Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Toivo tosiaankin näin yleinen nimi?

07.12.2005 |

Heips = )

Kävin vrk:n sivuilla taas nimihakuja tekemässä ja yllätyin siitä, että Toivo-nimen kantajia on melkein 50 000. Minä kun ajattelin, että olisi melko vähän käytetty nimi, mutta viime vuosinakin sitä on annettu aika paljon. En silti tunne tai tiedä ketään muuta Toivoa kuin isotätini miehen. Annetaankohan tätä nimeä paljon toisena nimenä?

No anyway, mitä mielipiteitä Toivo teissä herättää? Olisiko hyvä nimi pienelle pojanvesselille? (eihän sitä koskaan tiedä, jos meille vaikka poika tulisi ; ))

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kovin suhteellista ;)

Katsoitko vrk:ssa käydessäsi myös minä vuosina Toivoja on nimetty? (Yli puolet tuosta 50 000:sta ennen suurten ikäluokkien syntymää)

Vanhat nimethän, mummujen ja vaarien ja sitä vanhemmat, tekevät nyt uutta tuloaan. Sen näkee nimipalstoilla ja kastetuissa.

Toivo on kaunis merkitysnimi ja sopii muiden mukaan vallan mainiosti. Merkitysnimet ovat mukavia.

Hyvin se sopii niin pojanvesselille kuin aikamiehellekin. :)

Vierailija
2/8 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vanhat nimet tekevät tuloaan. mutta ei minun mielestäni Toivo niin top nimi vielä kuitenkaan ole. paljon suosittuja, kivoja nimiä on. eihän se haittaa vaikka joskus törmääkin toiseen saman nimiseen lapseen. ;=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitoimme pikkupoikamme (4 kk) etunimeksi Toivon (vaariemme nimistä). Palaute on ollut pääasiassa positiivista. Onhan tietysti aina myös niitä, joiden korviin " vanhojen ihmisten" nimet vähän särähtää. Mutta eipä siinä varmasti kauaa mene kun tällaisistakin nimistä ensimmäisenä tulee mieleen pikkunaskalit. Toivohan näppärästi taipuu myös lempinimeksi esim. Topi, joten saahan siitä myös tällaisen nuorekkaammankin version :) Rohkeasti vain vanhoja nimiä käyttöön. Mm. hesarin artikkelin (ja myös vauva-lehden uusi nro) mukaan vanhat nimet kuten Onni, Toivo, Armas yms. ovat kovaa kyytiä nousussa.

Vierailija
4/8 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiaan myös mukavan vanha nimi.

Suosittelen! Minun poikieni nimissä esiintyvät molemmat, Onni ja Toivo :)

Vierailija
5/8 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti Toivo minua miellyttää = ) Onni, Armas ja Toukokin ovat mielestäni ihania, mutta Onni ja Touko ovat jo menneet lähisukulaisten lapsille. Muitakin ihania nimiä mielessäni olisi, kuten esim. Konsta. Harmi vaan, kun en yksin näitä nimiä saa päättää ja mies on NIIN ranttu. Ja kun perheessä vielä asuu kahden kulttuurin väkeä, niin siinäpä onkin säätämistä, huhhuh.

Vierailija
6/8 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä nämä vanhat nimet ovat " äijämäisiä" , mutta minusta ne ovat ihania!

Vierailija
7/8 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarini oli Toivo Johannes ja se on mielestäni hieno yhdistelmä. Pojalleni annoin nimen Topi (tuosta Toivosta juuri)...

Vierailija
8/8 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikamme sai nimekseen topi. ja tykätään kovasti lyhyestä ja ytimekkäästä nimestä ;) eikä ole viiieeellläää kovin yleinen nimi.... :|

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä