Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monellako teistä on kaksiväriset silmät?

Vierailija
30.01.2013 |

Siis tuossa pupillan ympärillä eri värikiekko kuin sitten loppu iiris.

Luulin että se kuuluu olla noin, mutta kun aloin katsella tarkemmin toisten silmiä, eihän se niin menekkään.

Mulla on pupillan ympärillä ihan eri väri, samalla lailla kuin tuossa kuvassa, mutta kaikilla muilla meidän perheessä on iiris yhtä väriä.

http://www.cartinafinland.fi/fi/imagebank/image/6/6976/silm%C3%A4+6976…

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on silmän pupillin ympärillä vaalean ruskeeta, sellasena "säteittäisenä", loppu on sitte jotain vaaleanvihreää/harmaata/sinistä. En oikein osaa nimetä sitä.

Miehellä on samankaltaiset, mutta sillä on enemmän sitä vaalean ruskeaa, tietyssä valossa/mielentilassa vaaleanruskea nousee hallitsevammaksi.

Vierailija
2/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pupillin ympärystä on kullanruskea ja muuten silmät tasaisen sammalenvihreät. Toiseksi nuorimmalla pojalla on tummempi ruskea ja tumma vihreä, nuorimmalla harmaa ja haalea vihreä. Muilla taitaa olla tasaisempi vihreä.

Minulla ja miehellä on kummallakin vihreät silmät, samoin kaikilla lapsilla. Höysteenä siis ruskeata ja harmaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vihreät ja keskellä sellaista ruosteen ruskeaa. Niiden väri vaihtelee meikin ja valon mukaan. Joskus näyttävät tosi vihreiltä ja joskus ihan kullanruskeilta.

Pojalla on taas lähes yksiväriset harmaat silmät jotka on tosi kauniit. Miehellä ja tyttärellä myös aika yksiväriset silmät mutta ei noin huomiota herättävät kuin pojalla.

Vierailija
4/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://indianapublicmedia.org/amomentofscience/files/2009/07/2853-940x6…

Tunnetaan nimellä heterokromia,joka siis sullakin on.

Vierailija
5/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiriksen ulkoreunat tummansiniset, ja sisältä sitten vihertävänruskeat...

On kyllä aina kivaa kun ihmiset eivät osaa sanoa minkäväriset silmät minulla on kun tietyssä valossa ovat siniset ja välillä sitten vihreät =D

Vierailija
6/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummanvihreä perusväri, mutta iiriksen lähellä sinapinkeltaista, sellaista leijonan väristä. Todella kummallinen väriyhdistelmä mikä ei ole mikään kaunis, tulee lapsen ripulipaska mieleen elävästi :(

Vierailija
7/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tollaset eriväriä omaavat silmät, mutta ne on myös eriväriset.

Tytöllä on sinisen sävyisenä eriväriä omaavat ja pojalla näyttäis olevan vain siniset.

Vierailija
8/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta keskellä vihreä rengas (näkyy vain kirkkaassa valossa, kun pupilli on pieni)

Vierailija
10/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei sulla olis kun iriksen ympärillä eriväriä.

Vierailija
11/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on silmän pupillin ympärillä vaalean ruskeeta, sellasena "säteittäisenä", loppu on sitte jotain vaaleanvihreää/harmaata/sinistä. En oikein osaa nimetä sitä.

Just tällaiset "epäväriset" itsellänikin on, väri vaihtuu valon ja vaatetuksen mukaan :). Tuo vaaleanruskea rengas on samanlainen kuin mummollani.

Vierailija
12/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä iiristä on tummanvihreää, sitten alkaa utuisempi vaaleanvihreä sävy jonkin matkan päästä.

Vierailija
13/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on silti heterokromia vaikkei sulla olis kun iriksen ympärillä eriväriä.

Heterokromia eli silmien erivärisyys on kehityshäiriö. Heterokromiassa ihmisen tai eläimen silmät ovat keskenään eriväriset. Heterokromia voi johtua perinnöllisistä syistä, silmään tulleesta vammasta tai sairaudesta. Melaniinin tuotanto on erilainen molemmissa silmissä, joka on syynä erivärisyyteen.

Vierailija
14/29 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://img215.imageshack.us/img215/3889/heterokromi.jpg

Tämäkin on heterokromiaa,joillain se on lievä ja joillain näkyvävämpi poikkeus.

Vierailija
15/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärellä on pupillin ympärillä tummansininen rengas ja muuten täysin vaaleansiniset silmät ja tuo tummansininen osa näkyy selvästi.

Vierailija
16/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorimmalla tytöllä on sekä ruskeaa että sinistä molemmissa silmissä, olen niitä sitten "kukertavan kirjaviksi" kuvaillut.. Kahdella muulla on siniset/siniharmaat, itselläni siniharmaat ja miehellä vaaleanruskeat joissa on aavistus vihreää.

Vierailija
17/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on tummanvihreät silmät ja pupillin ympärillä aika iso ruskea auringonkukan näkönen alue. Heterokromia siis. Monesti on luultu että minulla on ruskeat silmät.

Vierailija
18/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on kolmiväriset, keltanen-vihree-sininen

Vierailija
19/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tollaista, mutta n. 12-vuotiaana silmään ilmestyi kirkkaanvihreä läiskä, joka on kasvanut vaan vuosien varrella, nykyään 1/4 osa toisen silmän iiriksestä. Muuten silmät on kirkkaansiniset. Tiedä sitten mistä johtuu?

Vierailija
20/29 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2013 klo 16:40"]http://img215.imageshack.us/img215/3889/heterokromi.jpg

Tämäkin on heterokromiaa,joillain se on lievä ja joillain näkyvävämpi poikkeus.
[/quote]
En ole ap mutta minulla on juuri tuollaiset silmät kun linkin kuvassa!
En ole koskaan kuullutkaan tuosta heterokromiasta!