Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt haluan rehellisen mielipiteen, haaveilenko turhaan kätilön urasta?

Vierailija
02.02.2013 |

En oo ylioppilas mutta merkonomi paperit on, hyvillä arvosanoilla. Töitä olen tehnyt tehtaalla. :) vuosikaudet. Nyt kunikää alkaa oleen lähes 40 haluaisin jotain muuta. Aina olen haaveillut hoitotyöstä mutta se lähihoitaja ei vaan jotenji kiinnosta. Sitte kun ite olin synnyttänyt pari lasta tuli ahaa elämys, kätilön urasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama haave itellä, mutta siihen se taitaa jäädäkkin.. asun pääkaupunkiseudulla, ja miehen työn vuoksi opiskelupaikan tulisi olla metropoliassa (seuraava lähin tampere), jonne pisteet ei riitä edes pääsykokeeseen.. tällä hetkellä opiskelen metropoliassa toista alaa, josta kuulemma mahdoton jatkaa kätilölinjalle aikuisopiskelunkaan kautta. ottavat kuulemma vain sairaanhoitajia.

ja 2014 uusi laki opiskelupaikkojen jakamisesta vain henkilöille, joilla ei koulupaikkaa aiheuttaa sen, että ei enää ensi vuonna kannata hakea kätilölinjalle. ainakaan niin kauan kun olen kirjoilla toisella linjalla. huoh.

toivottavasti sun tie olisi helpompi :) missä päin asut?

Vierailija
2/7 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyön tekijöillä riittää hommia ja paljon on kaltaisiasi uran vaihtajia opiskelijoiden joukossa. Aikuisopiskelijat pärjäävät usein elämänkokemuksensa vuoksi paremmin harjoitteluissa ja ovat motivoituneita ja ahkeria opiskelijoita. Tervetuloa alalle!

t. sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et haaveile turhaan. Koska haet niillä merkonomin papereilla sinulla on itse asiassa parempi mahdollisuus päästä (pisteillä) pääsykokeeseen kuin niillä joilla on huonot lukion paperit.

Minäkin hain terveydehoitajakoulutukseen nelikymppisenä merkonomin papereilla (80-luvulta siis ne paperit).

Opiskelin ihan nuorisolinjalla (ja pakkokin, kun ei ole pohjakoulutusta hoitoalalta) neljä vuotta, kätilöillä on pitkien harjiottelujen vuoksi vielä puoli vuotta pidempi koulutus. Taloudellisesti se on tiukkaa, jos ei halua jokaista vapaahetkeään viettää töissä - niinkuin minä en halunnut, ala-asteikäisen lapsen yksinhuoltajana. Mutta pärjättiin. Töitä kyllä saa loma-ajoiksi ja viikonlopuiksi hoitoalalla jos haluaa keikkailla. Jonkin verran kannattaakin.

Veikkaan, että jos et ole opiskellut pitkään aikaan mitään etkä ole intohimoinen lukunainen, niin pääsykokeet voivat olla vaikea paikka, joudut todella pänttäämään. Itse opiskeluissa sitten on helpompaa, elämänkokemus auttaa keskittymään olennaiseen eikä ole pakko saada hyviä arvosanoja kunhan pääsee kursseista läpi - todistusta ei hoitoalalla kysele kukaan, jos olet saanut hyvää palautetta harjoitteluista ja töistä.

Tuttavapiirissä on muutamakin hoitoalalle (kätilö / terveydenhoitaja / sairaanhoitaja) myöhäisillä kolmen kympin lukemilla tai neljän kympin vaiheilla kouluttautunut. Mikset sinäkin.

Vierailija
4/7 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että ryhdy toimeen HETI!! Hae heti! Voit joutua hakemaan useamman kerran, mitään et menetä ryhtymällä toimeen heti. Jos saatkin opiskelupaikan sitä ei ole pakko ostaa vastaan saman tien, ehdit vielä tuumailla ja järjestää elämää.

Vierailija
5/7 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ala on sellainen, että sinne kaivattaisiin juuri niitä, jotka oikeasti haluavat sitä työtä tehdä. Itsellä on tuttapiirissä pari alanvaihtajaa, jotka osin oman äitiyskokemuksen ja imetystukiharrastuksen kautta hinkuivat kätilöiksi. Molemmat valmistuivat vähän päälle nelikymppisinä ja ovat olleet erittäin haluttua työvoimaa.

Vierailija
6/7 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kuitnkin ne merkonomin paprut joilla pääsee lukemaan sairaanhoitajaksi/ kätilöksi suoraan ;)

Ja mikä ettei, kuten joku jo kirjoittikin, hiukan aikuisemmilla opiskelijoilla on yleensä asenne kohdallaan, ja elämänkokemuksesta on oikeasti hyötyä hoitoalalla!

terv. sh myös :)

Vierailija
7/7 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorita jo opintopisteitä avoimen amk:n puolella :) Saat niitä luettua pois sitten aikanaan oikeissa opinnoissa ja varmasti on hyötyä kouluun hakemisessa ja pääsykokeissakin tästä. Jos siis mitenkään mahdollista vain on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi