  ??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi