Vaunut edullisemmin internetistä ulkomailta? Kokemuksia?
Oletko ostanut lastenvaunut netin kautta ulkomailta? Miltä sivulta? Minkälaisia kokemuksia sinulla on? Toimitusaika, rahti- ja muut kulut? Entä maksutapa? Olen itse ajatellut hankkia Teutoniat Saksasta ja hintaeroa tulisi noin 100¿ Suomen tarjoushintaan nähden.
Kommentit (7)
Tässä " kauppa" o yks mistä voi tilat...
http://www.babyonlineshop.de/deutsch/14/
Ja tässä o toinen...
http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/43993de901219410273f50f336…
Olemme harkinneet I' coo Platon 6 vaunua, mutta kääntyvät etupyörät arveluttavat. Mikä malli teillä on? Onko ilmennyt vikoja? Miten pyörät toimivat lumessa? Asumme toistaiseksi kerrostalossa 4. kerroksessa eikä ole hissiä. Onko pehmeän kopan kantaminen vaivaloista vai saako siitä hyvän otteen? Kertoisitko kaiken oleellisen joka voisi vaikuttaa ostopäätökseemme. Tämä vaunujen valinta on meille ollut paaaljon vaikeampaa kuin asunnon tai auton ostaminen.
Hyvää uutta vuotta.
Itse tilattiin viime keväänä Teutoniat tuolta www.mypram.com:ista ja kaikki toimi hienosti! Hintaeroa tuli muistaakseni n. 150 e ja rahti oli 10 e.
kolmipyöräiset sellaiset, tilasimme Saksasta, www.mypram.de. Päivääkään en ole katunut, loistavat ja tukevat vaunut. Hintaa tuli n. 505 euroa + rahti 15 euroa, eli huomattavasti halvemmat kuin mitä Suomessa kaupitellaan ja värivaihtoehdot ovat paljon laajemmat.
Tulivat kotiovelle asti alle 3 viikkoa tilauksesta. Maksoimme tililtämme EU-maksuna (pankki ei ota palkkiota, ainakaan nordea) tilauksen yhteydessä.
Meillä on pehmeä kantokoppa, joka on erittäin tukeva ja josta saa jalkapussin sitten, kun vaunuja käytetään rattaina. Jos jotain negatiivista on keksittävä, niin vievät suhteellisen ison tilan linja-autossa ja auton tavaratilassa (kuten kolmipyöräiset aina).
Meillä on Ping-Pongista tilatut Hartan Skaterit. Hintaa tuli 509 e (ovh Suomessa kai 799 tai jotain?). Toimitus kesti kyl 8 viikkoa, mutta vaunut tuotiin ilman postikuluja kotiovelle saakka. Vastasivat kyselyihin ja muutenkin oltiin ihan tyytyväisiä, sekä vaunuihin että kauppaan.
Ostettiin ne ping-pong nettikaupasta, Icoo merkkiset ja hintaero Suomessa myytäviin tuli 240 euroa. Rahti on Ping-pong kaupassa ilmaista oliko se nyt yli 300 euron tilauksissa. Tilaus hoidettiin sähköpostilla, onnistuu myös englanniksi jos saksa ei suju - niin ja ruotsiksi. Välillä vastasivat hitaanlaisesti sähköpostiin, mikä huolestutti meitä kun hieman arvelutti tämä tilaaminen. Mutta kaikki kuitenkin sujui hyvin.
Maksu tapahtui luottokortilla, en tiedä onnistuuko muuten jos ei omista luottokorttia.
Vaunut tuotiin lupaamassa ajassa (olisiko ollut 3 viikkoa meidän vaunujen osalta) kotiovelle. Taisimme saada etukäteen ilmoituksen että vaunut ovat nyt lähdössä maasta joten osasimme odottaa.
Vaunuihin ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. Tietenkin jos vaunuissa ilmenee jotain ongelmia niin takuun hoitaminen Saksaan asti on varmasti työlästä. Mutta olen kuullut kokemuksia että sekin onnistuu, on vain hidasta.
Nettifirmat tuntuvat olevan varsin luotettavia, ainakin nämä joita näillä sivuilla ollaan suositeltu. Olen tilannut myös vauvanvaatteita Saksasta, toimitus oli tosi nopeaa - jopa nopeampaa kun näiden Suomen postimyyntikauppojen!
Elli ja pikku-neiti 8 kk