Miten ihmeessä järjestää lastenhoito tällaisessa tilanteessa???
Meillä on neljä lasta (6v, 4v, 1,5v ja 3kk) ja minulla on edessä reilun kuukauden päästä munasarjojen ja kohdunpoisto. Tämä tuli vähän yllätyksenä, koska aiemmin oli puhuttu, että tuo leikkaus olisi, kun nuorin olisi lähempänä vuoden ikää tai vähän yli.
Kontrollikäynnillä kuitenkin selvisi, että kasvaimet ovat kasvaneet edelleen odotettua nopeammin ja jos leikkausta pitkitetään, niin se on entistä vaikeampi ja olisi parasta tehdä se mahdollisimman pian.
Mies ei voi olla töistä pois tai no saisi palkatonta, mutta siihen ei ole varaa ja muutenkaan just nyt ei ole oikeen ylimäärästä, jolla palkata hoitaja, kun säästöt meni lähes kaikki, kun ennen raskauteni loppua tuli yllättävää rahanmenoa.
Isovanhemmat ja muut ovat työelämässä sen lisäksi asuvat useamman sadan kilsan päässä. Kolme vanhinta saatais kyllä hätätapauksessa päiväkotiin, mutta nuorin on aivan liian nuori.
Minulla on siis ainakin ekan 2kk täydellinen nostelukielto vai olikohan niin, että kahvikupin tmv. saan nostaa, mutten mitään muuta.
Onkohan mitään ilmaista tai ei ainakaan älyttömän kallista apua saatavilla yhteiskunnalta tällaisessa tilanteessa???
itse hoitajan, jos isä ei voi jäädä vanhempainvapaalle.
Kunnan ei tarvitse kustantaa tässä tapauksessa vauvalle hoitajaa, koska yhteiskunta tukee perhettä isän vanhempainvapaamahdollisuudella. Ei voi valita itselle mukavinta vaihtoehtoa vaan joko isä on kotona tai sitten maksatte vauvan hoitajan.