Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni, 30v, tienaa vain 2900e/kk. Kannattaako pakottaa hänet etsimään uutta ammattia?

Vierailija
30.01.2013 |

Nykyisestään hän pitää ihan kohtuullisesti, mutta saa vähemmän palkkaa kun ansaitsisi. Pitäisikö kannustaa lopettamaan, ja etsimään vähän parempaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdoin työpaikkaa päinvastaiseen suuntaan, bruttopalkka aleni melkoisesti, mutta nettopalkassa ero entiseen on varsin mitätön. Vaihdon myötä poistuivat jatkuvat ylityöt, stressi, unettomuus ja muut työn negatiiviset lieveilmiöt. Nyt teen ehkä koulutukseeni verrattuna vaatimattomampaa työtä, mutta minulla on aikaa tehdä kaikkea muutakin kuin sitä työtä. Monet kavereistani eivät ole ymmärtäneet, miksi luovuin "hyvästä työpaikasta", epäilevät luultavasti että olen saanut potkut entisestä, eivät vain ilkeä kysyä. Ihan sama. Jos miehesi on tyytyväinen työhönsä niin anna tehdä sitä mitä haluaa.

Vierailija
2/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi sinut parempipalkkaisiin töihin? Miltä se tuntuisi sinusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa iässä ei vielä kannata luovuttaa ja tyytyä tuohon... Jos on taitoa, niin kannattaa vaihtaa sellaiseen työhön mistä maksetaan tarpeeksi osaamiseen nähden.

Vierailija
4/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla alallaan ihan ok palkka vai onko hän alipalkattu? Jos tykkää alasta eikä ole alipalkattu, niin tuntuisi aika epäreilulta pakottaa vaihtamaan alaa. Mutta jos on alipalkattu alaansa suhteutettuna, niin silloin kannattaisi etsiä uusi työnantaja.

Voisiko hän edetä johtotehtäviin?

Paljonko itse tienaat ap? Kannattaisiko tulojen lisääminen aloittaa itsestäsi?

Vierailija
5/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä parempaa muka voi etsiä, jos ei ensin lopeta vanhaa työtä?

Vierailija
6/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo peruspalkka vai mukana esim. ylityöt, päivärahat ym?

Vierailija
7/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi ansaitsee paremman.

Vierailija
8/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä uhalla ajattelit pakottaa? Uhkaat jättää jos mies ei tuo taloon lisää rahaa?

Jos mies haluaa vaihtaa työpaikkaa niin hän vaihtaa, mutta et voi pakottaa.

terveisin vaimo, jonka mies tienaa nettona 1700e/kk

Vierailija
9/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä käteen juuri enempää jää verojen jälkeen.

Mulla palkka vähän vähemmän kuin miehelläsi, miehelläni yli tonnin enemmän, kuta kuinkin sama jää verojen jälkeen käteen. No, on miehelläni ehkä paremmat luontoisetuudet ku mulla.

Vierailija
10/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin etsiköön mies uuden naisen. t. Sinkkumies

Vierailija
11/11 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äidin tai isän "kannattaa pakottaa" peruskoulun lopettavaa lapsensa jatkamaan opintoja, ellei lasta oikein huvita tai tämä ei tiedä vielä mitä haluaa.

Mutta että kahden aikuisen välisessä parisuhteessa - jonka kai pitäisi olla tasaveroinen - toinen alkaa pakottaa toista johonkin ... Jos miehesi haluaa vaihtaa ammattia ja työtä, niin kai hän tuonkokoiset elämänratkaisut osaa itsekin tehdä.