Milloin naisen ulkonäkö alkaa rapistua?
Milloin nuori nainen ei ole enää nuori, milloin nainen ei ole enää vetävä ja seksikäs?
Viitsiikö niitä lapsia tehdä lisää, kun ne tuhoavat kropan ja ulkonäön ja monen vuoden univelka näkyy niin naamassa kuin vyötäröllä? Ja yhtäkkiä sitä huomaa olevansa jo vanha, eikä sillä ole enää mitään väliä, miltä näyttää.
t. Pinnallinen äiti
Kommentit (25)
Ja hän on n. 45-v. kahden lapsen äiti.
Nuorin lapseni on 3-vuotias. Minua luullaan usein alle kolmekymppiseksi, n. 27-28-vuotiaaksi. En mitenkään kovasti panosta ulkonäkööni, mutta osaan pukeutua ja meikata nätisti. Urheile en juurikaan, hyötyliikun ja joskus teen kävelylenkkejä. Mutta en myöskään juuri juo alkoholia enkä polta tupakkaa.
Mutta en myöskään juuri juo alkoholia enkä polta tupakkaa.
Nuo vanhentavat aika ikävästi sekä naista että miestä. Naista mielestäni vielä enemmän, alkoholihan on tutkitusti n. viisi kertaa haitallisempaa naiselle kuin miehelle.
Eli ihan aidosti, viinanhuuruinen biletys kannattaa jättää lähes kokonaan pois ennen kolmeakymppiä. Kyllä jokainen siihen pystyy.
Mulla tissit kesti loistavasti kolme pitkähköä imetystä, mutta ihoon jätti jälkensä. Raskausarpia tuli yllättäen eniten kolmannessa raskaudessa, kaksi raskautta iho kesti ok- hyvin. Onneksi arvet ovat ihan alavatsalla, ja esim. bikinit päällä niitä ei näe ollenkaan. Lisäksi ne vuodessa haalistuivat täysin. Yövalvomiset tietysti väsyttivät lisää.
En ole kuitenkaan ikinä polttanut ja juonkin hyvin harvoin, ja olen kolmekymppiseksi päässyt ilman ryppyjä. Olen normaalipainoinen ja suht nätti edelleen, baarissa yleensä muutaman vuoden nuoremmat miehet kontaktia ottavat, joten tuskin ihan mammautunut olen muidenkaan mielestä.
Ryppyyntyminen lienee pääosin geeneistä kiinni, jos tajuaa liiallista auringonpalvontaa, valvomista ja ryyppäystä vältellä. Hoikkuudella ja nuorekkailla hiuksilla tekee jo paljon. Vahvin tanttautumismerkki itsestäni on tukeveutuminen, harva neli-viiskymppinen on enää timmissä kunnossa. Vajaa kuusikymppinen äitini on muuten edelleen mitoissa 170/55, ja naurattaa kun hänelle miehet vislaavat, kun näkevät vain takaa. Yllätys on, kun äiti kääntyy :). Toivottavasti itsellänikin on vielä tuon ikäisenä selvä vyötärö ja hyvä pylly!
ja tissit roikkuu. Mut se on aika pieni hinta kuitenkin siitä että on saanut lapsia. Tai en osaa oikein hävetä kroppaani (vaikka parannettavaa siinä todella olisi). Kehtaan jopa päivänvalossa kekkaloida ilman vaatteita uuden miestuttavuuden kanssa:) Minä olen mitä olen, jos jollekin ei kelpaa/ei tykkää, ei voi mitään. Itsestä tuntuu hyvältä, se tärkeintä. Sanottakoon vielä että itsestä tuntuisi vielä paremmalta jos olisi se 4kg vähemmän ja kiinteämpi mutta toisaalta tilanne voisi olla pahempikin:)
sain hänet 36-vuotiaana. Iho roikkuu naamassa ja kaulalla. Raskauden aikainen lihominen ja turvotus varsinkin naamassa ja kaulassa venytti ihoa. Ei sitten palautunu takaisin. Kroppa on vielä jonkinlainen, saas nähdä kun laihduttaa. En kyllä taida uskaltaa, kun naama roikkuu jo siihen malliin.
minä olen anemmän huolissani siitä, milloin aivot alkavat rapistua.
Milloin nuori nainen ei ole enää nuori?
Riippuu vastaajasta.
milloin nainen ei ole enää vetävä ja seksikäs?
Riippuu vastaajasta.
Lastenhankkiminen ei liity mitenkään oman ulkonäön säilyttämiseen, jokainen vanhenee ilman lapsiakin.
en oo huomannut raskauksista jääneen mitään ulkonäön pilaavaa,tietysti nyt on huomattavasti vanhemman näköinen kuin 5v. sitten,sanoisin että vanheneminen alkaa näkyy reilun 30v. iässä,siihen asti vaan kaunistuu.kun katson kuvia joskus 25v. itsestäni oon lähinnä kakaran näköinen.mutta en mä tunne itseäni nytkään kovin vanhaksi.vaikka oonkin.se on paljon itsestään kii minkä ikäiseltä näyttää
jos heitä kerran saa. Kyllä heistä ja lastenlapsista on sisältöä sitten kun on itse iäkkäämpi.
Kun odottaa ja imettää, eikä voi juoda alkoholia, niin naama kaunistuu. Jos ei tee liikaa lapsia pienellä ikäerolla ja jos lapsi nukkuu yönsä, niin eiköhän se vauvan kanssa ulkoilu ja terveet elämäntavat vain kaunista naista.
Tällöin varmaan sinulla onkin paniikki siitä milloin rapistut. Kysy kuitenkin sitä mieheltäsi, yhdessä sitten päätätte milloin olet rapistunut.
Älynlahjat lähtevät monella jo paljon aikaisemmin.
Nainen on kauneimmillaan perinteisen käsityksen mukaan 17 vuotiaana, joten eiköhän se rappeutuminen ala hieman ennen tuota ikää. Joskus 14-15 vuotiaana alkaa useimmilla jo ikääntymisen merkit näkyä.
Ne, jotka eivät jaksa panostaa, rupsahtavat jo 25-vuotiaina tai jopa alle sen. Sori vaan, mutta parikymppiset itsensä siiderillä lihottaneet neidot ovat kauhea ilmestys.
Vähän pikkasen panostavat rupsahtavat 30-35-vuotiaina. Tähän kuuluu naisten ylivoimainen enemmistö, joten tämä tavallaan on se "luonnollinen" ikä, jolloin ulkonäkö lähtee syöksykierteeseen.
Ne, jotka näkevät kovasti vaivaa ja tekevät kunnolla hommia viehättävyytensä eteen, ovat vetäviä vielä viisikymppisinäkin. Näitä on naisissa todella vähän ja sellaisen kanssa naimisissa oleva mies onkin yleensä ikionnellinen.
Että näin, hoplaa.
Ulkonäkö alkaa siinä vaiheessa rapistua, kun sen antaa rapistua elämäntavoillaan. Toisilla se on jo parikymppisinä. Osa pysyy hyvännäköisenä ainakin 45-vuotiaaksi asti. Rajansa kaikella tietysti.
Mutta sanotaan, että 25-vuotiaana alkaa ensimmäiset rypyt ilmaantua ja siitähän ne tietysti vain suurenevat vuosi vuodelta.
Olisihan se tosi kiva jos elintavoilla voisi merkittävästi asiaan vaikuttaa mutta kun ei voi. Kropan saa pidettyä kuntoilulla ok:na mutta naaman rupsahtamista ei estä mikään. Joskus se näyttää rupsahtavan enemmän itsestään "Huolta pitävillä" kuin muilla. Esim. sisareni on 38 eikä ole vielä lainkaan ryppyjä, vaikka on aina ollut alkoholin suurkuluttaja ja elänyt varsin villiä elämää, syönyt mitä sattuu. Minä olen 2 vuotta nuorempi, elänyt kunnollisesti, syönyt terveellisesti, ja olen ryppyinen kuin mikä.
Olin varmasti hehkeimmilläni 3-kymppisenä, kun treenasin paljon, meikkasin, hehkuin sisäistä ja ulkoista itsevarmuutta ja kauneutta. Oi niitä aikoja! Mulla oli 2 lasta ja hyvä pyykkilautavatsa ja tissit luomuna paremmat kuin monilla synnyttämättömillä, samoin alapää tiukka jne. Rypyt oli lähinnä suloisia ilmejuonteita.
Tein kaksi lasta lisää ja yli 35v valvominen ei tee hyvää ihmiselle. Aloin vanheta huimaa vauhtia, mutta en myöskään päässyt treeneille enää. Kroppa on veltostunut ja naama valunut. Yli 40v alamäki on väistämätön, kun maan vetovoima tekee tehtäväänä eikä naama kestä pöhöttymättä pientäkään univelkaa.
Mutta lasten tekoa en todellakaan kadu! He ovat parasta mitä voi olla! ?
Kuntoilu, monipuolinen ruokavalio (huom. sekaruokavalio, ei liikaa lihaa eikä pelkkiä kasviksia), paljon vedenjuontia joka päivä ja ennen kaikkea, paljon unta öisin.
Lisäksi tupakka ja alkoholi kokonaan pois. Eivät ne naiselle muutenkaan sovi, eikä niitä aivan aidosti jää kaipaamaan kerran luovuttuaan, jos tahtoa riittää.
Näillä eväillä olette haluttuja vielä 50+ ikäisinäkin. Muuten mitä todennäköisimmin ette.
Geenit auttavat, mutta ne ovat vain osa totuutta. Niiden taakse ei koskaan pääse piiloon siltä tosiasialta, ettei itse ole nähnyt tarpeeksi vaivaa.
Älkää naiset pelätkö vanhenemista tai lasten tekoa. Eivät rypyt ja muut pinnan epätäydellisyydet tarkoita etteikö voisi olla seksikäs ja ihailua aiheuttava. Tsemppiä kaikille, pitäkää itsestänne huolta kaikesta huolimatta, kukaan ei voi sitä tehdä puolestanne. ;)