Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautua anoppiin, kun...

Vierailija
31.01.2013 |

... Periaatteessa mitään riitaa ei ole koskaan ollut, olen yrittänyt olla asiallinen ja ystävällinen ja yrittänyt ymmärtää että olemme erilaisia ihmisiä. Mutta nyt alkaa kuuden vuoden jälkeen mennä hermo.

Nimittäin anoppi kommentoi kaikkea sellaiseen vähättelevään tyyliin, vitsiksi naamioituna. "Eihän äidit väsy ;) Voi voi ja hehheh kun näit paljon vaivaa eikä lapset tykkää sinun ruuasta" En osaa antaa kunnon esimerkkiä kun teidän pitäisi nähdä ne tilanteet ja ilmeet...

Itse en jaksaisi hänen juttujaan enää yhtään, niistä tulee paha mieli kun niitä kuulee koko ajan, ja kun yhtään kuehua en ole kuullut hänen suustaan. Enkä kiitosta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssakäymistä, niin ei tarvitse kuunnella. Tai sitten tartut johonkin tölväisyyn kysymällä, mitä aoikein tarkoitit, en ymmärtänyt...tms.

Vierailija
2/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sanot että tuollaista et kuuntele, jolloin anoppi suuttuu sinulle.

Se on todennäköisesti saanut itse kuunnella samanlaista ja nyt tekee itse samaa. Ei ehkä ihan tarkoituksella, mutta kuitenkin nauttii siitä.

Tuollaista ei tarvitse kenenkään kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kun osaisi sanoa samantein takasin. esim jos anoppi sanoo ettei äidit väsy niin sanot että eihän ne mummotkaan lapsenlapsiinsa väsy, tuonkin koko ensiviikonlopuksi sulle koko lauman. Tai ruuasta jos puhe niin sano että lapset vieläkin muistelee miten oli mummilla pahaa ruokaa silloin ja silloin..

Vierailija
4/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti vain sinä koet tuon vähättelynä, koska olet päättänyt, että se sitä on.

Sinulle tulee paha mieli, koska haluat, että tulee paha mieli. Päätä toisin eli muuta omaa ajatusmalliasi tai mieti, mikä kaikki muu mielesi pahoittaa. Itkettääkö, kun kaupan kassa ei sanokaan hyvää päivänjatkoa tai sanoo sen väärällä äänensävyllä?

Vierailija
5/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaannu jos joku kaupan kassa ei tervehdi, älä ole naurettava!

Mutta sitten alkaa tuntua jo pahalta jos liittyen omaan ammatinvaihtoon, sanotaan "ei sinusta varmaan insinööriä tai lakimiestä tule, mutta jotain kuitenkin". Tai, kun varovasti kysyn olisiko heistä lapsenvahdeiksi kun minulla ja miehellä on hääpäivä pian, niin vastaus on sellainen mairea hymy ja: "niinmistäs teille vahdit saataisiin kun mekin halutaan tuon vaarin kanssa viettää laatuaikaa kaksistaa".

Vierailija
6/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaannu jos joku kaupan kassa ei tervehdi, älä ole naurettava!

Mutta sitten alkaa tuntua jo pahalta jos liittyen omaan ammatinvaihtoon, sanotaan "ei sinusta varmaan insinööriä tai lakimiestä tule, mutta jotain kuitenkin". Tai, kun varovasti kysyn olisiko heistä lapsenvahdeiksi kun minulla ja miehellä on hääpäivä pian, niin vastaus on sellainen mairea hymy ja: "niinmistäs teille vahdit saataisiin kun mekin halutaan tuon vaarin kanssa viettää laatuaikaa kaksistaa".

lapsenvahtikeikkoja? Onhan ne miehenkin lapsia. Katsoisittemikä on vastaus omalle pojalle.

Vierailija
7/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, että saat tuollaista kohtelua! Ottiks ne lapsia hoitoon vai jäikö asia tuohon?

Vierailija
8/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaannu jos joku kaupan kassa ei tervehdi, älä ole naurettava! Mutta sitten alkaa tuntua jo pahalta jos liittyen omaan ammatinvaihtoon, sanotaan "ei sinusta varmaan insinööriä tai lakimiestä tule, mutta jotain kuitenkin". Tai, kun varovasti kysyn olisiko heistä lapsenvahdeiksi kun minulla ja miehellä on hääpäivä pian, niin vastaus on sellainen mairea hymy ja: "niinmistäs teille vahdit saataisiin kun mekin halutaan tuon vaarin kanssa viettää laatuaikaa kaksistaa".

Jos ei ole, niin sittenhän anoppi on oikeassa.

Ja mistä teille vahdit saataisiin, jos ette suostu niistä maksamaan eli oikeassahan se on tuossakin.

Vierailija
9/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kai ymmärsit näyttää anopille, että kyllä sinusta on vaikka mihin.

Vierailija
10/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaannu jos joku kaupan kassa ei tervehdi, älä ole naurettava! Mutta sitten alkaa tuntua jo pahalta jos liittyen omaan ammatinvaihtoon, sanotaan "ei sinusta varmaan insinööriä tai lakimiestä tule, mutta jotain kuitenkin". Tai, kun varovasti kysyn olisiko heistä lapsenvahdeiksi kun minulla ja miehellä on hääpäivä pian, niin vastaus on sellainen mairea hymy ja: "niinmistäs teille vahdit saataisiin kun mekin halutaan tuon vaarin kanssa viettää laatuaikaa kaksistaa".

Jos ei ole, niin sittenhän anoppi on oikeassa.

Ja mistä teille vahdit saataisiin, jos ette suostu niistä maksamaan eli oikeassahan se on tuossakin.

Eli sinusta on ihan oikein sanoa toiselle ettei tästä ole samaan kuin omista lapsista on? Että jokaisella on oikeus sanoa että ei pidä toista minään, sillä sitähän se tarkoitti.

Ja me palkkasimme MLL:ltä lapsenvahdin, maksoimme ihan itse. Myös oma isäni on ollut välillä auttamassa. Tästäkin on anopilla omat kommentinsa.

Vierailija
11/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on itse ollut samoissa tilanteissa ja nyt tuollain vähätellen vitsailee, sarkastisesti.

Tää tuli siitä mieleen, kun mä olen pienen ikäni lähes inhonnut toista mummoani.. ja hänen jatkuvaa kommentointia ja vähättelyä. Mä en ole ollut hänelle koskaan tarpeeksi hyvä. Hän ei ole koskaan kehunut yms., mutta on osoittanut aina kuinka pärjäämätön mä olen elämässä.

Vasta kolme vuotta sitten tajusin hänen tapansa puhua asioista. Hän onkin omalla tavallaan mua kannustanut NAISENA. Tytöt ei ole sen huonompia kuin pojatkaan, NAINEN tee parempaa jälkeä.

Nyt tullaan toimeen ja nähdään viikottain. Mummoni on tilanteesta todella mielissään, tapasi mun lapsetkin taannoin ekaa kertaa.

Ei olla välejä ns. selvitetty, vaikka hän kyllä kysyi tässä, että miten meillä menee nykyään niin mukavasti. Sanoin, että mulla aukesi silmät. Hän on sama arvosteleva vähättelijä vieläkin. Sisään ulos.

Vierailija
12/12 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ajattelet hänen kommenteistaan, miltä ne sinusta tuntuu ja pyytäisit lopettamaan? Miten pitää asiasta tehdä niin vaikea?