Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät tulot ja silti "pee-aa". Kehtaako kukaan tunnustaa?

Vierailija
30.01.2013 |

Itse ajauduin hoitovapaalla luottokorttikierteeseen ja vielä 3 vuoden jälkeenkin taistelen erilaista joustoluottojen yms kanssa. Mies tienaa 4,5 tonnia kuussa, itse noin 4 tonnia kuussa ja silti olen koko ajan pee-aa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle jää käteen 3 tonnia. Siitä tonni asumiseen, 400 autolainaan, 250 elatusmaksuun, omat puhelin yms laskut. Eli tonni jää hänelle ylimääräistä. Istelleni jää alle 3 tonnia kuusta riippuen käteen ja siitä ainakin tonni ruokaan ( 3+ 1 lasta) , 600 velkoihin, 300 päiväkotimaksuihin, muut laskut 300, siihen sitten kaikki muut menot. Tuleehan toki lapsilisätkin sitten.....Mutta kyllä ne vaan kaikki tuppaa menemään. Ihan omaa tyhmyyttäni.

Vierailija
2/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin tienaan vähemmän kuin keskiverto palkansaaja, n. 30 000€/v.

Me ei oikeastaan tehdä mitään erityisen ökyä, paitsi rempataan. Se muuten sitten viekin rahat. Lisäksi me ollaan niitä, joilla on ylisuuri asuntolaina 100% luototuksella. Lyhennyksiin ja korkoihin menee 1300€/kk, mikä nyt ehkä ei ole mahdottomasti. Mutta tän vuoden meillä on remonttilaina 540€/kk lyhennettävää, lasten päiväkotimaksut on 590€/kk, lisäksi lapset harrastaa (muskari 220€/lukukausi/kaksi lasta, uinti n. 78€/kk, kerho 200€/lukukausi). Kerran-kaksi vuodessa käydään ulkomailla, kesälomalla n. 10pvää ja talvella n. 3-4 pvän matka.

Meillä on kaikkea, mitä haluamme, mutta siis mitään ei jää säästöön. Sikäli olemme pa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotimaksuista. Nyt menee "enää" kahden lapsen maksut ja kun ne loppuu ja pääsen joustoluotoista eroon, niin jää yli tonni kuussa enemmän käteen.

ap

Vierailija
4/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei ne pienet tulot vaan suuret menot"

Mä taas oon päinvastainen tapaus koska olen työtön perupäivärahalla, mies keskituloisessa ammatissa ja meillä ei oo maksettavaa kuin vuokra (on kohtuullinen) , netti, puhelimet, auton vakuutus+vero eikä oikeestaan muuta kun ruoka tietty.

Meillä on niin että mies maksaa kaikki laskut ja minä ruuat ja mulla jää niin hyvin rahaa että just varasin viikonloppureissun koko perheelle roomaan.

Meillä ei oo mitään velkoja tai luottokortteja enkä haluaiskaan

Vierailija
5/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso talo, jossa on paljon remontoitavaa, autolaina, luottokortit, harrastusmaksut ym. syövät kaikki tulot. Pitäisi asua vaatimattomammin, jos haluaisi rahaa jäävän.

Vierailija
6/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla keskivertoa pienempi palkka, ja ylisuuret asumiskustannukset (vähän vaihtelee, mutta keskimäärin noin 50% tuloista). Ja kaikki ihmettelee miten pärjäämme, kun kuulevat mitä tienataan. En oikein tiedä itsekään, mutta rahaa jää minulla joka kuukausi säästöön. Siten on sitten mahdollista tehdä suurempia hankintoja välillä jos ja kun sellaisia tulee eteen, kuten ostimme juuri uuden sohvan kun vanha hajosi. Matkusteltukin ollaan ulkomaille tähän saakka 1-2 kertaa vuodessa, nyt voi olla että jää se vähemmälle kun syntyy uusi vauva.

Itse lähinnä ihmettelen miten paljon jotkut ihmiset saavat kulumaan sitä rahaa. Ei siinä mitään jos sitä oikeasti on, mutta just jos joutuu sitten elämään jatkuvasti luotolla. Kaikenmaailman kalliita sisustusjuttuja pitää aina vaan ostella lisää, ja sit niihin kyllästytään melkein samantien, ja uutta vaan kehiin... Samoin vaatteita ollaan jatkuvalla syötöllä ostamassa lisää. Ei osata hyödyntää aleja, kirpputorje jne.. Mihin niitä vaatteita saa edes säilöttyä, jos joka kuukausi ostaa monta vaatekappaletta lisää? Ruoan suhteen ei tehdä ollenkaan vertailua esim kauppojen välillä. Joo, myönnän olen todella pihi, mutta eipähän tarvi kärsiä rahaongelmista.

Vierailija
7/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta että vaikka meilläkin on 100 000 euroa vuosiansiot niin ei siitä säästöön kummosesti jää. Me ei edes asuta etelässä eikä meillä ole suurta taloa eikä mitään muuta velkaa kuin asuntolaina. Vaatteita ei ostella kuin tarpeeseen eili pari kolme vaatekappaletta vuodessa. Emme käy matkoilla emmekä osta tupakkaa eikä kaljaa. Ruokakaupassa emme hintoja vertaile. Meitä on kolme ja silti tili tuli tili meni lähes joka kuukausi.

Vierailija
8/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskituloisia ja aina pa.

Vierailija
9/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei jää palkasta käteen "kuin" 2000 euroa, tästä maksan pakollisia menoja asuntolainan lyhennyksen 500 euroa (oman puolikkaani, mies maksaa enemmän kun minä maksan sitten päiväkotimaksut), päiväkotimaksun 260 euroa, iltapäiväkerhomaksun 120 euroa, erästä osamaksulla maksamaani toimenpidettä 125 euroa, sitten muita laskuja, kuten puhelinlaskun, vakuutusmaksun jne. sekä lyhennykset H&M-tilistä, Me&I-tilistä ja sen verran kuin rahkeet milloinkin riittävät lyhennän myös luottokorttilaskua enemmän kuin sen minimin. Kyllä tuosta käteenkin jää, mutta ne rahat kiikutan ruokakaupan lisäksi aika kiitettävästi vaatekauppoihin... addikti mikä addikti. :(

Meillä on miehen kanssa omat rahat, laskut maksetaan puoliksi ja kaikki on tarkkaan suunniteltu, eli mitä kumpikin maksaa jne. Ja hyvä näin, en haluaisikaan, että mieheni näkee miten hölmöstä rahojani tuhlaan.

Vierailija
10/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikavippejä. Asunnon hankkimisessa ja autojen ostamisessa järjen käyttö ei ole kiellettyä.

Vierailija
11/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla aika tarkka menoissa eikä säästöön jää kyllä mitään.

Vierailija
12/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt luottokortteja ja osamaksuja noin 9000 euron edestä. Niitä maksetaan tonni kuussa, mutta ei näytä lyhenevän.

Vierailija
13/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot on jatkuvasti vähän suuremmat kuin tulot, siksi olen luottokorittikierteessä: maksan lainat eräpäivänä ja nostan saman tien takaisin. Minä hoidan meillä laskujen maksun, pääsen molempien tileille verkkopankissa omilla tunnuksillani.

Vierailija
14/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka alkaa nelosella ja olen ihan pa, miehellä tosin puolet pienempi palkka. Luottoja yms. kertynyt miehen työttömyysajalta yli kymppitonni, niitä sitten makselen. 1,5 vuoden päästä pitäisi jäädä 700 enemmän käteen...

Olen nelikymppinen, enkä omista mitään. Olen kai sitten elänyt koko ajan kuin viimeistä päivää. Suurimpana syynä taloustilanteeseen on ollut se, että olen ollut ainoa palkansaaja ja silti halunnut elää kuin normi-ihmiset :/

Vierailija
15/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinkku. Käteen jää semmoiset 2200 euroa josta heti hulahtaa tonni asumiskuluihin ja 300 autolainaan. Sitten on vanhoja kulutusluottoja joiden lyhennyksiin menee 200 euroa kuussa. Käyttöön eli ruoka, bensat, netti, puhelin, sähkö yms laskut jää 700 euroa kuussa. Käytännössä kaikki menee mitä tuleekin, mutta ei sentään tarvi esim. ruoasta kituuttaa vaan voi ostaa tarjouksia jahtaamatta sen mitä tarvii.

Vierailija
16/16 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinkku. Käteen jää semmoiset 2200 euroa josta heti hulahtaa tonni asumiskuluihin ja 300 autolainaan..

Mulla samat tulot ja käteen jää 2800 € (tosin olen silti p-a)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän