Uusi kännykkä ei toimi!!!
Voihan vee! Vanha puhelin alkoi temppuilla ja vein sen huoltoon. Takuuta oli jäljellä pari viikkoa. En tiedä, mikä vika puhelimessa oli, mutta sain kokonaan uuden puhelimen tilalle. Kysyin uuden puhelimen takuuaikaa. Sanoivat, että sama kuin vanhalla puhelimella eli pari viikkoa on jäljellä. Ajattelin, että OK, kai toi uusi puhelin nyt jonkin aikaa kestää.
Uusi puhelin on ollut mulla nyt pari viikkoa, eikä pysy enää päälle. Siitä loppui tänään akku ja vaikka akku on jo täynnä, puhelin ei pysy päällä. Menee siis päälle, mutta hyytyy heti. Toinen vika (joka on ollut nyt pari päivää) on se, ettei taustavalo mene aina päälle. Siis pimeässä jos olen, en näe esim. lukea tekstiviestiä.
Vien puhelimen huomenna siihen liikkeeseen ja haluan nyt kyllä sellaisen puhelimen tilalle, joka toimii. En muista tarkkaan, mutta takuuta olisi mukamas voimassa enää pari päivää. Mä en kyllä sit hyväksy, että täysin uudessa puhelimessa on vain parin viikon takuuaika johtuen edellisen, hajonneen puhelimen vaihtoon menemisestä. Jos toi mun uusi puhelin onkin joku maanantai-kappale, niin tosi reilu juttu!
Mitä olette mieltä???
Kommentit (4)
Jos takuu on mennyt esim. kaksi viikkoa sitten umpeen, on puhelimen valmistajalla / myyjällä velvollisuus korjata tuote tai antaa uusi tilalle, ja täysin valmistajan / myyjän omaan piikkiin.
Eihän ne mitään tarjoudu korvaamaan, ellei sitä pyydä. Ei ne niin tyhmiä ole ;)
Meillä meni pyykkikone rikki 1,5 kk takuuajan umpeutumisen jälkeen. Meni takuun piikkiin, vaikka ensin valmistajalta nikottelivat, ettei he ole velvollisia korjaamaan mitään. Sanoin ottavani kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, koska tiedän että heidän velvollisuus on korjata (maksaa koneen korjaus) kun kyse on noin uudesta koneesta. Ei muuten tarvinnut edes soittaa sinne kuluttaja-asiamiehelle, kun alkoivat heti ehdotella ratkaisua tilanteeseen, ja lopulta päädyttiin siihen, että valmistaja maksaa sekä korjauksen että osat ;)
Siinä se johtuu mahdollisesti siitä, että virtanappula jumittuu.
Nyt sejoka tapauksessa lähtee viime päivillään takuuhuoltoon.
Voi myös johtua ohjelmistosta - tai sanotaan näin, että kannettavan samanlainen vika johtui ohivirtauksesta. Silloin päivitettiin bios - ja en kyllä tiedä, mitä se teki.
Tuntuu vaan hullulta, että täysin uusi puhelin ei mukamas enää toimi 2 viikon käytön jälkeen! Huomenna marssin liikkeeseen kännykän kanssa. Valmiiksi jo ottaa päähän, kun siellä on ihan sika kuuma ja joudun ottamaan lapsen mukaani. Molemmat hikoillaan sitten siellä, joten hyvin varmaan menee...
Takuuaika ei pitene sen takia että saat uuden puhelimen.. Näinhän voisi kikkailla pelkkien takuuvaihtojen kanssa ikuisuuden..