Mä en ainakaan halua mitään eReseptejä.
Kommentit (12)
No en minäkään todellakaan, Kaikki mitä tietokoneille laitetaan, sinne jää, ja herra auta, jos ne menevät joidenkin ihmisten kohdilta sekaisin, niikuin nyt on jo käynty...hirveä aukko oikeusturvassa. Parempi, ettei tällaista urkkimisjärjestelmää luoda lainkaan
t: buranan voimalla
Tuota on turha pelätä, jos asiat menevät sekaisin, ne menevät sekaisin. Hoitajat sähläävät jo nyt lääkelaskujen kanssa, asioita jää kirjaamatta tai ei muisteta tarkistaa.
Tervetuloa eResepti, se helpottaa elämää. Minua ei haittaa tippaakaan, vaikka joku utelias näkisi tulevat lääkitykseni, ja sitä paitsi niiden uteliaiden tietojentonkimisesta jää jälki, jolla perusteella ne napataan kiinni ja ne saavat keppiä.
Kai nro 2 tietää, että kyllä ne "vanhatkin" reseptit tietokoneilla tehdään ja sinne jäävät, samoin kuin koko lääkelistasi.
Minä todellakin haluan :)
", Kaikki mitä tietokoneille laitetaan, sinne jää, ja herra auta, jos ne menevät joidenkin ihmisten kohdilta sekaisin, niikuin nyt on jo käynty...hirveä aukko oikeusturvassa. Parempi, ettei tällaista urkkimisjärjestelmää luoda lainkaan"
Hei, menee ne sulle määrätyt reseptit jo nyt potilastietojärjestelmään vaikka itse saatkin sen reseptin paperilla. Tiedän, kun teen työkseni erästä paljon käytettyä potilastietojärjestelmää...
Mutta eReseptin takia apteekit näkevät kaikki määrätyt lääkkeet? ja lääkehistorian?
Mä tykkään tosi paljon e-reseptistä. Lääkkeitä saa mistä päin Suomea tahansa, vaikka ei ole reseptiä mukana. En mä välitä vaikka mun lääkereseptit menevät sekaisin, kunhan mä en saa vääriä lääkkeitä ja saan niitä mitä just sillon tarvitsen. Olette te tosi sekaisin, jos ette uskalla syödä muuta kuin buranaa ettei joku saa tietää, että teillä on jotain vaivoja.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2013 klo 22:55"]
[/quote]
Minä taas haluan. Paljon parempi niin kuin alvariinsa jonottaa peruslääkkeiden vuoksi. Mieluummin sekin terkkarihenkilökunnan rajallisesta ajasta käytettäköön johonkin mitä ei voi parissakymmenessä sekunnissa tietokoneella aivan yhtä hyvin hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:40"]
No en minäkään todellakaan, Kaikki mitä tietokoneille laitetaan, sinne jää, ja herra auta, jos ne menevät joidenkin ihmisten kohdilta sekaisin, niikuin nyt on jo käynty...hirveä aukko oikeusturvassa. Parempi, ettei tällaista urkkimisjärjestelmää luoda lainkaan
[/quote]
Mitä filiota käytät hatussasi?
Onko eri merkeillä oleellisia eroja vaikutuksessa?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 10:40"]
[/quote]
Mitä filiota käytät hatussasi?
Onko eri merkeillä oleellisia eroja vaikutuksessa?
Tämä on hyvä uudistus. Hyvää on myös se, kun perusasioissa voi lääkärin kanssa asioida puhelimessa tai sähköpostilla. Turha on resursseja haaskata nokakkain istumiseen pikkuasioissa, mutta jotka vaativat esim. jatkuvaa lääkitystä reseptilääkkeellä.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 12:13"]
Mutta eReseptin takia apteekit näkevät kaikki määrätyt lääkkeet? ja lääkehistorian?
[/quote]
Viimeisen 2,5 vuoden ajalta, kyllä. Sitä vanhemmat laitetaan Reseptiarkistoon eikä ne ole apteekin selailtavissa samalla tapaa kuin aktiiviset reseptit. 10 vuoden päästä reseptit hävitetään myös keskitetyn reseptipalvelun arkistokannasta.
Minä en mitään muuta huolikkaan enää kuin eReseptin.
Ehdin jo vuosia ihmetellä miten resptit on lapsellisesti paperilla, helposti väärennettäviä ja lääkärien merkinnät niin epäselviä että virheiden mahdollisuus suuri.