Pystyisittekö pesemään hiukset vain kerran viikossa
Tuli mieleen kun luin sinänsä hauskan Janet Street-Porterin kirjan "Tee mitä haluat!" jossa haistatettiin pitkät monelle naisia ahdistavalle asialle kuten tarve olla laiha,rypytön jne.
No kuitenkin, kirjoittaja suositteli kokeilemaan omaa keinoaan hiustenhoitoon: hän pesee hiukset vain kerran viikossa ja silloinkin mahdollisimman kevyesti, vähän vaan shampoota eikä lainkaan hoitoainetta. Kuvan mukaan kirjoittajalla näyttäisi olevan puolipitkä suora tukka. Ajattelin kokeilla tuota itse, yleensä olen pessyt lyhyen tukkani joka toinen päivä.
Peseekö kukaan noin harvoin hiuksia, tai onko kokeillut ja ei onnistunut?
Kommentit (32)
Mä en voi lähteä ihmisten ilmoille, jos en ole pessy samana aamuna hiuksia. Ja tähän on aivan turha tulla kenenkään mitään sanomaan, sillä hiustyypit on erilaisia ja toisille riittää varsin mainiosti pesu kerran viikossa. Itselle ei riitä. Tukka menee päätä myöten ja näyttää rasvaiselta, jos en sitä pese. Piste.
jos ei omin jaloin suihkuun pääse.
kivaa.
Nykyisin pesen joka toinen päivä, ennen pesin joka aamu. Tukka ei välttämättä ole rasvainen, mutta taipuisa hiuslaatu tekee sen, että on aamulla aina niin pystyssä joka suuntaan et joskus ihan naurattaa. Pesemättöminä aamuna on vähän tuhnuinen olo, mutta tähän varmaan tottuu. Ja olen yrittänyt kostuttamalla tasoitella pahimpia "sarvia".
Kadehdin niitä, joille riittää yksi hiustenpesu viikossa.
Minkään ruumiinosan likaisuus ei ole minusta tavoiteltavaa. Peseydyn kokonaan vähintään kerran päivässä ja toivon että kanssaihmiseni tekevät samoin. Miksi yksi ruumiinosa pitäisi jättää pesemättä?
mutta koska lyhyt hiusmallini vaatii geeliä ja lakkaa päähän niin ei taida olla kovin hyväksi hauduttaa niitä aineita viikkoa päässä pesemättä välillä.
Nyt pesen neljän päivän välein, ja käytän pelkkää hoitoainetta, en shampoota ollenkaan. Hyvin voisin pitkittää pesuväliä, jos vain jaksaisin pitää hiuksia kiinni.
Minkään ruumiinosan likaisuus ei ole minusta tavoiteltavaa. Peseydyn kokonaan vähintään kerran päivässä ja toivon että kanssaihmiseni tekevät samoin. Miksi yksi ruumiinosa pitäisi jättää pesemättä?
hiuksista tulee paljon jämäkämmät ja paksumman oloiset kun niistä ei pese koko ajan liuottimilla ja saippuoilla luonnollista rasvaa pois. Hän oli itse voinut kokonaan jättää muotoilutuotteiden käytön pois kun lopetti tiheät shampoopesut.
Itseäni asia kiinnostaa juuri tuosta syystä, että kun on ohut hentoinen päätä myöten valuva lirutukka, niin olisi se aika hienoa jos siitä saisi vähän jämäkämmän. Minulla ei ole erityisen rasvoittuva iho tai päänahka joten ehkä on mahdollisuus että kokeilu mulla onnistuukin. Kesällä voi tosin tehdä tiukkaa viimeistään kun hikoilee päänahkakin.
t. ap
Minulla on luonnonkihara tukka, ja se ei jotenkin rasvoitu juurikaan kun on irti päänahasta kiharuuden takia. Ihan hyvältä minusta näyttää vielä viikon päästä pesusta. En halua pestä usein siksikään että tämän hiuspehkon kuivuminen kestää ihan loputtoman kauan, täytyy varata tuntikausia siihen pesun jälkeen jos ei halua nukkumaan pää märkänä.
Kesällä joudun pesemään 3 päivän välein kun rasvoittuu päänahka.
hiuksista tulee paljon jämäkämmät ja paksumman oloiset kun niistä ei pese koko ajan liuottimilla ja saippuoilla luonnollista rasvaa pois. Hän oli itse voinut kokonaan jättää muotoilutuotteiden käytön pois kun lopetti tiheät shampoopesut. Itseäni asia kiinnostaa juuri tuosta syystä, että kun on ohut hentoinen päätä myöten valuva lirutukka, niin olisi se aika hienoa jos siitä saisi vähän jämäkämmän. Minulla ei ole erityisen rasvoittuva iho tai päänahka joten ehkä on mahdollisuus että kokeilu mulla onnistuukin. Kesällä voi tosin tehdä tiukkaa viimeistään kun hikoilee päänahkakin. t. ap
Henkilökohtaisesti otan mieluumin hieman hennomman, mutta puhtaan tukan, kuin haisevan ja likaisen jämäkämmän.
Likaiset hiukset tekevät koko olemuksesta suttuisen, vaikka muuten olisi puhdas ja pukeutunut kuinka hienosti.
Henkilökohtaisesti otan mieluumin hieman hennomman, mutta puhtaan tukan, kuin haisevan ja likaisen jämäkämmän.
Likaiset hiukset tekevät koko olemuksesta suttuisen, vaikka muuten olisi puhdas ja pukeutunut kuinka hienosti.
Joten jos näyttää että niin käy harvemmalla pesuvälillä, lopetan kokeilun ja tihennän pesua.
En kyllä tiedä miksi se tukka haisemaan alkaisi? Tietysti jos se tulee ihan mielettömän rasvaiseksi niin sitten varmaan mutta itselläni en usko kun on talvella päinvastoin kuiva päänahka. Sitä en vielä tiedä tuleeko tuossa ajassa jo rasvaisen näköiseksi, saa nähdä. Jos tulee, sitten ei sovi mulle noin harva pesuväli.
Muuten pelkkä vesipesu päivittäin tai lähes päivittäin.
lauantaisaunassa. Niin meidän lapset tekee vieläkin.
rasvoittuvat hiukset. Iän myötä vähentynyt, nykyisin onnistuu jo että pesen vaan joka 3 päivä, nuorne apiti pestä n. 1,5 vrk välein.
Itseasiassa tuo rasvottuminen tasaantuu jos ei pes ollenkaan. Vaikka olisit vuoden pesemättä ei ne olisi merkittävästi likaiset
ja pitänyt hiukset huivin alla ja ilman muotoilutuotteita. Ja olo on kuin metsäläisellä! Päänahka haisee, yäk. Ei mitenkään tavoittelemisen arvoista kun meillä ei kuitenkaan tarvitse vettä säännöstellä.
mutta muuten pelkkä vesi. Ensin kuuma, sitten kylmä. Ja tukkani on puhdas.
ja pitänyt hiukset huivin alla ja ilman muotoilutuotteita. Ja olo on kuin metsäläisellä! Päänahka haisee, yäk. Ei mitenkään tavoittelemisen arvoista kun meillä ei kuitenkaan tarvitse vettä säännöstellä.
siellähän se päänahkarasva mukavasti hautuu ja huivi painaa vielä hiukset siihen kiinni.
Kuulemma sekin että pesemätön ihminen alkaa löyhkätä johtuu lähinnä vaatteiden käytöstä. Näin väitti Suomen Luonto -lehdessä viimeksi asiantuntija kun siellä oli joku asiaa kysynyt. Vaatteita käyttämättömät alkuperäiskansojen edustajat ei kuulemma haise epämiellyttävältä. Pään kanssa voi olla ihan sama että pipot, huivit tms lisää hajutaipumusta.
että pesen hiukset vain harvoin ja olen odottanut sitä, että hiukset alkavat rasvoittua vähemmän.
Mitään, pientäkään, muutosta rasvoittumisnopeudessa ei ole tapahtunut. Jos pesen hiukset illalla, seuraavana iltana niistä voisi puristaa ja aimo annoksen rasvaa vaikka leivän päälle ;)). Mieheni hämmästelee sitä, miten nopeasti hiukseni rasvoittuvat. Kaikkia shampoita on kokeiltu. Ei auta.
Edes Diane Nova ei tuonut apua asiaan.
siellähän se päänahkarasva mukavasti hautuu ja huivi painaa vielä hiukset siihen kiinni.
Kuulemma sekin että pesemätön ihminen alkaa löyhkätä johtuu lähinnä vaatteiden käytöstä. Näin väitti Suomen Luonto -lehdessä viimeksi asiantuntija kun siellä oli joku asiaa kysynyt. Vaatteita käyttämättömät alkuperäiskansojen edustajat ei kuulemma haise epämiellyttävältä. Pään kanssa voi olla ihan sama että pipot, huivit tms lisää hajutaipumusta.
vaikka niillä ei ole vaatteita
mulla on kummallinen päänahka, välillä riittää ihan hyvin, välillä rasvoittuu jo seuraavana päivänä. Ei haittaa, töissä pidän pipoa päässä.