Diane Nova kielletty kuolemantapausten vuoksi
Ranska kielsi Diane Novan. Uutisesta ei vaan selviä, että mihin naiset ovat kuolleet..
http://www.karjalainen.fi/fi/uutiset/uutis-alueet/ulkomaat/item/24225-r…
Kommentit (42)
Ja se määrättiin pco-syndrooman hoitoon (liikakarvoitus, mieshormonien ylituotanto jne. oireina). Lääkäri sanoi myös jännästi, että siinä on ehkäisy mukana, koska jos tulisin raskaaksi, niin pojasta saattaisi tulla vähän timo-päivi, eli poikasikiö saisi tyttömäisiä piirteitä.
Ainakin n. 10v. sitten paketissa oli varoitus veritulppariskistä, ja koska itse kuulun riskiryhmään jo muutenkin en lääkettä olekaan syönyt.
tyttömäisiä piirteitä? Niinkö? En ole ennen tuollaista kuullut.
Minä ehdin käyttää Diane Novaa viisi vuotta, kunnes jouduin 21-vuotiaana sairaalaan massiivisen keuhkoembolian takia. Tukoksia oli molemmissa keuhkoissa, mutta onneksi selvisin hengissä. Valitettavasti minulla on edelleen kipuja ja hengitysvaikeuksia, sekä jatkuva lääkitys.
Kaikissa ehkäisypillereissä on veritulpan riski.
Söin Diane Novaa seitsemän vuotta. Sitten alkoi tulemaan sellaista että jalat puutui yöllä. Mietin tuota että olisiko veritulpan oire ja kerroin lääkärille. Lääkäri oli sitä mieltä että "eeeihän nääistä nyt voi mitään tulla, höpöhöpö", mutta jostain syystä vaihtoi kuitenkin pillerimerkin. Jalkojen puutuminen loppui siihen. En tupakoi, eikä ole ylipainoa.
Aloin syömään diane novaa viikko sitten ja jo nyt tuntuu että rinnat kasvaneet ja vatsan alue löystynyt(kerännyt nestettä). Siitä syystä googlasin lääkkeen ja löysin nämä veritulppa keskustelut ym. Määrättiin tosiaan akneen mutta ehkäisyllekin olisi tarvetta. Pieni paniikki tässä iski veritulppa- ja kuolemantapauskeskustelujen takia (tosin en myöskään mielelläni lihoisi). Onko teillä tietoa voiko paino nousta radikaalisti jos syö vaikka kolme levyä? Mielelläni söisin kuitenkin jonkun aikaa jotta saisi naaman kondikseen, mutta jos on lihomis ja veritulppariski niin varmaan kannattaa mielummin vaihtaa toiseen ehkäisypilleriin? Onko vinkkejä mikä merkki sopisi tällaiselle herkästi reagoivalle??
Millään muulla e-pillerillä ei ole vastaavaa vaikutusta ihoon.
t. 10v diane novaa takana, kaikki ok
Haluaisin tuoda oman kokemukseni esiin. Söin diane novaa v. 2009 lähtien aina viime vuoden lokakuuhun asti kunnes sain migreenikohtauksen. Diane sopi ihan älyttömän hyvin minulle ja nautin kivuttomista menkoista, finnittömästä ihosta ja paksusta tukasta. Lopetettuani minulle tuli päänahkaan täliköhnä ja kipeitä finnejä. Hiukset alkoivat tippuu päästä, finnit palasivat, karvaa kasvaa kaikkialla muualla nopeaan tahtiin paitsi päässä ja menkkakierrosta en ala edes sanomaan mitään niin sekaisin se on. Olo on yhtä hehkeä kuin keski-ikäisellä ja kaljuuntuvalla miehellä.
Lääkäri vain totesi, että gynekologini olisi pitänyt kertoa, mitä lopettaminenkin voi aiheuttaa. Nyt odotan josko hormonitoiminta yhtään palautuisi normaalimmaksi ja hiuksetkin alkaisi jälleen pysymään päässä ja naaman ja vartalon kukinta herkiämään etten näyttäisi ihan suohirviöltä.
Miettikää siis kahdesti ennen kuin alatte syömään niinki vahvoja pillereitä kuin Diane Nova.
Haluaisin tuoda oman kokemukseni esiin. Söin diane novaa v. 2009 lähtien aina viime vuoden lokakuuhun asti kunnes sain migreenikohtauksen. Diane sopi ihan älyttömän hyvin minulle ja nautin kivuttomista menkoista, finnittömästä ihosta ja paksusta tukasta. Lopetettuani minulle tuli päänahkaan täliköhnä ja kipeitä finnejä. Hiukset alkoivat tippuu päästä, finnit palasivat, karvaa kasvaa kaikkialla muualla nopeaan tahtiin paitsi päässä ja menkkakierrosta en ala edes sanomaan mitään niin sekaisin se on. Olo on yhtä hehkeä kuin keski-ikäisellä ja kaljuuntuvalla miehellä.
Lääkäri vain totesi, että gynekologini olisi pitänyt kertoa, mitä lopettaminenkin voi aiheuttaa. Nyt odotan josko hormonitoiminta yhtään palautuisi normaalimmaksi ja hiuksetkin alkaisi jälleen pysymään päässä ja naaman ja vartalon kukinta herkiämään etten näyttäisi ihan suohirviöltä.
Miettikää siis kahdesti ennen kuin alatte syömään niinki vahvoja pillereitä kuin Diane Nova.
Minullakin negatiivinen kokemus Diane Novasta.
Ensin alkoi kamalat migreenipäänsäryt minimi 3 kertaa viikossa, ei auttanut särkylääkkeet, piti maata tuntikausia pimeässä huoneessa jotta meni ohi. Mitään tuollaista ei ollut ennen pillereiden aloitusta. Mielialat vaihteli järkyttävästi, tuli päiviä jolloin itkin hervottomasti ilman syytä, mies kehotti jo lääkärillä käyntiä koska käytöseni oli muuttunut muutamassa kuukaudessa todella huolestuttavasti.
Lopetin pillerit n. 5kk käytön jälkeen, koska unohdin ottaa muutaman tietyssä vaiheessa kiertoa ja ohjeissa oli että parempi olla ilman. Tarkoituksena aloittaa uudestaan, mutta huomasin selvän eron mielentilassani viikon-kahden jälkeen lopetuksesta, masentunut olo oli kadonnut. Päätin kokeilla olla ilman jonkun aikaa, koska inhottavat migreenikohtauksetkin katosivat. Kuukaudessa-kahdessa huomasin "palaavani omaksi itsekseni" ja järkytyin omaa pilleriaikaista käytöstäni.
Lopetuksen jälkeen lihoin 8,5 kiloa muutamassa kuukaudessa, sekaisin menneet hormonit aiheuttivat mm. karvankasvua paikoissa joissa sitä ennen ei ollut, esim. leuassa ja muissa miehisissä paikoissa.
Taistelen edelleen hormonitasapainon kanssa vaikka hormoniehköisystä on 4 vuotta aikaa.
Olen syönyt dianenovaa nyt 14 vuoden ajan. Ihanaa kun voi pitää tyhjennysvuodon vain n. neljä kertaa vuodessa. Ovat helpottaneet vaikeita ja pitkiä kuukautisiani siis valtavasti. Ylipainoa ja tupakointia on, mutta veritulppariski näissä + pillereissä yhteensä kuitenkin aika pieni esimerkiksi raskaana oloon verrattuna. Minulla ei ole muita kuin positiivisia kokemuksia tästä mainiosta lääkkeestä!
Mun gyne sanoi että DN on paljon vahvempaa myrkkyä kuin muut yhdistelmäpillerit.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2013 klo 22:07"]
Suomen lääkärikunnassa vallitsee vahva konsensus, että hormonaalisen ehkäisyn haitat ovat enimmäkseen akkojen kuvittelua.
Hys, laitan reseptin.
[/quote]
Juuri näin. Vain hormoniehkisy on oikea ehkäisy! mitä paremmat massit tulee lääkefirmoille, sitä parempi ehkäisy on!
terveisin varmoilla päivillä yli 10 vuotta ehkäissyt, jota neuvolalääkri jaksoi kauhistella molempien suunniteltujen lasten jälkitarkastuksessa ja yritti väkisin kirjoittaa reseptit noihin järkkyihin hormoneihin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 11:07"]
Kaikissa ehkäisypillereissä on veritulpan riski.
[/quote]
Niin on, ja tätä ei minullekaan kerrottu koskaan, vaikka 14-vuotiaasta asti e-pillereitä olin syönyt. Luulin niiden olevan ihan normaaleja kuukautisten helpotus-pillereitä, sillä sain ne koviin kipuihin ja runsaisiin vuotoihin. Tmä 90-luvulla.
ei e-pillereistä yksistän tule veritulppaa, tupakoinnista ja e-pillereistä voi tulla! ja varsinkin jos on suvussa sitä.
Useimpiin lääkkeisiin liittyy kuolemanriski, on tuossa varmaan jotakin muutakin taustalla, miksi koko lääke pistetään pannaan.
Niin siis kielletäänkö DN:n myynti myös Suomessa???
miksen minä ole siihen kuollut? Itsemurhayritykseni olisivat jääneet tekemättä.
Joo, tarkoitettu lyhytaikaisesti käytettäväksi akneen. Kyllähän se, miten sen nyt ilmaisisi...peittää aknen. Mutta vaikutus on yhtä lyhytaikainen kuin lääkkeen käyttökin. JA akne tulee kahta kauheempana takaisin n. puol vuotta lopettamisen jälkeen. Ei siis mitään järkeä käyttää tätä lääkettä ja ottaa veritulppariskiä. On todellakin korkeehormoninen ja tättärää ku menee kroppa sekasin.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 10:30"]
Joo, tarkoitettu lyhytaikaisesti käytettäväksi akneen. Kyllähän se, miten sen nyt ilmaisisi...peittää aknen. Mutta vaikutus on yhtä lyhytaikainen kuin lääkkeen käyttökin. JA akne tulee kahta kauheempana takaisin n. puol vuotta lopettamisen jälkeen. Ei siis mitään järkeä käyttää tätä lääkettä ja ottaa veritulppariskiä. On todellakin korkeehormoninen ja tättärää ku menee kroppa sekasin.
[/quote]
Ei pidä paikkansa kaikissa tapauksissa! Mun akne katosi vuoden Diane Nova kuurin jälkeen pysyvästi. Ei ole tullut 10 vuoteen takaisin.
Eikö sua yhtään pelota, mitä tapahtuu kun aikanaan lopetat käytön?