Minullakin Britanniassa asuville ruoka-asiaa!!
Onko täällä mitään jauhoja mitkä vastaisi Suomen hiivaleipäjauhoja, olen ajatellut joululimppuja tehdä, mutta kaikissa on hiivaleipäjauhoja ohjeessa, saako täältä yleensä mitään muita jauhoja kuin vehnäjauhoja " tummana" tai vaaleana tai oletteko missään nähneet mitään muuta??
Kiitoksia muuten tuosta rhakasta, minäkään en tiennyt ja ollaan jo yli 4 kk asuttu täällä ja tesco vieressä, täytyy seuraavalla kerralla katsastaa hylly..
Oikein hauskaa joulun odotusta kaikille täällä oleville ja muillekin jotka ulkomailla ovat! (Koska muuten britit laittavat joulukoristeita, kun täällä meillä päin ei näy yhtään mitään (Cornwall) ja itse laitoin eilen kaikki valot ikkunoihin??)
Kommentit (3)
Kyllä täällä meillä Leicestershiressä näytti tuo ensimmäinen adventti olevan sellainen lähtölaukaus joulukoristeluille. Siitä lähtien on jouluvaloja ollut pihoilla ja ikkunoissa ja pensaissa ja ties missä. Itse laitoin valot 2. adventtisunnuntaina.
mutta tänään katselin Tescossa Hovisin brown vehnäjauhoja, jotka olivat siis leivän leipomiseen tarkoitettu. Pussin kyljessä oli kuva ruskeahkosta leivästä. Kannattaisi ehkä kokeilla. Ei tule samanlaista kuin Suomessa, mutta itse tehty leipä on aina yleensä syötävää. Nam!
kun kysyit niistä muista jauhoista, niin sellaisen ihmeen olen löytänyt kuin ruisjauhot. Vieläpä luomu sellaisia. Sainsburystä ostin ja juuri eilen leivoin karjalanpiirakoita. Hyviä tuli!
Mietin itse, että noista ruisjauhoja täkäläiseen vaaleisiin leipäjauhoihin sekoittamalla voisi saada ihan mukavan leivän tai sämpylöitä...
Tuosta rahkasta vielä. Quark on saksalaista tuorejuustoa ja siksi se on siellä juusto-osastolla. Olen löytänyt isommista ruokakaupoista helposti. Vastaa siis aika lailla Suomessa käytettyä maitorahkaa, maussa ei juuri eroa. Leivottaessa olen huomannut että on ehkä hivenen kermamaisempaa, mutta voi johtua siitä, että Suomessa olen käyttänyt sitä vähärasvaisempaa versiota maitorahkasta.