Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa HYVÄN perhepäivähoitajan?

Vierailija
07.12.2005 |

Mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Antaa vinkkejä kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja näytti aidosti pitävän työstään. Hänellä oli paljon uusiakin leluja, vaikka omat lapset jo isoja. On ulkona lasten kanssa melko paljon, mikä on minulle ainakin hyvä asia. Itse en enää jaksa työpäivän jälkeen lapsen kanssa lähteä ulos leikkimään, ellei ole ihan pakko.

Ruoat ovat monipuolisia, ei siis joka päivä samaa sapuskaa eikä pelkkää makkaraa ja lihapullaa....

Lisäksi plussana oli se, että kaveri kyseistä hoitajaa kehui. Tärkeintä kaikessa on silti luottaa omaan ja lapsen vaistoon. Jos lapsi tykästyy hoitajaan jo tutustumiskäynnillä, ei kovin huono valinta silloin varmaan ole.

Vierailija
2/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hekin ovat lapsesi lähellä tuurillaan koko päivän...erityisesti minua huolestuttaisi hoitsun mies tai iso poika joka olisi liiankin kiinnostunut hoitolapsista.kokemusta tälläisestä " kiinnostuksesta" on itsellä kun olin penskana hoidossa.Hoitotädin poika oli tosi kiinnostunut pikkutyttöjen alapääanatomiasta, ja hoitotäti ei tietysti uskonut kun kerrottiin mitä tapahtuu aina kun silmä välttää...onneksi äiti ja isä sentään uskoi, ja painajainen loppui lyhyeen.omani menee taatusti päiväkotiin jossa valvontaa suorittavat jo hoitajat toinen toisistaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni taitaa ajautua tavalla tai toisella pph:n ammattiin. Meillä kokemusta pph:sta, jonka mies oli työtön ja vanhin lapsi rullatuolissa myös kotona koko ajan. Aika helppo tajuta, että siinä tilanteessa kotona tehtävä työ on ollut aika houkutteleva vaihtoehto.

Lapsemme oli ryhmäperhepäivähoidosta varahoidossa ko. perheessä ja eron kyllä huomasi: mm. huolimattomasti puettu lapsi ja äkillinen kiinnostus teletappeihin (kotona ei videoita katsottu).

Pph vaikutti kaikinpuolin fiksulta ihmiseltä, joten pelkästään häntä katsomalla ei johtopäätöksiä voi aina tehdä. Jokainen äiti kuitenkin tietää, että oman lapsen tarpeita ei pysty olemaan huomioimatta vaikka periaatteessa pitäisi keskittyä omaan työhön.

Mielestäni pph:n pitää myös olla ammattimaista laadultaan vaikka työpaikkana sattuukin olemaan hoitajan koti. Esim. jonkinlaista koulutusta pitäisi hoitajalta löytyä. Pelkkä omien " mukuloiden kasvattaminen" ei ihan ammattitaidoksi asti riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi