kokeneet matkailijat hoi - kannattaako äkkilähtöjä seurata?
Reissu kaverin kanssa haaveena loppukeväästä. Jo nyt on myynnissä aika edullisia matkoja. Kannattaisiko varata sellainen vai jättää varaus viime tippaan? Säästääkö siinä oikeasti? En harkitse ns. äkkilähtöjä vaan majoituksen pitää olla määritelty, mutta muuten kohteella, hotellin tasolla tms. ei olen niin väliä, kunhan pääsemme johonkin lämpimään.
Mitä sanotte, kokeneemmat matkailijat, kuinka paljon hinnat halpenevat?
Kommentit (8)
Tuohon ei kokemus auta koska siihen vaikuttaa niin moni asia. Erityisesti se millainen kevät Suomessa on; jos on lämmin ja aurinkoinen kevät, matkoja myydään vähemmän ja niitä myydään halvemmalla. Jos taas on kylmä ja sateinen kevät, matkoja myydään normihinnoilla eikä hinnat halpene kovin paljoa kun äkkilähtötarjonta pienenee. Kuitenkin äkkilähtöjä on aina, joten tämänhetkistä hintaa enempää tuskin tarvitsee maksaa. Äkkilähtö sekin on missä majoitus on määritelty, joten ihan äkkilähtöjä nimenomaan sinä olet nyt ostamassa.
Parhaat matkat tietenkin menee.
Tosin juuri tuolla mentaliteetilla, että ei kohteella niin väliä, olen tyttökaverin kanssa reissannut monena vuonna aika edullisesti. Ollaan päätetty lähtöpäivä muutaman päivän haarukalla valmiiksi ja otettu viime hetken tarjous tai äkkilähtö. Noin vähän alta neljänsadan per nuppi ollaan maksettu reissuista.
äkkilähtö, kun on menty etelään. Ollaan säästetty tosi paljon ja aina on ollut määritelty majoitus ja vähintään kolmen tähden hotellissa. Joskus ostettu kuukausi ennen ja joskus viikko ennen. Kohteina on ollut Kypros, Bulgaria x 2 ,Kreeta x 2 ja Kanarian Saaret.
äkkilähtö, kun on menty etelään. Ollaan säästetty tosi paljon ja aina on ollut määritelty majoitus ja vähintään kolmen tähden hotellissa. Joskus ostettu kuukausi ennen ja joskus viikko ennen. Kohteina on ollut Kypros, Bulgaria x 2 ,Kreeta x 2 ja Kanarian Saaret.
Olisi kiinnostavaa saada tietää ihan konkreettisia summia, kuinka paljon voi säästää? Puhutaanko parista kympistä vai useammasta satasesta?
Tosin kevään matkat mitä nyt olen katosnut niin hinnat nousussa useammassa. Itse varasimme aikaa sitten matkan meille kevääksi. Nyt tuo samainen matka maksaa 400e enemmän.
äkkilähdöt on noin 75 tai 100 euroa halvempia eli ei minusta kovin paljon.
toinen varattiin 2 vkoa ennen ja toinen 1,5 kk ja tasan sama hinta.Molemmissa määritelty majoitus.
Luulen, että säästöihin pääsee jos pääsee "todellisilla äkkilähdöillä" eli pari päivää ennen lähtöä varaa.Nykyään on kyllä niin hyviä tarjouksia, että kannattaa seurata myös niitä.
Toki kannattaa seurata myös muita tarjouksia. Itse en ole vielä koskaan ottanut äkkilähdöllä matkaa, mutta usein esimerkiksi lomavalvojaisista. Ja tulee myös varattua matkoja ajoissa ja sitten seuraan ja isken kiinni hitatakuuseen.