Vietkö mukanasi kaiken, kun muutat
Olen ihmeissäni. Tykkään lukea Kirpparikeijun blogia, mutta en ymmärrä hänen tyyliään irrottaa kaikki irtaimisto mukaan.
Esim hän sai ilmaiseksi yhteistyönä jääkaappiin tarran ja hän irrotti sen pois, jottei kukaan muu päässyt siitä hyötymään. Lisäksi joku lukija kommentoi hyvä hyvä, niin olisi itsekin tehnyt.
Nyt irrotti itse hankkimansa vetimet ja laittoi tilalle alkuperäiset, todella rumat vetimet.
Kirppareilla on aina myynnissä näitä vetimiä ja aika harvassa on ostajat. Miksei olisi esim voinut jättää uusia ja myydä ne vihreät ?
Kun keväällä olin ystäväni muuttoa auttamassa hän suorastaan repi vessapaperitelineen irti seinästä niin että seinään jäi iso tarraläntti. Kysyin miksi ei jättänyt, sanoi hän oli itse sen ostanut ja mielummin heitti ostamansa roskiin, koska teline meni siinä vedettäessä rikki, kun olisi jättänyt sen seuraavalle asukkaalle.
Mä oikeesti ihmettelen tälläistä jos tekijälle ei ole siitä mitään hyötyä, miksi ei sitä pientä kivaa juttua voida antaa seuraavalle asukkaalle ?
Onko täällä muita jotka mielummin repii ja heittää roskiin ?
Kommentit (15)
kuulostaa ihan poltetun maan taktiikalta..
nimittäin silloinhan usein velvoitetaan palauttamaan asunto samassa kunnossa, ts. maalaamaan seinät takaisin saman väriseksi. Itse olen myös hankkinut vuokra-asuntoon joskus uusia ovenkahvoja ja ottanut ne mukaan lähtiessä ja laittanut vanhat takaisin paikoilleen. Olen jo maksanut vuokranantajalle asumisestani ihan tarpeeksi ilman että ostelen hänelle uusia ovenkahvoja :)
Itse en esim. tykkäisi mistään liitutaulutarrasta jääkaapinovessa joten sen jättäminen paikoilleen ei ilahduttaisi. Jos jotain on jätetty, niin on kysytty seuraavilta haluavatko että jätämme esim. seinään ruuvatun peilin jota emme enää itse halunneet vai irrotammeko pois (kelpasi heille). Jos ei ole tietoa, emme jätä, koska ei voi tietää haluaako seuraava niitä juttja ollenkaan vai ovatko heistä vain ärsyttäviä! No, sälekaihtimia ei ole koskaan otettu mukaan, ja jos asunnossa on meidän muuttaessa ollut sokeripalat ja verhonipsut niin myös ne on jätetty, muutoin otettu mukaan.
Se mitä AINA on jätetty on rulla vessapaperia, pari roskapussia (tyhjiä!) ja myös jos on joku tiskiaine tms. lopussa niin se - ihan siltä varalta että uudet asukkaat tarvitsevat niitä muuton yhteydessä.
Olen ihmeissäni. Tykkään lukea Kirpparikeijun blogia, mutta en ymmärrä hänen tyyliään irrottaa kaikki irtaimisto mukaan.
Esim hän sai ilmaiseksi yhteistyönä jääkaappiin tarran ja hän irrotti sen pois, jottei kukaan muu päässyt siitä hyötymään. Lisäksi joku lukija kommentoi hyvä hyvä, niin olisi itsekin tehnyt.
Nyt irrotti itse hankkimansa vetimet ja laittoi tilalle alkuperäiset, todella rumat vetimet.
Kirppareilla on aina myynnissä näitä vetimiä ja aika harvassa on ostajat. Miksei olisi esim voinut jättää uusia ja myydä ne vihreät ?
Kun keväällä olin ystäväni muuttoa auttamassa hän suorastaan repi vessapaperitelineen irti seinästä niin että seinään jäi iso tarraläntti. Kysyin miksi ei jättänyt, sanoi hän oli itse sen ostanut ja mielummin heitti ostamansa roskiin, koska teline meni siinä vedettäessä rikki, kun olisi jättänyt sen seuraavalle asukkaalle.
Mä oikeesti ihmettelen tälläistä jos tekijälle ei ole siitä mitään hyötyä, miksi ei sitä pientä kivaa juttua voida antaa seuraavalle asukkaalle ?
Onko täällä muita jotka mielummin repii ja heittää roskiin ?
silloin en kyllä tosiaan ihmettele että vie mukanaan esim. ne vetimet ja myy parvekelaatat.
on oltava sellaiset, kun ne on näytössä olleet. Ei voi siis tehdä niin, että näytön jälkeen ennen muuttoa vaihtaa kaappien vetimet ja hellan ja kaappien ovet. Ne ovat kiinteitä kalusteita ja kuuluvat kauppaan.
Jos näitä aikoo muuttaa, niin asia on saatettava ostajan tietoon ja kirjattava esim. kauppakirjaan, että vetimet eivät kuulu kauppaan.
sellaiseksi kuin se oli vuokraushetkellä eli vanhat vetimet paikalleen, peili pois seinästä (ja seinän maalaaminen, jos siihen jää muuta kuin ruuvinjälki) jne.
Olen riittävän monta kertaa joutunut taistelemaan siitä, että vuokralainen haluaa minulta maksun tekemistään muutoksista, joihin olen antanut luvan, mutta en ole suostunut maksamaan. Enää ei tule ongelmia: tarrat pois seinistä ja seinien maalaus!
Että aunto luovutetaan siinä kunnossa, kun se oli. Esim seinät pitää maalata samanvärisikis, kun alkuaa oli, jos maalaisimme. Mutta en mä vaihtamiani vetimiä ole vienyt tai uutta vessanpytynkantta. teetin myös edeliseen asuntoon omaan laskuun lisää sähkövetoja ja uusin pistokkeita, omistajan luvalla (vanhat oli jostain vuodelta 1929).Siis joku aikaisempi oli asukas oli vetänyt vaarallisia lisäliittymiä, ja sähköasentaja veljeni korjasi ne oikeanlaisiksi, turvalliseksi. ja ne tietty jäi.
kukkaistutukset revitään mukaan omakotitalon myytyään. Tosi hupaisaa minusta, mutta tällä palstalla oli kuulemma normaalia, av-mammoilla kun kaikki istutukset olivat niiiin harvinaisia ja tärkeitä ;)
kukkaistutukset revitään mukaan omakotitalon myytyään. Tosi hupaisaa minusta, mutta tällä palstalla oli kuulemma normaalia, av-mammoilla kun kaikki istutukset olivat niiiin harvinaisia ja tärkeitä ;)
Olen ostanut niitä vuosien saatossa ympäri Suomen, tilannut ulkomailta nettikaupoista jne ja nyt kun ne on isoja, niin en todellakaan jättäisi niitä jollekin sellaiselle, joka ei tajua niiden arvoa.
Kaupasta saa uusi (niitä pieniä), ostakoon jokainen omansa. Ei huonekasvejakaan jätetä.
t.viherpeukku
Olen ostanut niitä vuosien saatossa ympäri Suomen, tilannut ulkomailta nettikaupoista jne ja nyt kun ne on isoja, niin en todellakaan jättäisi niitä jollekin sellaiselle, joka ei tajua niiden arvoa. Kaupasta saa uusi (niitä pieniä), ostakoon jokainen omansa. Ei huonekasvejakaan jätetä. t.viherpeukku
Huonekasvit eivät ole maassa kiinni, tietääkseni. No, jokainen tyylillään. Meillä ei ole rahasta kiinni, joten mielelläni jätän kukat rauhaan.
ja usein saatan jättää jotain muutakin sellaista, mitä en itse tarvitse. Olen jättänyt mm. parven, itse hankkimani irrallisen suihkuammeen, kattolamppuaja, peilin, parvekkeelle laatat, suuren aurinkovarjon jne. Mitään roinaa en kuitenkaan jätä, sellaista mikä seuraavan asukkaan pitäisi viedä suoraan kaatopaikalle, vaikka voihan olla, etteivät he ole jättämiäni tavaroita halunneet pitää. Mutta esim. kattolamput on ihan käteviä ainakin siinä vaiheessa, kun asuntoa maalataan/remontoidaan, ja kun en uudessa kämpässä ko. lamppuja tarvinnut, jätin ne paikalleen.
Olen ostanut niitä vuosien saatossa ympäri Suomen, tilannut ulkomailta nettikaupoista jne ja nyt kun ne on isoja, niin en todellakaan jättäisi niitä jollekin sellaiselle, joka ei tajua niiden arvoa. Kaupasta saa uusi (niitä pieniä), ostakoon jokainen omansa. Ei huonekasvejakaan jätetä. t.viherpeukku
Itse olisin todennäköisesti raivostunut jos asuntoon olisi kysymättä jätetty parvi (ellei se ole kiinteäksi rakennettu)!
ja usein saatan jättää jotain muutakin sellaista, mitä en itse tarvitse. Olen jättänyt mm. parven, itse hankkimani irrallisen suihkuammeen, kattolamppuaja, peilin, parvekkeelle laatat, suuren aurinkovarjon jne. Mitään roinaa en kuitenkaan jätä, sellaista mikä seuraavan asukkaan pitäisi viedä suoraan kaatopaikalle, vaikka voihan olla, etteivät he ole jättämiäni tavaroita halunneet pitää. Mutta esim. kattolamput on ihan käteviä ainakin siinä vaiheessa, kun asuntoa maalataan/remontoidaan, ja kun en uudessa kämpässä ko. lamppuja tarvinnut, jätin ne paikalleen.
Sä olet ainoa, joka tajuaa kukista jotain? joo ;)
Kukaan ei osta taloa sen perusteella, että siellä kasvaa vaikka harvinaisia pioneja pihalla, tai jätä ostamatta sen takia, että myyjä haluaa vielä pioninsa mukanaan.
Sä olet ainoa, joka tajuaa kukista jotain? joo ;)
Kukaan ei osta taloa sen perusteella, että siellä kasvaa vaikka harvinaisia pioneja pihalla, tai jätä ostamatta sen takia, että myyjä haluaa vielä pioninsa mukanaan.
istutukset viedään mukana. ala nyt ensimmäisenä katselemaan pihalle tärveltyä pihamaata.
Muutin samassa talossa ylempään kerrokseen ja siellä oli ne vanhat kahvat. Jääkaappiin ei saa jättää mitään tarroja. Otin toki myös peilikapin ja ostamani vessan renkaan ja laitoin vanhat alkuperäiset paikoilleen. Vessapaperitelinettä en sentään repisi irti.