Miten anoppi on oikein tuon miehen kasvattanut?
Mies ei siivoa jälkiään. Astiat jää siihen, missä on syöty. Jääkaapista otetut ruoat jää keittiön tiskeille lämpenemään.
Likaiset vaatteet jää lattialle siihen kohtaan, missä ne on satuttu riisumaan. Märkä pyyhe samoin, se heitetään sohvan päälle, unohtuu uimakassiin, tms.
Jos pullo tai maitotölkki tyhjenee, se jätetään pöydälle. Samoin kaikki paperit ja lehdet levitetään keittiön tai olkkarin pöydälle ja lattialle, siihen ne jää.
Meillä on nytkin miehen tavarakasoja kolmessa nurkassa kotona. Laatikoita ja pusseja, joissa on ties mitä paperia, vaatetta, jotain vaan roinaa.
Mies ei välitä pyyhkiä kenkiään sisään tullessaan. Ihan sama, jääkö terassinovi auki tai pyykkikoneen hana auki. Ja sitä rataa.
Ja pisteenä iin päälle saan kuulla, miten heidän äidillä aina NIIN siistiä ja kaikki tiptop ja ajallaan ruoat valmiina aina, jne.
Miten täydellinen äiti on voinut kasvattaa poikansa noin pieleen?
Kommentit (14)
otit tuon miehen, oliko järjestetty pakkoavioliitto?
Minun luonani kyläillessään mies ei kehdannut käyttäytyä noin. Hänen kotinsa oli usein sikolätti, mutta teroitti usein, miten tykkää asua siistissä kodissa.
Kyllähän nuo asiat huomaa jo seurusteluaikana
kotinsa oli usein sikolätti, mutta teroitti usein, miten tykkää asua siistissä kodissa.
Hänen äitinsä ja isoäitinsä luona on aina kovin siistiä, oikeasti.
Onko äiti todella suostunut kulkemaan poikansa perässä ja järjestelemään tämän sotkut? Pessyt aina pyykit, jne?
Ovat eronneet miehen isän kanssa. Ehkä tuo sotkuisuus olikin siihen syynä...
Jos sanon sotkuista miehelle, niin ensin ei tapahdu mitään. Mies vaan ehkä nauraa. Sitten mulla alkaa keittää ja alan jankuttaa niistä ja suutun. Ja sitten mies huokaa kyllästyneenä, että aina sä jaksat valittaa ja olet kamalan kireä.
kasvattanut miehesi kuvittelemaan että naiset huolehtivat yksin siitä että kaikki on aina tiptop ja ruoat ajallaan pöydässä.
Eipä tuota paljon ympärilleen tarvitse katsella, niin samaa asennetta löytyy vähän joka puolelta.
Yleisesti ajatellaan, että nainen on sottapytty jos kodissa ei ole siistiä. Miehestä ei ajatella samalla tavalla, saatetaan vaan sääliä kun raukka on saanut sottapytyn vaimokseen.
Kaikenmaailman sukujuhlissa oletetaan naisten huolehtivan tarjoiluista ja siivoamisesta.
Sellaista sukua en ole vielä nähnyt jossa nämä tehtävät kuuluisivat miehille (edes pieneltä osalta).
Ja jos perheessä meinataan onnistua tasa-arvoisessa kasvatuksessa, niin viimeistään pikkukakkosessa opetetaan että siivoaminen on naisten työtä. Meillä loppui pikkukakkosen katsominen sen jälkeen kun sieltä tuon kommentin kuulin >:(
Kasvatuksesta selvästi on kyse, sillä meillä anopin kaikki lapset on aivan järkyttävän siivottomia. Pukautuvat ihan siististi ja ovat puhtaita. Mutta kodit on kaikilla kuin noista telkkarin siivousohjelmista.
Meillä siis tismalleen samanlaista kuin ap:llä. Ja mua on hämmästyttänyt eniten tuo, että ovetkin jäävät lähtiessä auki - meillä talvipakkasellakin!
Koska omat poikamme eivät selvästikään voi saada isästään kunnon mallia miten normaali ihminen laittaa käyttämänsä tavarat takaisin paikoilleen, niin mietin, että miten opetan lapsilleni tavallisen järjestyksenpidon alkeet. Siksi ap:n kysymykseen olisi kiva kuulla näkemyksiä, että miten anoppi on poikansa kasvattanut, kun tulos on tuo. Haluaisin välttää samat karikot.
Muussa kasvatuksessa anoppi on kyllä onnistunut ihan hyvin. Mies ja sisaruksensa ovat leppoisia ja sopuisia luonteeltaan, vastuuntuntoisia ja huolehtivaisia, sosiaalisia. Ja miestäni olen kasvattanut näissä siivousasioissa samaa tahtia kuin omia lapsiamme.
Toinen hämmästyttävä tapa on se, kun mies purkaa jonkin tavaran myyntipakkauksesta, niin se jättää sen puretun pakkauksen puolen metrin päähän roskiksesta pöydälle. Jotenkin se roskikseen tiputtaminen on ilmeisesti ihan ylivoimainen vaiva.
Kuka osaa arvella millaisesta kasvatuksesta tämä on seurausta?
Muutitte yhteen vasta naimisiinmenon jälkeen? Kuka niin enää tekee? Tulee mieleen vakaumukselliset syyt. Siitä taas perinteinen perhe-elämä ja roolijaot perheen sisällä.
Ei se siisteys "periydy" jos sitä ei ole oppinut ylläpitämään. Joten jos sitä kotia on tosiaan pitänyt siistinä miehen äiti eikä mies itse (kuten ehkä olisit saattanut arvat miehen oman kämpän siisteystasosta), niin mies odottaa kämpän siisteytyvän itsestään (eli sinun toimestasi).
Muuta vaihtoehtoa ei taida olla kuin tilanteen hyväksyminen tai ero. Aikuista ihmistä kun et voi pakottaa muuttumaan. Otan osaa.
pitää. Jos appensa oppeja noudattais, niin ei olis mun mies.
aika normaalia käytöstä, myös minun mieheni tekee nuo samat virheet. Tiesin ennen kuin menin naimisiin, enkä kadu. Onhan tuo vähän oppinut...
En kyllä syytä anoppia, usein pojat tekee vähemmän, varsinkin jos on isosiskoja tai äiti joka siivoaa jäljet. Meilläkin oli kotona vain se yksi poika, joten uskon että isoveljeni tekee myös noita samoja virheitä ja nainen siivoa jäljet. Ja eipä mieheni aina jätä jälkiään siivoamatta, yleensä ne pyykit menee pyykkikoriin tai sinne lähelle ja siivoa ruoat pois pöydästä. Joskus jää kuppia ja tyhjää maitopurkkia tai sukat voi löytyä vaikka olkkarin sohvan alta. Nuo märät pyyhkeet ärsyttää ehkä eniten. Laittaa yleensä kuivumaan mutta kyllä saa huomauttaakkin. Ärsyttävintä on kuitenkin se, että hammastahnatuubin korkki jää auki, juustoa leikataan keskeltä ja levitettä otetaan miten sattuu, ja ne leivän murut pyyhitään siihen reunaan...
Mies ei siivoa jälkiään. Astiat jää siihen, missä on syöty. Jääkaapista otetut ruoat jää keittiön tiskeille lämpenemään.
Likaiset vaatteet jää lattialle siihen kohtaan, missä ne on satuttu riisumaan. Märkä pyyhe samoin, se heitetään sohvan päälle, unohtuu uimakassiin, tms.
Jos pullo tai maitotölkki tyhjenee, se jätetään pöydälle. Samoin kaikki paperit ja lehdet levitetään keittiön tai olkkarin pöydälle ja lattialle, siihen ne jää.
Meillä on nytkin miehen tavarakasoja kolmessa nurkassa kotona. Laatikoita ja pusseja, joissa on ties mitä paperia, vaatetta, jotain vaan roinaa.
Mies ei välitä pyyhkiä kenkiään sisään tullessaan. Ihan sama, jääkö terassinovi auki tai pyykkikoneen hana auki. Ja sitä rataa.
Ja pisteenä iin päälle saan kuulla, miten heidän äidillä aina NIIN siistiä ja kaikki tiptop ja ajallaan ruoat valmiina aina, jne.
Miten täydellinen äiti on voinut kasvattaa poikansa noin pieleen?
meidän vävy aivan samanlainen.hyvä että hän löytää itse ruokansa, tämä ei osaa ottaa itse edes eväitään kaapista.vävy kiukutteleva murkkuikäinen pikku pentu vielä mieleltäänkin...mistä näitä oikein tulee...
vapaan kasvatuksen tusina tuotteita.äh...
Olis hauska kuulla mitä vastaa.