Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OULUN KAUUNGIN KOULUTERVEYDENHUOLTOA

Vierailija
31.01.2013 |

Saimme kotiimme pinon lappuja, jotka pitää täyttää. Lisäksi opettajalle on oma lappu jossa tiedustellaan mm. tuleeko lapsi nälkäisenä kouluun. Omassa lapussamme pitää vastata mm. tupakoidaanko, millaisia vapaa-ajankäyttötapoja meillä on ja onko suvussamme mielenterveysongelmia tai päihderiippuvuutta. Olemme tavallinen, lapsista huolehtiva perhe joilla ei ole ongelmia, mutta tällainen intiimialuieille tuleva kysely vaikuttaa kiusalliselta ja epämukavalta.

Emme halua levitellä perheemme asioita ja ajankäyttötapoja. Myöskään alkoholinkäyttö tmv. ei kuulu viranomaisille jos lapsista huolehditaan eikä näiden läsnäollessa humalluta. Olen sitä mieltä, että ongelmalapsi "jää kiinni" koulussa, tuttavilleen ja naapureilleen ilman tällaista laajamittaista kyyläyskoneistoakin (kuten vaikka tapaus Eerika). Kysymys kuuluu, onko tähän pakko suostua? Onko lappuja pakko täyttää ja jos niin ei tee, joutuuko kyyläyskoneistoon? Entä, jos päätämmekin hoidattaa terveystarkastukset tästä lähtien yksityisellä? Miten tähän suhtaudutaan? Onko kukaan lähtenyt "kapinoimaan" kaikkinäkevää silmää vastaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli muistaakseni viidennellä luokalla, ennen terkkarin tarkastusta tuli papereita, joita tuli täyttää. Yhdessä kysymyksessä tiedusteltiin kotiintuloaikoja. No, jätimme vastaamatta siihen, sillä ei kotiintuloajoille ollut tarvista vielä.

Th oli pysähtynyt tuohon kohtaan ja kauhistellut pojalle "Sinullako ei ole kotiintuloaikaa ollenkaan!! Saat kaupungilla olla mihin aikaan vain??". Poika oli ollut hämillään ja itkien kertoi tätä minulle kotona. Soitin tuolle terkkarille ja hieman annoin noottia...kyseessä oli vähän oli parikymppinen vastavalmistunut th..

Vierailija
2/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sama juttu. Käymme yksityisellä eikä lapset takuulla mene kouluterkan puoskaroitaviksi. Täällä ainakin ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä vitosluokan tarkastus? Kempeleessä sama kysely, kiltisti täytettiin :)

Vierailija
4/8 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän terveydenhoitoalalla yleensäkin kysellään kaikkea kiusallista, tietenkin vähän sen mukaan mitä vaivaa valittaa. Ei niitä tavalliseen elämään liittyvät alkoholinkäytöt ja sipsien syönti telkkarin ääressä mahda pahemmin kiinnostaa.

Muistaakseni lapussa luki että sen täyttäminen on vapaaehtoista, ja hyvin lyhyesti vastailin, ihan laiskuuttani. Mukava terkkari meillä on ja lääkärikin sattui oikein hyvä, osasi jututtaa meidän 5. luokkalaista poikaa, joka on pienestä asti inhonnut lääkäreitä (korvatulehdusten takia) eikä aina suostu niille puhumaan.

En ymmärrä miksi huolenpitoa vastaan pitäisi periaatteen vuoksi alkaa kapinoimaan, tarkoitus tuossa on varmasti hyvä vaikkei toteutustapa olekaan täydellinen... paitsi jo on jotain salattavaa?

Vierailija
5/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaiset kaavakkeet täytettävinä?

Vierailija
6/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta neuvolasta tuli viime syksynä vaikka mitä samantyyppistä kyselyä. En vaan palauttanut niitä eikä siitä mitään seurannut.

Vierailija
7/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, miten näyttäisitte mahdollisimman neutraalilta perheeltä, joka ei jää vastauksia lukiessa mieleen.

Vierailija
8/8 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen nähnyt kolikon molemmat puolet eli olen th, joka on työkyvytön mt-ongelmien vuoksi.

Itse en koko totuutta kertoisi kenellekään varsinkaan mt-ongelmista. Näin sanoi mulle psykiatriki joka käski pitämään sekoamisen omana salaisuutena.

Perheen ajankäyttötavat.. tiedän, että osa terkkareista on itse täysin nuhteettomia todellisesta maailmasta täysin vieraantuneita yksilöitä, sitten on näitä käytännönläheisiä tupakoivia ja piippua polttavia taviksia, jotka eivät pienistä välitä.

Riippuu ihan kouluterveydenhoitajasta ja opettajasta millaisen painoarvon he antavat rehelliselle palautteelle.

Mutta kuten alussa totesin niin, kaunistellen täyttelet lapun ja hyvältä näyttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi