Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että Suomen verottaja karhuaa minulta rahaa, vaikka asun ulkomailla?

Vierailija
05.02.2013 |

Olen saanut Suomessa apurahan, ja ilmeisesti sen vuoksi verottaja karhuaa rahaa. Onko ihan normaalia? Maksan periaatteessa verot nykisessä kotimaassani.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta saatava apuraha on siellä verotettava?

Kun itse aikoinaan muutin ulkomaille (EU) niin verottaja taisi ekana ja tokana vuonna lähettää veroilmoituksen, johon kai olisi pitänyt merkitä täkäläiset tulot. Heitin ne roskiin eikä sen koommin ole mitään kuulunut :)

Vierailija
2/6 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin siis, että myös Suomesta saatavia tuloja verotettaisiin täällä, mutta ei. Miten ihmeessä tuo verotus sitten menee? Luulin, että se, että olen vaihtanut kirjat tänne, automaattisesti tarkoittaa, että maksan veroni tänne.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin siis, että myös Suomesta saatavia tuloja verotettaisiin täällä, mutta ei. Miten ihmeessä tuo verotus sitten menee? Luulin, että se, että olen vaihtanut kirjat tänne, automaattisesti tarkoittaa, että maksan veroni tänne. ap

kannattanee vähän lueskella niistä, ainakin sen maan osalta, jossa asut.

Vierailija
4/6 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun myös ulkomailla ja asuinmaani ja Suomen välillä on verosopimus, jolla kaksinkertainen vero poistetaan. Maksan siis tuloveroni asuinmaahani, mutta esim vuokratulostani pääomaveron Suomeen. Joka vuosi teen myös Suomen veroilmoituksen noiden vuokratulojen takia.

Eli jos kyseessä veronalainen apuraha niin vero siitä on Suomeen maksettava.

Vierailija
5/6 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kävin itsekin verottajan sivuilla katsomassa. Eka reaktio oli vaan tulla av:lle...

ap

Vierailija
6/6 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että veroja maksetaan Suomeen parin vuoden ajan vielä muuton jälkeenkin. Sitten vasta lakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi