Lue keskustelun säännöt.
Kipua alavatsassa ja -selässä, rv 16
07.12.2005 |
Mulla on tänään rv 16+6, rakenneultraan aikaa vielä kolme viikkoa. Parina päivänä on ollut kummallista kipua alavatsalla, välillä ylempänä ja välillä heti häpyluun yläpuolella. Myös alaselkään sattuu välillä. Kipu ei ole kovaa, jonkinlaisia vihlaisuja tai ikäviä tuntemuksia. Tulee istuessa, maatessa ja liikkeellä ihan yhtä lailla. Välillä vatsaa tuntuu kiristävän, mutta ilmeisesti eivät kuitenkaan voi olla supistuksia, kun vatsa ei kovetu? Ovatko normaaleja kohdun kasvukipuja vai onko syytä huolestua? Pitäisikö soitella neuvolaan (tietysti vasta huomenna!) ? Auttakaa te viisaammat ja vähemmän hysteerisemmät.
Minttuli79 16+6
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
itse muistan juuri samoilla viikoilla ainakin 20 viikkoon asti kärsineeni vihlonnasta ja repäisyn tyyppisestä kipuilusta alavatsalla eri kohdissa. Selkäsärky on myös tuttua hommaa, edelleenkin. Kun aloin tuntemaan vauvan liikkeet, rauhoituin ja ajattelin sen olevan vain kasvukipua liitoksissa.
Kipua on kuitenkin vaikea määritellä, jokainen meistä tuntee sen niin eri tavalla. Muistan kuitenkin itse " panikoineeni" aiemmin vihlaisuista. Minä lepäsin kuitenkin seuraten tilannetta. Opin tuntemaan myös omia rajoja esim. jos olin seisaallani kolmisen tuntia putkeen, tiesin olleeni, sillä kivut selässä ja vatsassa oli tuntuvat. Kaikki on kuitenkin mennyt hyvin tähän asti ja typy polskii iloisesti.
Mikäli sinusta tuntuu, ota yhteyttä neuvolaan. Rauhoittaa se mieltä kuitenkin ja mikäli kipuiluusi liittyy jotakin muuta, he osaavat varmasti neuvoa sinua eteenpäin. Ei sitä voi koskaan olla liian varovainen. Muista lepäillä!