Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nenähuuhtelukannuun käyttää tavallista suolaa??

Vierailija
05.02.2013 |

Vai pitääkö olla sitä erikoissuolaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan tavallista ruokasuolaa käyttänyt vuosikaudet kannussa ilman mitään ongelmia. En edes tiennyt että niihin saisi jotain erikoissuolaa.

Vierailija
2/14 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia merisuolaa käytän minä. Olen jostakin lukenut, että jodioitua ei kannattaisi käyttää, mutten tiedä miksi. Mistään erikoissuolasta en ole koskaan kuullutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallista suolaa ollaan käytetty jo vuosia ja hyvin toimii.

Mitä ihmeen erikoissuolaa tuossa pitäis käyttää?. Jostain erikoisliikkeestä ostettua kymmenen kertaa kalliimpaa tavallista suolaa jolla on vaan hieno nimi.

Vierailija
4/14 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisuolan puutteessa olen käyttänyt joskus tavallista jodisuolaa.

Eikä tarvita kannua, vaan mikä tahansa kuppi käy, josta voi vetää sitä suolaliuosta sieraimeen. Eikä tarvita kovin tarkkaa mittaa, riittää kun vähän maistuu suolaiselle.

Vierailija
5/14 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, no näköjään meillä on vain tavallista jodipitoista suolaa.. Käyköhän se?

Vierailija
6/14 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, no näköjään meillä on vain tavallista jodipitoista suolaa.. Käyköhän se?

Jotain Pan-suolaa ei suositella, mutta tavallinen ruokasuola tai merisuola on ok.

Vierailija
7/14 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytä hienokiteistä merisuolaa. Lisättyä jodia tai vähennetysti natriumia sisältävät suolat ja "erikoissuolat" (kuten Pansuola, mineraalisuola, Seltin jne.) eivät sovi nenähuuhteluun."

Tuo kohta on oikein lihavoitu. En tiedä miksi noin. Kai se sitten ärsyttää limakalvoja jotenkin.

Vierailija
8/14 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanninkielisessä wikipediassa lukee näin:

"Potential allergens (such as iodine)   ....  are to be avoided in the sodium chloride water  --"

Eli tossa jodi olis mainittu mahdollisesti allergisoivana juttuna? Outoa, kun sitä kuitenkin pystyy syömään ihan hyvin.

Vierailija
9/14 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisuolaa ehdottomasti, niinhän siellä ohjeissakin lukee. Jodioitua suolaa ei tarvi muutenkaan käyttää.

Vierailija
10/14 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisuolaa ehdottomasti, niinhän siellä ohjeissakin lukee. Jodioitua suolaa ei tarvi muutenkaan käyttää.

Vierailija
11/14 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodisuolat polttaa limakalvoja ja kuivattaa, kun taas merisuola desinfioi ja kosteuttaa. Merisuolalios on kuin keittosuolaliuos jota tipan kautta annetaan. Tavallinen vesi kuivattaa ja kirvelee, koska vesi imee soluista nestettä, siksi sitäkään ei voida käyttää iv liuoksena. Merisuolaa saa eurolla kilon marketista.

Vierailija
12/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin mieheni kanssa kerran pitemmän aikaa jodioimatonta ruususuolaa.ihmettelin rytmihäiriötä päivittäin montakertaa , sanoin miehelleni tästä vaivasta, hänkin sanoi että niin muutes hänelläkin ollut jonkin aikaa rytmihäiriöitä.Siirryttiin jodioituun suolaan ja oireet hävisivät, tultiin siihen tulokseen et jodinpuute aiheutti.nyt käytetään kristalli suolaa jodioituna.tärkeä aine myö se huomattiin , jodia pitää olla.

Vierailija
13/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Sen pitää olla Nepalin jyrkimmiltä kallioilta sherpan käsin poimimaa kristallisuolaa. Muuten menee nenä tukkoon jos jotain muuta meinaat käyttää.

Vierailija
14/14 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän just 1,5l vettä jossa 15g merisuolaa. Toivottavasti tää kutina loppuu kun kaataa nenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi